Hier idem dito... Nooit de horror-verhalen begrepen, ik heb honderden liters van dat spul verstookt.
Vond het helemaal top als men beweerde dat Quartel brandstof beter was dan Tornado....
grappig..
Quartel had/heeft de brandstof ook via jonkers
en ik had echt serieus vaak roest in de motor.
Ik heb daar jaren brandstof gehaald.. nooit last.
toen had ik in een jaar 1 motor met roest (kan.. je weet ook niet alles..)
Toen alles gaan verzuipen in de olie na de vliegdag.
en het seizoen erna had ik in de heli 3 lagerswissels vanwege roest.
1 van de vliegtuigen ook.
rest had ik dat seizoen gelukkig niet gevlogen..
Seizoen erop gebeurde het weer. toen begon ik het toch wel zat te worden.
edereen vloog gewoon en deed niets, en ik was constant lagers aan het wisselen.
het kon volgens de leverancier niet aan de brandstof liggen.
Dus eens Hobbyinn geprobeerd. Opeens heb ik eigenlijk geen after run meer nodig. mijn lagers verslijten nu gewoon, ipv constant roest.
wat mij in ieder geval verteld dat het aan de brandstof lag, ik ben niet anders af gaan stellen..
Naar alle waarschijnlijkheid ligt de oorsprong gewoon bij Jonkers. en heeft quartel op een gegeven moment de overstap gewaagd.
of ze hebben een foute batch methanol aangekocht.
Voor wat betreft primen: of slang lek, of tank lek.
Of uitlaatslang dubbel, geknikt.
eerste hint: slangetje van de uitlaat af, en eens goed blazen.
slang bij de carb dicht houden. druk moet erop blijven staan..