De servokrachten kun je o.a. hiermee uitrekenen : https://www.radiocontrolinfo.com/information/rc-calculators/rc-airplane-calculator/#Torque
Het struktureerd je gedachten en geeft aan dat een 15 Kg servo op een Calmato belachelijk is.
De MPX Profi digi servo's gebruiken veel stroom, daar staan ze om bekend. Wel goede servo's, zeer nauwkeurig !
Ik heb deze niet, gebruik meestal Hitec / Futaba, nog een paar oude (analoge) MPX'en uit het verleden.
In principe is 4 cellen AA altijd goed. (Mu.v. MPX Profi digi)
In 2004 CPLR gesproken. (Wereldkampioen F3A) Hij vloog toen ook met 4X AA cel ontvanger-accu en alle servo's digitaal in zijn Oxalys, meer dan genoeg waren zijn woorden.
Vele Nl deelnemers vlogen toen al met lipo ontvanger accu met BEC. De BEC ging echter vaak stuk, dit heeft geleid tot crashes.
Elektro aandrijving heeft dit probleem opgelost, servo stroom is hierbij minder van belang, mits de regelaar het kan leveren.
Grt,
Arnoud.
Het struktureerd je gedachten en geeft aan dat een 15 Kg servo op een Calmato belachelijk is.
De MPX Profi digi servo's gebruiken veel stroom, daar staan ze om bekend. Wel goede servo's, zeer nauwkeurig !
Ik heb deze niet, gebruik meestal Hitec / Futaba, nog een paar oude (analoge) MPX'en uit het verleden.
In principe is 4 cellen AA altijd goed. (Mu.v. MPX Profi digi)
In 2004 CPLR gesproken. (Wereldkampioen F3A) Hij vloog toen ook met 4X AA cel ontvanger-accu en alle servo's digitaal in zijn Oxalys, meer dan genoeg waren zijn woorden.
Vele Nl deelnemers vlogen toen al met lipo ontvanger accu met BEC. De BEC ging echter vaak stuk, dit heeft geleid tot crashes.
Elektro aandrijving heeft dit probleem opgelost, servo stroom is hierbij minder van belang, mits de regelaar het kan leveren.
Grt,
Arnoud.