Tower Hobbies Kaos 60 GP/EP ARF vreemde restauratie van een NIB...

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door MicropropSport, 5 jul 2020.

  1. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Nieuwe gaskabel gemaakt. Betere PBS geschikt om te solderen...
    Jah! Moet nu goed werken...

    Maar nu komt toch echt de koude in de grond te zitten...
    En dat kunnen mijn bordeelsluipers niet aan... Haha...
    Dus poolondergoed uitgraven uit de lade en wat warmere stalen werkneuzen of wandelstiefels...

    Het is de klap van de modelbouwzweep... modellen komen altijd harder binnen dan verwacht...
    Eerst bekomen door het klamme zweet en de euforie... gaat de zaak onder de loupe....
    Soms is er dan ontluistering... en soms is het toch nog beter dan verwacht...

    Toch ben ik er maar mee gestopt... al dat gefourageer.... want zelfs een nieuwe ARF
    kan meerwerk betekenen, terwijl minder het plan was :D
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2020
  2. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Thuis
    Wil je dat nooit weer doen terwijl ik net een slok koffie neem :yes:
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  3. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
  4. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Thermo sokken. In de grote outdoor schoenenzaak in Exloo wat bijpassend schoeisel halen. Setje bandenwarmers in een hoes. Zelf nooit gehad. Wel een keer mogen uitproberen bij een clublid. Heerlijk als het sneeuwt. Plus dat je je gevoel in je vingertoppen houdt. Gure regen niet zoveel aan. Maar een beetje sneeuw vind ik prachtig.


    Klap van de modelbouwzweep haha. Goed gezegd!
    Gelukkig was je arf niet zo snel klaar. Anders hadden we niks leuks te lezen gehad haha.


    De heer waar ik de timber haalde had ook een prachtige ruimte naast zijn huis. Verrijdbare werkbank in het midden. Takel er boven voor ik vermoedt zijn grote benzine kisten. Deed me erg denken aan ons oude huis. Moest bijna een traantje laten.
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2020
    MicropropSport vindt dit leuk.
  5. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Na de reparatie van de gaskabel een volgend issue opgelost...
    Had ik eerder kunnen ondervangen door op de poot een plat vlakje in te slijpen.

    De hevel was niet meer vast te zetten, schroefdraad gestript en het uiteind van het M3 boutje was geplet... draad ook...
    Einde verhaal.
    Messing ring met spiebanen er uitgetikt... want een menemer van een modelboot-kardan leekt dezelfde maatvoering te hebben.
    Zat ik nog steeds met te weinig materiaal dikte voor een beetje grip voor draad...

    Dus nu dan maar een geheel zelfbouw uit aluminium. Ring gedraaid en hevel uitgezaagd
    en gesoldeerd met alu-zink legering. Hopen dat het volstaat...
    Snel 4 uurtjes verder voordat het klaar is.
    Twee gemaakt... eerste kwam toch wat minder gunstig uit... hop, dan maar een tweede gemaakt...


    762D2768-86F6-47DE-B3E4-18D50FD7ACEA.jpeg

    911C3DAA-26C4-4052-98CD-01760703768D.jpeg


    Voor wat het waard is...

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2020
    blaauwen, Peter Houweling en Cnn vinden dit leuk.
  6. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Mooi Bas! Blijf dat ook vreemde constructies vinden.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  7. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ja... dat zijn het ook.

    Ook nog een lading Robbe pootjes liggen... maar die hebben weer plastic houdertjes die snel breken...
    En zo aldus doende heb ik er voor de zelfbouw er een uit epoxy carbonsnippers
    gegoten in een eigen gemaakt malletje. Daar draad in opgetapt met lampenfitting-buisje van de bouwmarkt...
    driftg sleuven er in gezaagd, boutje erdoor, als een keilbout, zodat het een frees werd, om het meegegoten draad iets te ruimen... Gietsel zat te krap, uiteraard was het
    ingesmeerd met vet...

    Verdomd dat dat toen lukte... lamme polsen... dat begrijp je wel met al dat gewrik...
    Met een verse ongeschonden draadbuis, daar de twee losse Robbe pootjes in geprikt en een flinke kwak soldeer
    een 'life-time' exemplaar gebouwd. Aansturing wel onder de romp langs... maar zelfborgend door het draad.


    Massa's massa... maar hoop bij bange landingen... redder des Calmato's

    IMG_2982.JPG


    Voor de Calmato Sport eenzelfde in opbouw... fool proof... wel zwaar :)


    DSC_3599.JPG


    Dat levert dan dit op... Maar op de KAOS heb ik de stuurhevel liever binnen de kap...

    IMG_1735.JPG


    Zo lang het duurt deze houder... en is het aan flarden... ga ik weer gieten met epoxy...
    tot een bomvaste constructie...


    IMG_1729.JPG


    Het is een optie voor de toekomst bij de KAOS... eerst even zien hoe het zich gedraagt in de prak-tijk...
    Best een zware Fults poot uit de USA?... maar de veren flexten door...
    tot aan een wielprofiel buts in de romp... en een eerste gebroken prop... Graupner Sonic...
    De APC's zijn beduidend sterker... Ik ben dan ook bezig de KAOS beter te leren bij landen...
    Even de slag te pakken krijgen... hij zweeft best goed bij 4 kilo!

    Dat doorslaan nu ook ondervangen met een stopje tussen de spiralen gepropt... kijken of dat gaat werken.
    Oude silconenslang uit een koffiezetter... is het te sterk, dan gaat de rode stop in de slang er uit... en een tie-rip om het
    niet te verliezen... het begrenst behoorlijk de veerslag...

    Gr Bas

    PS: De zaak is weer ingebouwd.
    Verstopt onder de kap... en nu maar weer wachten op een patente vliegdag
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2020
    Peter Houweling vindt dit leuk.
  8. Peter Houweling

    Peter Houweling PH-SAM

    Lid geworden:
    21 sep 2014
    Berichten:
    1.668
    Locatie:
    Haarlem
    Zijn weer toe aan een mooi en leuk bouwverslag :yes:
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  9. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Haha... dank Peter. Draak van een kist zo nieuw in doos. Zeer bewerkelijk. Maar je doet het omdat je er schik in hebt.
    Het werd beloond met een prachtig vlieggedrag, een heerlijk vliegende kist. Zonder extreem uit te blinken.
    Heerlijke opstap voor een nog scherpere RC1, daar ben ik nu mee bezig. Sultan 5, ja dat draadje
    wordt denk ik een achteraf verslag... bezig met spuitvoorbereidingen.

    Wellicht zet het anderen aan tot nieuwe inzichten, of een opstapje tot andere ideeën.
    Dat was de opzet van het relaas. Remmingen omzetten in bouwdrift, tegenslag omzetten in fixen.
    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2022
    Peter Houweling vindt dit leuk.
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    MicropropSport vindt dit leuk.
  11. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Je doelt op het blokje voor de voorpoot? Dat is tjok vol carbon splitters. Is onverwoestbaar sterk idd.
    Heb het jaren gelee gemaakt. 2006 a 7 dacht ik.
    De poot werkt als een Amerikaanse bumper. Nagenoeg onverwoestbaar... haha... een giller.

    Composiet orgel zoals jij hebt staan, kevlaria en kryptonite, heb ik niet. Maar met aldi tips kon en kan ik altijd goed voort. Schuimmiddel heb ik nu ook. Kleurstofjes, diverse poeders en UV-blokker. Soms opletten met doseren, anders veranderd de epoxy in elastiek zonder hechting...

    Kleurstof zoals wit, moet bij lamineuze epoxy wel UV-blokker bij, niet gedaan, en vergeelt het al onder de TL.
    Erg is het niet. Anti vergeling zal om een andere samenstelling epoxy vragen?
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2021
  12. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Algemeen... De KAOS 60 vliegt uitstekend.
    De gerestaureerde Antaris op punten beter... dat zit hem in het gewicht en de uitmuntend presterende OS 50SX.

    De KOAS heeft wél motorproblematiek...
    Klimt als een 4 kilo tierelier, maar niet als een aap... en magert loodrecht niet uit.
    Rijk gesteld, niet te rijk. 10% nitro, met lekke plug (isolator) even voorgloeien,
    dan de glow-driver weg, ennuh... plop aan als een diesel! (uiteraard ongezond teken, iets valse lucht)

    Op 5% nitro poften de OS8 pluggen als popcorn... isolatoren gingen door.
    Overgestapt op Rossi R4... hield goed op de laatste restanten Airosave.
    Standaard 'pakking' onder kop 0,225 mm, aluminium. Dit vroege voorjaar. Verder dus stabiel.

    Dan nieuwe brandstof. 10% nitro op Weston-UK Prosynth olie.
    Toenemend gelazer met de pitten. R4 gingen door, leek niet bij 'frisser' weer,
    wel bij temperatuur naar opmaat +20 graad.

    Bij de eerste gepofte R4 pit op 10%, extra shim onder de kop, twee dunne Super Tiger pakkingen extra, ik had nog wat...
    Origineel Magnum alu 0,225 mm en 2x messing opdikkend tot net iets onder 0,4 mm...
    Maar iets geknetter in de pijp bleef. (...duidt op te hoge compressie...)
    Mooi warm weer, met een halve tank al dead stiks. KAOS wil ook best landen als een zwever... heel mooi... als een eitje...
    Isolator doorgepieft. Buiten temperatuur 23,5 graad...
    En zo voortvarend al mijn Rossi R4 opgepoft... 6 stuks nogal liefst...

    Een Hanno OS komt standaard met een 0,4 mm shim zo las ik.
    Bij verhoging nitro percentage zaten er 2x 0,2 meegeleverd...

    Voorbeeld: Hanno pest kop met 0,4 shim...
    Is een Hanno eind-latijn motor... (eigenlijk dus als nieuw te verkopen)
    Zie missend stukje koelvin... miss-handling...
    Uiteraard past dit niet op een 61FX... maar natuurlijk...


    IMG_9428 2.jpg


    Maar probleem nog niet onder de knie. Een vliegend lab is geen vliegdag natuurlijk...

    Op MP een OS 61 FX aangetroffen. Lange zoek... ik aasde op een carb set 60C
    50 europop ex verzenden. Zekere Jesse.
    Minimaal de 60C carb unit voor op de Magnum... maar boven verwachting...

    Motor met een leven. Ingelopen. Nette compressie.
    Kleun-details verwijzen naar een kleun in de grond.
    Maar is brand schoon, as recht, voorbeeldige dichting op de asafdichting spoelpoort (daar waar de carb zit), nee, ook dat mooi strak!
    Keurige lagers, keurige carb met een iets kromme gas stelschroef... nja... toe maar.

    20 gram lichter dan de Magnum 61 XLS. Maar ook 2 mm korter op de propmeenemer
    En de propas is effe 3,5 mm korter dan de Magnum. Niet zo fijn met een spinnerplaat...
    De Magnum (ASP) is robuust op de kopbouten en back plate... De OS als de 46 torretjes...
    Moi! Slappe hap :)


    IMG_9404.jpg


    Eerst maar alles pas. Aanpassingen motorkap.
    De Great Planes mount moet met 2 mm naar voren.
    Dus een pakking uit berkentriplex, G4 behandeld, epoxy of PVC plaat (iets zwaarder),
    even digitaal uitwerken in werktekening.
    Houder voor voorpoot moet evenzo opgehoogd worden. Rondstaf loopt door in de steun.
    De fragile plastic houder is slechts een leun-steun...
    Motorloop: Plan om de motor op te shimmen naar 0,5 mm en Rossi R5... koudere plug.
    Zou ik terug gaan naar 5% nitro... het extra weer er uit...


    IMG_9402.jpg


    En los gaat de Magnum. Even op jubel-experiment met de FX...


    IMG_9403.jpg

    En dan hopelijk te testen met Pinkster...
    We fröbelen nog wat verder :) De wereld van KAOS is maakbaar... immers...

    Geen tempo hier... (Boosterprik)
    De elektrische zaag heeft het zaagje reeds mooi onder voorspanning staan...
    Plan getrokken... en plakken maar...


    IMG_9429 2.jpg

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2022
  13. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    De opvullingen uit berkentriplex 2 mm, en later in de G4 gezet...

    IMG_9430 2.jpg


    Gemonteerd zit het zo dan....
    De pen van de neuspoot in geheel ingelaten
    in de motorsteun. Zo geen kantelpunt op het kwetsbare houdertje...


    IMG_9433.jpg


    Kap er even op... en doorlaat van de poot weer iets ruimen en vrije doorlaat geeft...

    IMG_9431.jpg


    Binnen het kleun verhaal... sproeier nogal krom... nieuwe op gezet...
    Maar met deze opstelling ook dicht op de uitlaatmoer... ging nét...

    IMG_9435.jpg



    Klaar voor testen... ik denk dat de lagers ook 'iets' hebben...
    Compressie is goed....


    IMG_9436.jpg

    CG-check volgt nog... even zien wat die -20 gram doet... niet veel...
    De dikke vol symmetrische vleugel heeft een aanzienlijke range...
    Onder de kop een dubbele dichting totaal ± 0,442 mm (en 1 'massieve' 0,43 mm in de maak)

    Vrijdag even proefdraaien op het veld...
    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2022
    willum vindt dit leuk.
  14. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.492
    Locatie:
    groningen
    Je maakt er weer een mooi verhaal van . . . :)
     
  15. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Altijd weer wat werk Jan :thumbsup:

    Wanneer is het een shim en wanneer een pakking...
    Pakking als het pakkingmateriaal zich kan zetten, formeren naar de dichtvlakken.

    Maak je de afdichting uit messing... dan is het een shim,
    de omgeving uit een zachter materiaal bestaat, een motor uit een harde aluminium legering.
    Maak je het uit koper of aluminium... dan wordt nader tot een... 'pakking'...
    En zo shimmyen we wat voort...

    Nu had ik dat verhaaltje, de bijsluiter van een 'Hallo Prettner Special' motor...
    Ja, die beruchte RF met ABN voering... Maar wie leest...


    Schermafbeelding 2022-06-02 om 12.55.07.png

    En idd gemeten aan de Hanno Shomp: 0,4 mm... (ligt in de bak 'te restaureren ravages')
    De motor bedoeld voor 'constant flying' daarbij de kist licht gebouwd,
    een propeller met een zeer hoge spoed 11 x 10, laag rpm rond 9500 rpm.
    De motor werd gedraaid op 0% nitro, FAI brandstof. Doel? Noise reduction.
    Dus we spreken hier niet van een race brommer, maar een op koppel gezette.
    De motor had aangepaste poorten om dat te realiseren.
    Alles gebaseerd op het RF blok van OS. Uitlaat naar achter. Enige reden hiervoor
    was een niet verstoorde stroomlijn van een bungelende uitlaat.
    Alles strak weg gewerkt binnen boord.
    De motor is dus slechts een tool voor maar 1 doel. Figuren vliegen, en niet jakkeren.
    Velen probeerden dat wel... en zo zeer snel einde motor.
    Tot zover de magie van het beestje. Punt!

    De motor moet de 12 a 12,5K zien te halen. De KAOS is 500 gram te zwaar...
    Deels door mijn revisie, en deels door de constructie met vleugelbuis.
    Een vleugel uit 1 stuk is lichter te bouwen. De Tower Hobbies KOAS 60
    is aangepast in het onwerp om eenvoudig een stevig 6S pakket te kunnen
    huisvesten. Toegang via de kap. En vleugelbuis is modern denken.
    Met elektro heeft de zaak niet zo te lijden. Maar een stevige brandstofmotor
    zet het airframe op spanning met een constante resonantie.
    Mij romp had bij ontvangst behoorlijke torsie. Buitengewoon slap.
    Fabriekbouw en slordig ineen geknikkerd. Stabilo en kiel een ramp.
    Veel te fragiel voor 10cc. Het was bij hanteren, in de folie, vers uit de doos
    direct al stuk. Ik zag geen uitdaging in het spontaan uit de lucht flikkeren.
    Levens gevaarlijke kist. Helaas las ik het op RC-Groups.
    Men dacht stuurfout... of defecte techniek. Maar een vleugel die breekt
    op een RC1 manoeuvre? Met wat ik hier in handen had? Geen wonder. Etc.
    Tot zover...


    Maarrrr... wat is het punt. Resonantie uitlaat, 10% nitro, hoge compressie doen de koudere pluggen piefen... en knisperende geluiden... een leertraject. Toe maar...
    OS8 en Rossi R4. Isolator wordt heet, verbrand... Beiden!

    Ga ik stapelen of maak ik zelf een nieuwe pakking, en mogelijk op te dikken met een dunne extra
    koperen ring.
    Voor OS 61 FX is de wereld uitverkocht. Speuren naar geesten op Google kost meer tijd dan zelf maken.
    Grondstof... restant schroot aluminium uit gesloopt huishoudelijk apparaat...


    Dus Dr Oetker recept voor pakkingen bakken opgenoteerd...
    En een beetje bouwgist bijmengen op de draaibank...
    Messing is ±0,35 mm opdikkend Aluminium sheet ±0,43 mm... stukje reeds afgeknipt...
    Uitgewerkt in tekenprogramma en geprint als guide... op de bonnefooi uit de mouw...


    IMG_9438.jpg


    Tekening met Bisonkit spray gehecht. Dan met een bloed scherpe centerpunt
    goed mikken...(onmogelijk)
    Bij wijze van experiment tapijt-kleefband (deze was reeds bedaagd V.S.O.P. en niet zo krachtig meer...)
    Andere kleefbaarheden: 5 minuten epoxy of versere tapijt band...
    5 minuten epoxy kan met wat hitte pardoes los gestookt worden...
    epoxy verrubberd direct... verliest kleefkracht...komt het werkstuk eenvoudig weer vrij...

    Maar vooral goed ontvetten en toe drukken... uiteraard niet goed ontvet...
    dat hoort bij experiment...
    Het spanstuk voor op de draaibank licht er naast... en bij het hechten...
    even remmenreiniger er over...


    IMG_9439.jpg


    Het aanzetten en mikken via de centerpunt van de bank...
    Restanten tape tevoren weg gesneden...
    Daarna even goed aanrollen... Tapijt tape is iets oppervlakte vullend...
    Beetje vervorming wordt wel afgevangen... maar behoorlijk op center...

    IMG_9441.jpg



    Dan het afsteken op diepte. Daarvoor de beitel op 0-stand zetten...
    Met hele marginale stapjes verspanen... slijpen... krachten laag houden..
    Kon zo de binnen maat gestoken worden...


    IMG_9442.jpg


    Bij het uitsteken van de buitenmaat ging de tape's kleefkracht in staking...
    Wel zo diep uitgestoken, dat de ontstane diepe ril, zowat bijna door,
    eenvoudig los te breken was met een tangetje...
    Binnenmaat bleek iets krap, en heb ik licht opgeschuurd tot pas 24 mm...


    IMG_9443 2.jpg


    En dan links het eindresultaat... als om door een ringetje te halen...
    Meet constante dikte 0,43 mm met de micrometer...
    Dit zit nu op de motor. Hoor ik weer spontaan geknetter?... Dan gaat er een shimmetje bij...
    Plug wordt nu Rossi R5, nog koudere plug...


    IMG_9444 2.jpg

    Andere manieren om zo een ring te maken... Uitpasseren op de plaat.
    Hart weg boren of ponsen. Dan figuurzaag opruimen en
    met Dremel schuurton op maat slijpen.
    Met een draaibank zou je uit 'stock' aluminium-buis met zekere wanddikte
    en zekere binnenmaat ringen kunnen maken. Daarbij zou je wel kans op vervorming
    kunnen krijgen... als de beitel maar goed scherp is... en niet weg glijdt...
    Met schroot aluminium op voorraad vlot maakbaar...

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2022
    Peter Houweling vindt dit leuk.
  16. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Vanavond getest...
    0,43 shim op de OS 61 FX... Prop 11 x 9 aangehouden.

    De Rossi R5 pluggen te koud... wilden niet blijven gloeien.
    OS A8 er op... die wilde wel. R4 niet meer op voorraad.
    Start vlot, maar constant achteruit…
    En de lagers zijn einde latijn.

    3 slagen te rijk. Snel magerder gezet. Optoerend tot 11K en later nog een beetje...
    Kist kwam los... maar met de Magnum ging dat stuk beter.
    Stationaar nog bij te stellen. Maar die stelschroef zat vast.
    En morgen maar eens nazien of deze met het opwarmen gangbaar is geworden...
    Stationair op 2800 rpm gemeten... vind ik wat hoog...onder die waarden nog instabiel.

    Motor wat onzekerder in het midden gebied. Half gas variërend, niet stabiel. Aarzelend bij optoeren. Verslikt zicht.
    Stationair sproeier…

    Ik denk dat 0,4 teveel van het goede is.
    Naar 0,22 en anders 0,17 er bij... vraag me af of die 12K aan rmp er nog in zit.
    Geen gekraak uit de uitlaat.
    Een ding weet ik wel… de ASP/Magnum is geen clone…


    Anders terug naar de magnum. En daar de test met shims en/of Rossi R5
    Kan zijn dat de Magnum ze wel aan het gloeien houdt.
    Het is met een middagje pardoes weer omgezet...

    Al met al... leerzaam avondje!

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2022
  17. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Vandaag ga ik de motor op standaard 0,22 shim zetten.
    Even vanuit standaard waarden uitgaan. Naar optimum toe.
    Dan weer terug de Magnum, met dubbel shims maar de koude Rossi. Had ik direct moeten doen…
     

Deel Deze Pagina