Dat heb ik nooit gezegd
Welles..!!
Nou ik spreek jullie maandag weer, ambtenaren..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat heb ik nooit gezegd
Dat heb ik nooit gezegd, ik heb alleen gezegd dat wanneer de clubs hun aantal klasses terug dringt er een groter succes tot slagen is op een landelijk niveau.
Ik blijf erbij dat er landelijk het 1 en ander meer op een gelijk reglement moet komen, dan zal je ook landelijk de 20+ verschillende klasses terug brengen naar minder dan 10 waardoor mensen bij meerdere clubs lid kunnen blijven/worden zonder in de verdeeldheid van de klasses bij de clubs onderling te zitten. Ook dan kunnen de open wedstrijden bij clubs gezonder worden om zo rijders de uitdaging van een ander circuit te geven.
Er zijn ook genoeg mensen die niet het NK willen rijden (het dus bij (open) clubwedstrijden houden), voor dat kleine groepje dat wel het NK wil rijden, die kunnen dat ook doen.
Jij mag toch ook niet zomaar de F1 rijden. (Vergelijking gaat hier eerder ook al op) Je gaat eerst op lagere niveau's (of op de club) rijden en dan kijk je (in dit geval) of je het leuk vind en ook daadwerkelijk wil.
Beginnende rijders sluit je helemaal niet uit. Je kan beter eerst op de club leren hoe een wedstrijd werkt, wat je er voor 'moet' hebben en uiteindelijk ga je dan vast wel harder (oefening baart kunst) en kan je altijd kijken of het je leuk lijkt (IMO de eerste gedachte) om mee te doen.
Kijk, jij kijkt nu een beetje (begrijpelijk) vanuit de 1:8 Off-road sectie en ja daar rijdt iedereen die regelmatig rijdt mee met de cup. Nou, ik ken genoeg mensen die bij de on-road club waar ze lid zijn alleen clubwedstrijden rijden. Fijn, net zo tof als een cup. Wedstrijden rijden moet niet, alles mag
Dit jaar ga ik ook weer de onroad oppakken (TC3 is te ouderwets dus maar een TC6 besteld). Regels (van/bij de NOMAC) mogen wel makkelijker, dat ben ik met iedereen eens.
Hoe werkt dat een 0 graden speed controller?
en kunnen alle spedo's dat?
Welke spedo's kunnen het nu?
Wat mij betreft is een vaste regelaar (niet updatbaar)
en een vaste motor (zonder sensor) de beste stock optie.
Uit de andere topic waar Veteq eerder naar refereerde:
Ik blijf erbij dat er landelijk het 1 en ander meer op een gelijk reglement moet komen, dan zal je ook landelijk de 20+ verschillende klasses terug brengen naar minder dan 10 waardoor mensen bij meerdere clubs lid kunnen blijven/worden zonder in de verdeeldheid van de klasses bij de clubs onderling te zitten. Ook dan kunnen de open wedstrijden bij clubs gezonder worden om zo rijders de uitdaging van een ander circuit te geven.
Dat was wel even overwerken waard...
Bon weekend!
Halewijn
Hoe goed en populair de nk afgelopen jaar is geweest moet een beetje normaal mens toch wel aan het denken zetten……Als er op de ets 200 man (op de mach) kunnen komen uit heel europa en maar een handjevol naar het nk zou ik eerst eens bij mezelf te raden gaan "shit ik doe toch wat fout denk ik".
Er moet meer geluisterd worden naar diverse mensen want ik weet niet of de nomac failliet kan gaan en als dat zo is met de huidige regels en dingen dat schrikt een hoop mensen af……….Zo dat was het dan kan het helemaal verkeerd hebben no hard feelings……Groeten John
Per,…..je somt het goed op, alleen dat deel afzeiken van de Nomac ben ik niet helemaal met je eens, althans niet de toon, dat jij of anderen het zo opvatten is niet de bedoeling. Het is bedoeld als opbouwende kritiek…..
Sensorloos hebben we afgelopen seizoen op de MACH geprobeert....qua rondetijden was het erg close, helaas kwamen diverse auto's niet weg bij de start wat een en ander weer minder leuk maakte:-(
groet,
Eric
….., Scotty Ernst en Uwe Rheinard hebben toen gewoon besloten (ondanks dat ik er van baalde....ik had de goede regelaar) dat mod weer mod werd en stock ook weer behapbaar voor iedereen....resultaat, prima competitie....de snelle mannen rijden altijd vooraan ongeacht de reglementen!!.....Aangezien beide heren niet echt simpele amateurs zijn worden reglementswijzigingen niet met cynisme ontvangen maar worden hun woorden en daden op waarde geschat en stijgt de populariteit van de serie alleen maar. Van 14 deelnemers begin 2008 tot 170 stockrijders anno nu; ze hebben een luxe-probleem aangezien er meer geïnteresseerde rijders zijn dan startplaatsen…… elke race is wel een feestje, of je nu 1e of 100e bent!!....groet,Eric
Oefffff, dus toch een “hype”, oftewel een tussen de oren kwestie (stukje psychologie), erbij willen horen, mee deinen op de golven van populariteit, of inschrijvingen van populaire rijders. Dus als ik jouw woorden goed weet te interpreteren, dan mist een NK de allure van populaire gezichten (sfeer) en reageert men dit af op de reglementen (waarvan veel parallellen met andere reglementen). Wanneer het gezellig is, dan is het verlies een stuk verdraagzamer, en wordt dit sneller geaccepteerd, waardoor er nooit zo snel reglement ontevredenheid zal ontstaan, zeg ik dit goed????
In mijn ogen zouden de volgende opties goed kunnen:
Als stock klasses:
13,5t 0graden vaste motor / vaste regelaar
13,5t 0graden vaste motor / regelaar van vaste lijst
Als superstock cq modified
13,5t vrije regelaar / vrije motor kezue
10,5t vrije regelaar / vrije motor keuze