300 kan de Hawk niet, dan valt ie uit elkaar.
De vleugel zal gaan torderen of flutteren.
Die is gewoon niet stijf genoeg, er zit amper carbon in.
Gefeliciteerd met de Big Monster.
Ik zou er een sticker opplakken,
Airbrush moet je eerst een witte onderlaag aanbrengen en dan wordt de verf net zo dik als een sticker.
Wat betreft de aandrijving, ze gebruiken er bijna allemaal een Scorpion op.
Ik weet niet meer precies welke maar wel dat ie meer dan 500 euro kost
Volgens mij de HK 4540.
Daarop dan een YGE300 regelaar op 16S.
Een Peggypepper is weggegooid geld.
Als je denkt dat je daar de Monster mee kan vliegen dan moet je je echt even goed inlezen.
Om zo rond die 350 km/u te komen moet je een kilowatt of 7-8 erin stoppen.
Voor die 524 km/u hadden ze 16 KW nodig.
Een Peggypepper rookt op bij 2 a 2,5 kilowatt.
Als je wat anders wilt dan een Scorpion moet je Plettenberg bellen en hun een motor laten bouwen.
Dan zit je ook in de >500 euro range.
Wat je ook moet bedenken, een normale setup om die 350 en hoger te halen kan je eigenlijk niet vliegen in Nederland.
Het ding maakt te veel herrie.
Je zou eigenlijk een vertraagde motor moeten hebben met een grote prop en veel pitch.
Alleen ken ik geen motor met gear die zoveel vermogen kan leveren.
Ralph Okon heeft wel een motor gebouwd die stil is maar daar zit ook een speciale prop op.
Dat hele setje is niet te koop.
En zijn kist is ook veel efficienter dan de Big Monster, dat helpt ook.
Wat betreft de Funjet.
Ik had er eerst een Hacker B50 direct drive opzitten met een 7x10 APC prop.
Dat draaide 52000 rpm en leverde 5500 watt.
Het maakte heel veel herrie maar deed niks, denk dat ie amper 250 haalde.
Ik kon hem maar een paar seconden vliegen want de koeien (600 meter verder) sloegen op hol door het geluid.
Toen heb ik een Kontronik 400 met gear gekocht en props gekocht van Marcus Koch.
Die 7x21 op de Funjet gezet.
Een bungee start gedaan en toen de motor aan.
Door het moment draaide de Funjet meteen op zijn rug en dat was einde verhaal.
Daarna die aandrijving in een Stratair Viper gezet.
Lang voordat er aandrijvingen met gear in pylonracen gebruikt werden.
Gerben heeft hem gevlogen en hij was bloedsnel en fluisterstil.
Dit is het geluid dat je van de Monster (en ook wat de Funjet deed) moet verwachten.
Waarschijnlijk ken je hem al.
Daaronder de Crocoblade, die redelijk stil is maar net zo hard loopt.
De Crocoblade