Je kan je soms helemaal suf verzinnen aan oplossingen. Heb ik dus ideetjes bij de vleet... maar nimmer 1, altijd meerdere... te veel!
Daar wordt ik barstens moe van, want dan moet je kiezen... Een keuze afweging moet zijn... vooral licht maar niet flimsy... wat is licht? Wel... TL bracht uitkomst in het bouwhok! Dusssssss... gekozen...
Eerst de stroomvoorziening verder op orde. UBEC en schakelaar rammelvrij mogelijk afhangen? Bescherming van de contactvlakjes immers...
Klittenbandspecial. Gut blij dat het bestaat. Bij Okaphone in Groningen hebben ze rollen dubbelijdig klittenband om kabels te ordenen. Diverse kleurtjes. Top spul.
Hecht algemeen goed en dus ook prima ook voor in het model. Zit vast genoeg voor kunstvlucht... en bij een klapper swingt het keurig los. Verder heeft de soeplesse van het spul een schokdempende werking. Kan je servosnoeren mooi bundelen en vast zetten.
Hoef je aan het model ook niet meer infrastructuur te zagen en te plakken... of schroeven.
Aan/uitschakelaar op schuim getaped en aangehaakt aan accutas...
De UBEC tegen de flank met zelfklevend Velcro... etc en verend tegen de trillingen...
Afhangen van de ontvanger... oud plastic pasje voor gebruikt... Gaatjes in geponst... branstofleiding door geharkt... carbon pookjes er door. De plastic houders geplakt met CA... had ook plex-hout kunnen zijn.
Maar de PVC of ABS... is mooi flex.
De gaatjes zij krap in diameter geponst, de slang er in gewurmd, dus de stangetjes zitten zeer stroef in de houder. En bij wijze van... trillingen gedempt...
Hier nog even de houder aan de andere kant...
Dan de ontvanger in schuim gewikkeld, teepie en dan klitten maar...
Dan het antennewerk... daar moet je voorzichtig mee zijn. De isolatie kan knappen. Veel kunnen ze niet hebben. Ik hoop dat de zilver Ora-folie,
immers, er zitten aluminium glittertjes in, niet te veel afschermt... De antennes steek ik in styreen buisjes van mini bowden doorvoeren... en met CA gehecht... en blijft over het algemeen prima zitten.
Accu moest ook nog een wat robustere stekker hebben... was UNI, gesoldeerd, tape om de XT stekker en dan volstorten met 30 minuten epoxy... voor iets meer grip. Je kan er ook lipjes aan plakken voor een houderje... gewoon een probeersel...
Naschuren in model en dan is het goed genoeg met een krimpkous er om...
Opstelling is natuurlijk hilarisch... teepje tegen vrije uitloop van de accu...
Maar ik was moe.., snel, snel... pffff...
Nu heb ik nog steeds niet de meting zonder uitlaat gedaan... eerst boodschappen... en dan ga ik mijn buurman’s grootste hobby in verlvoud overtreffen...
Bladblazen met een brommerbladblazer die 2x de geluidsnorm van ons modelveld overtreft! Aardige vent, maar heeft geen hobbies... Whoeha!
Voor wat het waard is!
Gr Bas