Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik kan erover gelezen hebben maar welke gyro heb je?
Voor de andere zaken, ik ga er van uit dat gain dus niet het antwoord is, ik ga er even van uit dat je dat al hebt geprobeert. Heb al 6 lipo's leegevlogen in alle mogelijke gain-standen.
Dat de staart wegdraait bij vol pitch kan een paar dingen inhouden.
- toerental te laag, staart heeft dan te weinig authority Vlieg met 100% throttle, 13t tandwiel, stock 500l motor 1600kv, 6cell lipo's.
- eindpunten niet goed ingesteld, zelfde verhaal Zal dat eens opnieuw instellen
- pitch op de kop te groot Gaat van -12.5 naar +12.5, maar zal het nog eens nameten.
- te kleine staartbladen (je hebt een paar maten) Stock align tailblades. zou toch goed moeten zijn veronderstel ik...
Qua onrust in hoover
- normal setup. Sommige gyro's vinden het erg prettig als je eerst de normal modus insteld, en daarna pas de hh. Zal dat eens proberen
- speling. Door speling wil de staart ook wel eens wapperen in hoover. In vlucht is er dan niets van te zien.. Heb geen zichtbare speling.
- governor UIT. Een slechte governor veroorzaakt dit ook. Volgens mij staat die uit, maar zal het nakijken.
Trouwens, zet je regelaar ff op 90
Heeft hij wat regelruimte over.
is het dan niet beter om een 12t tandwiel te zetten en toch op 100% te vliegen kwestie van de max vliegtijd uit de lipo's te halen?
Ja, dat is logisch
maar ik bedoel dat het toch efficienter vliegen is met een 12t en 100% throttle dan met een 13t en 90% throttle. Toerental blijft dan min of meer hetzelfde maar de regelaar moet minder werken waardoor deze minder verbruitk wat dan weer een iets langere vliegtijd oplevert, of zie ik dat verkeerd?