Topic NK 2011 aangepast naar NK 2012 ?????

hee Roy, ineens je naam erbij, aangenaam kennis te maken.

non verbale communicatie, hmmmm:rolleyes:

Stem nou gewoon: stock of mod en hoe:D

:D:D:D:D:D:D:D:D LOL

Laatst bewerkt door een moderator:
Jan Willem is het toch of heet je Djewie..?
jij was toch zo geintereseerd in mijn vertimebare Hobbywing regelaar? :worship:
Maar die Chinees reageerde niet op je mails, of heb ik een ander voor me..
In het echt val ik toch wel mee..? lol

Laatst bewerkt:
Oefffff, dus toch een “hype”, oftewel een tussen de oren kwestie (stukje psychologie), erbij willen horen, mee deinen op de golven van populariteit, of inschrijvingen van populaire rijders. Dus als ik jouw woorden goed weet te interpreteren, dan mist een NK de allure van populaire gezichten (sfeer) en reageert men dit af op de reglementen (waarvan veel parallellen met andere reglementen). Wanneer het gezellig is, dan is het verlies een stuk verdraagzamer, en wordt dit sneller geaccepteerd, waardoor er nooit zo snel reglement ontevredenheid zal ontstaan, zeg ik dit goed????

Ik zal er wel te stom voor zijn, maar dit lees ik totaal niet in mijn reactie, populaire rijders heb je na een wedstrijd of drie ook wel gezien; het zijn geen halfgoden maar gewoon (vaak niet erg toegankelijke) jongens die erg strak rijden en weinig tot geen fouten maken.

Het NK heeft geen bekende gezichten nodig (al waren de tijden met Jilles, Bart, Kali, TonyV en vele andere mod-rijders wel spektakel!!). Een leuk circuit, normale regels en goede spullen (lees: regelaar, motor en banden) zorgt vanzelf voor gezellige competitie

Misschien moet Frans weer achter de voorzitters tafel vandaan komen en gaan rijden ;)

Hmmm, gek hoor, ik zou zweren dat de winnaar van de I-finale erg veel op Frans leek: Powered by RC-Timing

Maargoed, niet elke uitlating hier is op feiten gecontroleerd ;-)

groet,

Eric

Jan Willem is het toch of heet je Djewie..?
jij was toch zo geintereseerd in mijn vertimebare Hobbywing regelaar? :worship:
Maar die Chinees reageerde niet op je mails, of heb ik een ander voor me..
In het echt val ik toch wel mee..? lol

Nou stem je weer niet,
volgens mij hebben we de MACH indoorbaan opgebouwd toch of heb ik nu de verkeerde voor me. 6 man toen

Greetz JW;)

Ik was daar wel, maar ook weer niet

Frans, Welkom op deze topic. Schijnbaar volg je het wel gezien deze reactie. Maar wordt het dan niet eens tijd dat jij als voorzitter van de NOMAC je ongezouten mening eens gaat geven over de hele NOMAC kwestie?

Deze topic gaat immers over "wie wil of gaat weer NK's rijden in 2011". Het lijkt mij nu wel duidelijk dat een heleboel rijders niet meedoen met een NK omwille de attitude van deze organisatie. Dan ben ik van mening dat de voorzitter van zich laat horen en zijn visie geeft over deze hele kwestie. Alleen dan zal er rust gecreeërd worden en krijgen we deze onzinnige vervuiling (waar ik zeker medeschuldig aan ben, nogmaals mijn excuses hiervoor) niet meer in de topic's die rc wedstrijden gerelateerd zijn...

En het allerbelangrijkste; het worden weer leuke wedstrijden. Steeds drukker bezocht, omdat de rijders enthousiast zijn en dit verkondigen op bv dit forum (ipv negatief, wat het nu is). De vlaggen gaan uit, het zonnetje gaat weer schijnen, mensen zijn weer blij en er wordt weer gelachen. De donkere dagen kunnen we achter ons laten, dat heb jij in de hand Frans. Kom van je troon af, verlos ons van deze onzinnige vervuiling en maak een einde aan de oude hierarchie van de NOMAC. Kijk in de toekomst en maak een keuze over het (voort-)bestaan van de NOMAC. Gaat het roemloos tenonder, omdat er geen rijders meer willen komen omwille de verouderde regelgeving of past de NOMAC zich aan en gaan we een mooie toekomst tegemoet!!!

Frans: Laat je horen!

Halewijn

PS Mijn stem: 13,5 ETS format JA
10,5 new modified JA

Wat een meningen allemaal.... phoe.

Even voor de duidelijkheid mannen, zonder de Nomac waren er helemaal geen NK's. Houdt er ook rekening mee dat de werkzaamheden door vrijwilligers wordt gedaan.

Op de één of andere manier denken mensen dat je voor alles maar regeltjes moet hebben, ik zou zeggen "wordt wakker!"
Voorbeeld uit Hongkong: Nationale kampioenschappen worden daar gereden met een minimale set aan regels, technische keuring is er bijna niet... gevolg: 150 deelnemers. Ook bij onze Duitse oosterburen wordt er veel minder hard gecontroleerd / gekeken naar regels.... gevolg: grotere opkomst en meer plezier.

De kern van het probleem is dat mensen teveel regels willen hebben met als gevolg dat het te duur wordt en de drempel te hoog wordt.

De EPS, ETS, MoF, etc etc doen het goed omdat de set aan regels minimaal is. Hun hoofd-doelstelling is dat het om de funfactor gaat!

Just my 2 cents.

Frans, Welkom op deze topic. Schijnbaar volg je het wel gezien deze reactie. klopt: ik volg veel meer alleen post niet zoveel meer Maar wordt het dan niet eens tijd dat jij als voorzitter van de NOMAC je ongezouten mening eens gaat geven over de hele NOMAC kwestie? zie hieronder

Deze topic gaat immers over "wie wil of gaat weer NK's rijden in 2011". Het lijkt mij nu wel duidelijk dat een heleboel rijders niet meedoen met een NK omwille de attitude van deze organisatie. Dan ben ik van mening dat de voorzitter van zich laat horen en zijn visie geeft over deze hele kwestie. Alleen dan zal er rust gecreeërd worden en krijgen we deze onzinnige vervuiling (waar ik zeker medeschuldig aan ben, nogmaals mijn excuses hiervoor) niet meer in de topic's die rc wedstrijden gerelateerd zijn... het is niet de attitude van de organisatie maar van de rijders die alleen hun eigen ding / regeltjes willen en dan onder een schuilnaam op internetfora de meest @#*(censuur) dingen neerkalken

En het allerbelangrijkste; het worden weer leuke wedstrijden. Steeds drukker bezocht, omdat de rijders enthousiast zijn en dit verkondigen op bv dit forum (ipv negatief, wat het nu is). De vlaggen gaan uit, het zonnetje gaat weer schijnen, mensen zijn weer blij en er wordt weer gelachen. De donkere dagen kunnen we achter ons laten, dat heb jij in de hand Frans. je vraagt nu dus of ik als een soort dictotor de regels ga opleggen voor de electro sectie ? Dat is juist veranderd omdat iedereen zijn zegje wilde kunnen doen en nu blijkt dat al die democratie voor sommigen teveel verantwoordelijkheid is waar ze niet mee om kunnen gaan moeten we weer terug ? Is dat dan de fout van NOMAC die tegemoet is gekomen aan de wensen van de rijders of van de rijders zelf ? Kom van je troon af, verlos ons van deze onzinnige vervuiling en maak een einde aan de oude hierarchie van de NOMAC. Kijk in de toekomst en maak een keuze over het (voort-)bestaan van de NOMAC. Gaat het roemloos tenonder, omdat er geen rijders meer willen komen omwille de verouderde regelgeving of past de NOMAC zich aan en gaan we een mooie toekomst tegemoet!!!

Frans: Laat je horen!

Halewijn

PS Mijn stem: 13,5 ETS format JA
10,5 new modified JA

Mijn ongezouten mening ?

Dat is dat wat je ook doet: het is toch nooit goed. Er is altijd wel wat te zeiken. Vooral in NL zijn we daar erg goed in. De regels zoals die er nu zijn zijn op zich wel goed. Er wordt alleen niet goed mee omgegaan. De meeste mensen nemen niet eens de moeite de regels goed te lezen. En als ze de regels dan wel goed gelezen hebben doen ze er verder niets mee. Ook worden voorstellen op de vergadering die echt goed zijn weggestemd omdat er teveel aan het eigenbelang wordt gedacht ipv aan het grotere geheel.

Nu even wat meer nuance:

Wat Roelof reeds geschreven heeft in dit topic mbt NOMAC is correct. Als Nederlandse Organisatie van Model Auto Clubs is NOMAC een organisatie die als leden heeft de aangesloten instellingen ( clubs/verenigingen). Die aangesloten instellingen bepalen in principe het beleid dat gevoerd wordt. Dat zou dan uitgevoerd moeten worden door het Algemeen Bestuur van NOMAC ( het AB ).

Vanuit die aangesloten instellingen komt de laatste jaren weinig tot geen response. Dit omdat deze instellingen het zelf ook al moeilijk hebben met het vinden van bestuurders en het maken van beleid. Wat nu al een tijdje aan de gang is, is dat geroepen word dat NOMAC niets doet. Dat is echter niet zo want het AB is bezig met een aantal dingen die veel tijd en inzet vergen. Daarbij is aansluiting bij NOCNSF 1 van die dingen. Ook gaan een aantal dingen bij NOMAC meer digitaal worden. Of dat voor komend jaar al gaat lukken weet ik nog niet: ik ben bepaald geen expert met website's, formulieren etc.

Voor wat betreft de sectie's kan ik wel aangeven dat de sectie electro het afgelopen jaar heel hard hun best hebben gedaan. Het huidige voorstel om naar een 0 grdn klasse te gaan met 13.5 motoren en een klasse met de 10.5 ( of 13.5 ) en instelbare regelaars wordt door NOMAC dan ook gesteund. Kies ook voor een andere band als bv de Sorex 32/36 en dan zijn we vwb de regels al een heel eind. Daarnaast zou de huidige Pro 10 groep wat mij betreft ook kunnen blijven bestaan.

Ook zijn we aan het kijken of de koppeling met de licenties en inschrijfgelden losgelaten kunnen worden. Dat is iets wat door veel rijders is gewenst. Daarbij moet het belang van een vereniging/club echter ook meegewogen worden en die belangen kunnen weleens anders zijn !

Kortom: de NOMAC doet niets en is een logge organisatie is echt iets wat door een grote groep geroepen wordt maar in realiteit toch echt anders is.

Vergeet ook niet dat de bestuursleden van zowel NOMAC als de verenigingen/clubs ook een baan hebben en dit in de vrije tijd moeten doen en dat ze dit doen voor al die mensen die graag willen (wedstrijden) willen rijden.

Laatst bewerkt:
Ik zal er wel te stom voor zijn…….. NK heeft geen bekende gezichten nodig (al waren de tijden met Jilles, Bart, Kali, TonyV en vele andere mod-rijders wel spektakel!!)………….. Een leuk circuit, normale regels en goede spullen (lees: regelaar, motor en banden) zorgt vanzelf voor gezellige competitie…….mmm, gek hoor, ik zou zweren dat de winnaar van de I-finale erg veel op Frans leek: Powered by RC-Timing…….Maargoed, niet elke uitlating hier is op feiten gecontroleerd ;-)

Beetje naïef misschien?? Je geef zelf al het antwoord waarom bekende gezichten of aanzien van bp rijders een extra dimensie geeft aan/op een wedstrijd, of dit nu een NK of iets anders is, doet niet terzake. Veel rijders zoeken elkaar op (clusteren) spreken met elkaar af naar welke wedstrijden ze gaan buiten hun eigen clubcompetitie/wedstrijden om, opzoek naar dat extra stukje competitie, dit fenomeen bestaat al langer dan dat ik rc rij, of daar een mening over gevormd had (2001). Dit is in ieder competitie verband aanwezig, in welke discipline dan ook, de ambitie is normaal gesproken om van de sterkste te winnen, dit geldt alleen niet bij rc racen in jouw beleving (een goed reglement volstaat al). Zelfs de Formule 1 (schaal 1:1) had hier mee te kampen nadat Schumacher zijn helm aan de wilgen had gehangen. In vele disciplines wordt er gekeken naar de inschrijflijst, alvorens men zich zelf inschrijft, tot op dat moment is het noch enkel gissen of het gezellig gaat worden, een verbeten competitie gaat komen of niet, wbt op de wedstrijddag zelf, je enige houvast is de inschrijflijst, het reglement wordt dan een stuk sneller geaccepteerd + de evt tekortkomingen hierin. Sterker nog, zelfs het aantal deelnemers wordt ook sterk meegewogen in de "sfeer bepaling" vooraf, beoordeling van het reglement wordt vaak pas nadien afgewogen, of het een goed reglement is geweest, is dan weer afhankelijk van de sfeer die er op dat moment heerste.

Er zit wel degelijk een stukje psychologie achter, of jij dat nu wil zien of niet, dit verzin ik echt niet zelf.

Normale regels: ik zou zeggen ga mini’s rijden op het NK, spektakel, close racing, gezellig sfeer, enz.

Mijn uitlating over Frans, sloeg natuurlijk op het NK rijden, de ETS komt toch zeker niet te kort aan bekende gezichten???

Laatst bewerkt:
Al jaren ben ik van plan NK's te gaan rijden,

maar steeds als ik wil weten wat de reglementen worden is er onduidelijkheid.

Dat moet toch in Januari besloten kunnen worden?
zijn er eigenlijk wel indoor circuit op de agenda?

Het ene jaar zijn er geen motoren dan weer geen banden enz.
de Nomac loopt achter de feiten aan,
en toevallig ben ik daar erg gevoelig voor.

ik bereid mijn wedstrijden altijd goed voor,
ga veel testen, heb alle spares,
extra motoren en regelaars
en ruim voldoende banden.

Als ik van tevoren dat allemaal niet weet,
dan begin ik er helemaal niet aan.

Mee doen voor de gezelligheid is op een NK geen optie,
er moet een (theoretische) kans zijn om te winnen.

Wel Oscar; in December is de sectie vergadering en dan worden de besluiten genomen ! In Januari op de ALV wordt alles geformaliseerd. Normaal gesproken wordt alles 1 op 1 overgenomen dus.......

Volgend jaar ook meedoen ?

Om maar eens antwoord op de vraag van Patrick te geven; ik zou best NK's willen rijden, maar ik kan nergens op stemmen straks. Ik heb immers afgelopen jaar niet gereden. Voor mij geldt dus dat ik gewoon maar afwacht wat de regels worden en dan wel beslis. Ik denk dat er animo VOLDOENDE is als ij naar de NL-inbreng kijk op de ETS. Men vliegt heel Europa door voor de wedstrijden. Die 6 in eigen land mogen dan geen punt zijn. Alles valt of staat met de regelgeving! Het eerste wat mij daar persoonlijk tegen de borst stuit is dat ik daar voor volgend jaar geen invloed op heb. Niet anders dan via mijn club een voorstel te doen. Echter zijn er maar 23 (zoiets toch?) en de clubs die uiteindelijk echt mogen stemmen.... Tja. Ik wacht het wel af. Heb goede argumenten/voorstellen hier al gelezen in het topic. Ik hoop dat ze erdoor komen!

Om maar eens antwoord op de vraag van Patrick te geven; ik zou best NK's willen rijden, maar ik kan nergens op stemmen straks. Ik heb immers afgelopen jaar niet gereden. Voor mij geldt dus dat ik gewoon maar afwacht wat de regels worden en dan wel beslis. Ik denk dat er animo VOLDOENDE is als ij naar de NL-inbreng kijk op de ETS. Men vliegt heel Europa door voor de wedstrijden. Die 6 in eigen land mogen dan geen punt zijn. Alles valt of staat met de regelgeving! Het eerste wat mij daar persoonlijk tegen de borst stuit is dat ik daar voor volgend jaar geen invloed op heb. Niet anders dan via mijn club een voorstel te doen. Echter zijn er maar 23 (zoiets toch?) en de clubs die uiteindelijk echt mogen stemmen.... Tja. Ik wacht het wel af. Heb goede argumenten/voorstellen hier al gelezen in het topic. Ik hoop dat ze erdoor komen!

Hey Rogier,

Ik snap wat je bedoeld hoor en wij kijken zeker naar wat er op een ETS wel komt rijden.
Ik moet zeggen dat dat goed doet om daar met +40 rijders te zijn.

Je mag van ons hier ook aan geven bijvoorbeeld:

Ja ik wil graag mee rijden in de stock ETS format.
Of het andere formt wat ik al eerder heb aangegeven.

Ondanks banden die er komen maar dat zal zeker een band zijn waar een ieder mee uit de voeten kan.

mvg

Hey Rogier,

Ik snap wat je bedoeld hoor en wij kijken zeker naar wat er op een ETS wel komt rijden.
Ik moet zeggen dat dat goed doet om daar met +40 rijders te zijn.

Je mag van ons hier ook aan geven bijvoorbeeld:

Ja ik wil graag mee rijden in de stock ETS format.
Of het andere formt wat ik al eerder heb aangegeven.

Ondanks banden die er komen maar dat zal zeker een band zijn waar een ieder mee uit de voeten kan.

mvg

Ok, komt ie... ;) Niet heel verrassend hoor...

Een ETS format zou super zijn! 1 motor, 1 regelaar en 1 soort band.

Motor: 13.5 SP V3.0
Regelaar: Cirtix van SP
Banden: Sorex 32

De regelaar en motor omdat veel die al hebben vanuit de ETS. Controle volgens lampjes die branden op een regelaar of hij wel 0 timing heeft of niet vind ik te omslachtig. Je moet aan een regelaar snel kunnen zien, ook uit of hij legaal is. Dat zie je met de Cirtix direct! In de US is er bij een wedstrijd al eens iemand betrapt op valse settings. Lampje brandde wel, maar timing stond weldegelijk illegaal. Dat wil je niet, want dan is het veld met rijders snel weer leeg. Waarom is de ETS succesvol? Duidelijkheid, goede organisatie en FUN!! Daar gaat het om volgens mij, want we zijn allemaal bezig met onze hobby. Geen enkele NK rijder wordt dusdanig gesponsord dat hij er een brood van kan kopen. Nee, de meeste gesponsorden kunnen iets kopen met korting....

Just my scream in the desert... ;)

Doe dan in ieder geval via een club wat voorstellen. Dan kun je op die manier inbreng hebben. Niets doen is altijd slecht. Dan weet je zeker dat je stem niet gehoord word.

Mijn ongezouten mening ?

Dat is dat wat je ook doet: het is toch nooit goed. Er is altijd wel wat te zeiken. Vooral in NL zijn we daar erg goed in. De regels zoals die er nu zijn zijn op zich wel goed. Er wordt alleen niet goed mee omgegaan. De meeste mensen nemen niet eens de moeite de regels goed te lezen. En als ze de regels dan wel goed gelezen hebben doen ze er verder niets mee. Ook worden voorstellen op de vergadering die echt goed zijn weggestemd omdat er teveel aan het eigenbelang wordt gedacht ipv aan het grotere geheel.

Nu even wat meer nuance:

Wat Roelof reeds geschreven heeft in dit topic mbt NOMAC is correct. Als Nederlandse Organisatie van Model Auto Clubs is NOMAC een organisatie die als leden heeft de aangesloten instellingen ( clubs/verenigingen). Die aangesloten instellingen bepalen in principe het beleid dat gevoerd wordt. Dat zou dan uitgevoerd moeten worden door het Algemeen Bestuur van NOMAC ( het AB ).

Vanuit die aangesloten instellingen komt de laatste jaren weinig tot geen response. Dit omdat deze instellingen het zelf ook al moeilijk hebben met het vinden van bestuurders en het maken van beleid. Wat nu al een tijdje aan de gang is, is dat geroepen word dat NOMAC niets doet. Dat is echter niet zo want het AB is bezig met een aantal dingen die veel tijd en inzet vergen. Daarbij is aansluiting bij NOCNSF 1 van die dingen. Ook gaan een aantal dingen bij NOMAC meer digitaal worden. Of dat voor komend jaar al gaat lukken weet ik nog niet: ik ben bepaald geen expert met website's, formulieren etc.

Voor wat betreft de sectie's kan ik wel aangeven dat de sectie electro het afgelopen jaar heel hard hun best hebben gedaan. Het huidige voorstel om naar een 0 grdn klasse te gaan met 13.5 motoren en een klasse met de 10.5 ( of 13.5 ) en instelbare regelaars wordt door NOMAC dan ook gesteund. Kies ook voor een andere band als bv de Sorex 32/36 en dan zijn we vwb de regels al een heel eind. Daarnaast zou de huidige Pro 10 groep wat mij betreft ook kunnen blijven bestaan.

Ook zijn we aan het kijken of de koppeling met de licenties en inschrijfgelden losgelaten kunnen worden. Dat is iets wat door veel rijders is gewenst. Daarbij moet het belang van een vereniging/club echter ook meegewogen worden en die belangen kunnen weleens anders zijn !

Kortom: de NOMAC doet niets en is een logge organisatie is echt iets wat door een grote groep geroepen wordt maar in realiteit toch echt anders is.

Vergeet ook niet dat de bestuursleden van zowel NOMAC als de verenigingen/clubs ook een baan hebben en dit in de vrije tijd moeten doen en dat ze dit doen voor al die mensen die graag willen (wedstrijden) willen rijden.

Frans, heel goed van je dat je je laat horen. Dat is wat een goede voorzitter behoort te doen.

Ik ben ook blij dat ik je aandacht heb kunnen trekken…

Laat mij een verhaaltje vertellen. Ik doe dat op een wat kinderachtige manier, niet dat ik enig twijfel heb aan je intelligentie, integendeel zelfs. Ik heb zelfs veel respect voor je. Maar het simpeliseerd het geheel een beetje. Maw ik probeer het een beetje luchtig te houden.

Zit je? Komtie dan hé.

Lang geleden was eens een RC NOMACwedstrijdland. Een leuk land waar de zon scheen, vlaggen wimpelde zachtjes in de wind en er liepen overal blijde rijders rond. Dit kwam omdat koning Frank regeerde. Hij was een goede koning. Streng maar rechtvaardig. Er heerst rust en tevredenheid.

Totdat er een aantal rijder dachten dat het anders moest.
Koning Frank was rechtvaardig en gaf de rijders de kans om te bewijzen dat het ook anders kon. In den beginne ging het goed, men genoot van de vrijheden. Maar al snel kwam er verdeeldheid onder het volk. Er waren namelijk rijder die teveel aan hun eigenbelang dachten ipv aan het groter geheel. En langzaam kwamen er donkere wolken aandrijven in RC NOMACwedstrijdland, het zonnetje verdween en begon het te regenen. Heel zachtjes te regenen. De vlaggen wimpelde niet meer, de wind was ook gaan schuilen voor de regen, waardoor de wolken niet weg konden drijven….

En koning Frank? Die keek toe. Die wist eigenlijk wel dat dit ging gebeuren, maarja de rijders wilde immers zelf de vrijheid hebben. Jaren gingen erover heen en er kwam een steeds grotere verdeeldheid onder de rijders. Er waren zelfs rijders die stopten met wedstrijden rijden… In RC NOMACwedstrijdland!!! Ze gingen wel meedoen met wedstrijden in RC ETS wedstrijdland… Deze boze rijders gingen hun kritiek uiten op forums, omdat ze zagen dat het ook anders kon en gingen andere rijders ophitsen om ook te stoppen en zich tegen RC NOMACwedstrijdland te keren.

Je zou wel denken: Waarom deed Koning Frank hier niets aan? Nou op een dag vond de Koning het idd wel welles. Hij sloeg met zijn blote vuist op de grote vergadertafel! Het volk heeft genoeg geleden en volgens koning Frank ziet het volk nu wel in dat vrijheid een gemeen goed is. Teveel vrijheid geeft teveel verdeeldheid en met als gevolg teveel onrust. Het wordt tijd dat hij het volk zijn ongezouten mening gaat geven!

Hij stond op van zijn troon en kwam uit zijn ivoren torentje. Hij riep zijn adviseurs Pat en Tom bijeen en beveelde hen om hem te informeren over de huidige gang van zaken in RC NOMACwedstrijdland. ZIJN RC NOMACwedstrijdland! De adviseurs holde naar buiten en gingen op onderzoek uit. Wat wilde de rijders eigenlijk? Hoe deden andere landen, zoals RC ETS wedstrijdland, het eigenlijk? Ze vroegen het op topic’s op RC forums, ze deden mee met wedstrijden in RC ETS wedstrijdland en kwamen met een eenduidig antwoord terug bij de koning.
“Luister goed koning Frank, we weten het. Wij, uw adviseurs in deze, weten hoe we een einde moeten maken aan deze barre tijd. Allereerst moet er minder vrijheid zijn. Het volk wild dat er een koningrijk is dat heerst. Geen vrijheid meer die eigenbelang op de eerste plaats kan zetten. Digitaliseren van ons koninkrijk, dan kan volgen art 13.4.3 van het huishoudelijk reglement. En vooral betere communicatie naar de RC rijders toe . Wij moeten hen weer voor ons winnen. Want zij moeten weer toetreden tot ons, eens zo machtige, koninkrijk. En dat lukt alleen als we de lijnen kort houden, duidelijk aangeven wat we gaan doen het komende RC wedstrijdseizoen en hen een beperkte keuze kunnen geven. Zodat ze het gevoel hebben dat het niet opgedrongen wordt”.
“Maar”, zeg koning Frank, “hoe doe ik dat dan? Ik ben bepaald geen expert met websites, formulieren etc”.
“laten we een vacature openstellen voor de functie Public Relations, er is vast wel iemand die daar ons bij kan helpen” schreeuwen beide adviseurs enthousiast in koor.
“Ik geloof niet, dat er nog iemand is die ons daarbij wilt helpen” zei de koning met een treurig gezicht en hij kromp in elkaar….
“Hou vol koning Frank, de redding is nabij, we zagen in het land ook weer hier en daar een klein zonnestraaltje”. Zei één van de adviseurs. “Er zijn mensen die niet tegen ons zijn, maar deze waren bedroeft over hoe het de laatste tijd er in RC NOMACwedstijdland aan toeging. Deze rijders willen juist heel graag weer wedstrijdrijden, als er maar duidelijkheid is. En die kunnen wij nu hen geven. Wij hebben dat in de hand koning Frank, We moeten luisteren naar het volk en als wij initiatief gaan tonen en nu voor eens en altijd het roer omgooien, komen de rijders wel weer naar ons landje toe.
En de rijders hebben er ook wel van geleerd. Er kan niet altijd vrijheid zijn, dat is er niet op school, niet in de grote mensen wereld. Nergens. Er zijn moeten weer regels komen en deze dienen nagestreven te worden. Ook door ons!!!”

Koning Frank rechte zijn rug, haalde diep adem en bulderde; “en het zal gebeuren!!”

En toen was het verhaaltje uit. Ik kan immer niet voorspellen of koning Frank daadwerkelijk gaat doen als dat koning Frank in dit verhaaltje zeg dat hij gaat doen.

Het is dus een verhaaltje met een open eind. Helaas. Maar ik hoop dat er wat gaat gebeuren en ben bereid daar een steentje aan bij te dragen. Ik hoor het dan graag.

Ik heb de hoofdpersonen een andere naam gegeven om herkenning uit te sluiten;). Ik hoop dat ik met dit verhaaltje danook niemand heb beledigd.

Halewijn

Laatst bewerkt:
Vond deze wel heel toepasselijk, even een beetje lachen...
Met een knipoog....:wink:

Laatst bewerkt door een moderator:
:D
Frans, heel goed van je dat je je laat horen. Dat is wat een goede voorzitter behoort te doen.

Ik ben ook blij dat ik je aandacht heb kunnen trekken…

Laat mij een verhaaltje vertellen. Ik doe dat op een wat kinderachtige manier, niet dat ik enig twijfel heb aan je intelligentie, integendeel zelfs. Ik heb zelfs veel respect voor je. Maar het simpeliseerd het geheel een beetje. Maw ik probeer het een beetje luchtig te houden.

Zit je? Komtie dan hé.

Lang geleden was eens een RC NOMACwedstrijdland. Een leuk land waar de zon scheen, vlaggen wimpelde zachtjes in de wind en er liepen overal blijde rijders rond. Dit kwam omdat koning Frank regeerde. Hij was een goede koning. Streng maar rechtvaardig. Er heerst rust en tevredenheid.

Totdat er een aantal rijder dachten dat het anders moest.
Koning Frank was rechtvaardig en gaf de rijders de kans om te bewijzen dat het ook anders kon. In den beginne ging het goed, men genoot van de vrijheden. Maar al snel kwam er verdeeldheid onder het volk. Er waren namelijk rijder die teveel aan hun eigenbelang dachten ipv aan het groter geheel. En langzaam kwamen er donkere wolken aandrijven in RC NOMACwedstrijdland, het zonnetje verdween en begon het te regenen. Heel zachtjes te regenen. De vlaggen wimpelde niet meer, de wind was ook gaan schuilen voor de regen, waardoor de wolken niet weg konden drijven….

En koning Frank? Die keek toe. Die wist eigenlijk wel dat dit ging gebeuren, maarja de rijders wilde immers zelf de vrijheid hebben. Jaren gingen erover heen en er kwam een steeds grotere verdeeldheid onder de rijders. Er waren zelfs rijders die stopten met wedstrijden rijden… In RC NOMACwedstrijdland!!! Ze gingen wel meedoen met wedstrijden in RC ETS wedstrijdland… Deze boze rijders gingen hun kritiek uiten op forums, omdat ze zagen dat het ook anders kon en gingen andere rijders ophitsen om ook te stoppen en zich tegen RC NOMACwedstrijdland te keren.

Je zou wel denken: Waarom deed Koning Frank hier niets aan? Nou op een dag vond de Koning het idd wel welles. Hij sloeg met zijn blote vuist op de grote vergadertafel! Het volk heeft genoeg geleden en volgens koning Frank ziet het volk nu wel in dat vrijheid een gemeen goed is. Teveel vrijheid geeft teveel verdeeldheid en met als gevolg teveel onrust. Het wordt tijd dat hij het volk zijn ongezouten mening gaat geven!

Hij stond op van zijn troon en kwam uit zijn ivoren torentje. Hij riep zijn adviseurs Pat en Tom bijeen en beveelde hen om hem te informeren over de huidige gang van zaken in RC NOMACwedstrijdland. ZIJN RC NOMACwedstrijdland! De adviseurs holde naar buiten en gingen op onderzoek uit. Wat wilde de rijders eigenlijk? Hoe deden andere landen, zoals RC ETS wedstrijdland, het eigenlijk? Ze vroegen het op topic’s op RC forums, ze deden mee met wedstrijden in RC ETS wedstrijdland en kwamen met een eenduidig antwoord terug bij de koning.
“Luister goed koning Frank, we weten het. Wij, uw adviseurs in deze, weten hoe we een einde moeten maken aan deze barre tijd. Allereerst moet er minder vrijheid zijn. Het volk wild dat er een koningrijk is dat heerst. Geen vrijheid meer die eigenbelang op de eerste plaats kan zetten. Digitaliseren van ons koninkrijk, dan kan volgen art 13.4.3 van het huishoudelijk reglement. En vooral betere communicatie naar de RC rijders toe . Wij moeten hen weer voor ons winnen. Want zij moeten weer toetreden tot ons, eens zo machtige, koninkrijk. En dat lukt alleen als we de lijnen kort houden, duidelijk aangeven wat we gaan doen het komende RC wedstrijdseizoen en hen een beperkte keuze kunnen geven. Zodat ze het gevoel hebben dat het niet opgedrongen wordt”.
“Maar”, zeg koning Frank, “hoe doe ik dat dan? Ik ben bepaald geen expert met websites, formulieren etc”.
“laten we een vacature openstellen voor de functie Public Relations, er is vast wel iemand die daar ons bij kan helpen” schreeuwen beide adviseurs enthousiast in koor.
“Ik geloof niet, dat er nog iemand is die ons daarbij wilt helpen” zei de koning met een treurig gezicht en hij kromp in elkaar….
“Hou vol koning Frank, de redding is nabij, we zagen in het land ook weer hier en daar een klein zonnestraaltje”. Zei één van de adviseurs. “Er zijn mensen die niet tegen ons zijn, maar deze waren bedroeft over hoe het de laatste tijd er in RC NOMACwedstijdland aan toeging. Deze rijders willen juist heel graag weer wedstrijdrijden, als er maar duidelijkheid is. En die kunnen wij nu hen geven. Wij hebben dat in de hand koning Frank, We moeten luisteren naar het volk en als wij initiatief gaan tonen en nu voor eens en altijd het roer omgooien, komen de rijders wel weer naar ons landje toe.
En de rijders hebben er ook wel van geleerd. Er kan niet altijd vrijheid zijn, dat is er niet op school, niet in de grote mensen wereld. Nergens. Er zijn moeten weer regels komen en deze dienen nagestreven te worden. Ook door ons!!!”

Koning Frank rechte zijn rug, haalde diep adem en bulderde; “en het zal gebeuren!!”

En toen was het verhaaltje uit. Ik kan immer niet voorspellen of koning Frank daadwerkelijk gaat doen als dat koning Frank in dit verhaaltje zeg dat hij gaat doen.

Het is dus een verhaaltje met een open eind. Helaas. Maar ik hoop dat er wat gaat gebeuren en ben bereid daar een steentje aan bij te dragen. Ik hoor het dan graag.

Ik heb de hoofdpersonen een andere naam gegeven om herkenning uit te sluiten;). Ik hoop dat ik met dit verhaaltje danook niemand heb beledigd.

Halewijn

Leuk verhaal Halewijn, alleen is RC NOMACland geen koninkrijk maar een Republiek der Verenigde Verenigingen waarin elke onderdaan voorstellen kan indienen en kiesrecht heeft.

Degene die nog geen paspoort hebben van RC NOMACland kunnen helaas (nog) niet stemmen. Lijkt me niet meer dan logisch.;) je moet natuurlijk wel ingeschreven staan bij de RC NOMACland gemeentelijke basisadministratie en natuurlijk gescreend zijn door de RC NOMAC land Imigratie en Naturalisatiedienst.

Wellicht dat de afgezanten van de Verenigde Verenigingen hier een rol in kunnen spelen? ;):D

Back