traagheid forum al enige dagen?? langdurige storingen houden aan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hosts staat in C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

Beste Theo,

Ik heb maar incidenteel te maken met (soms extreem) langzame respons van het forum. Toevallig kwam ik op dit draadje terecht, omdat ik daar juist gisteravond een tijdje last van had.
Maar ik werk op een Mac, dus daar werkt het allemaal wat anders. Je moet het dan als "superuser" in Unix (X11) zien op te lossen, want allerlei systeem files zijn bij "normaal" gebruik met de Finder niet zichtbaar, en als ze dat wel zijn heb je geen permissie om ze te wijzigen.
Ik heb even rondgekeken, en de enige "hosts" files die ik kon vinden stonden in de directories /usr/etc/distcc en /Developer/usr/etc/distcc. Na enig schrapen in mijn geheugen is het gelukt deze files met de vi-editor (voor de historici onder ons, te vergelijken met oude DOS command line editors) volgens jouw instructies aan te vullen.
Of dit voor de Mac de juiste weg is moet nog blijken. Als ik nu dagen lang geen trage respons heb, denk ik dat het effectief is geweest.

Groet,

Ad Bakker

Hallo Ad,

Wbt de Mac, kan ik je helaas niet helpen. Heb hier ergens nog een G4 onder het stof staan, maar heb me daar nog niet veel in verdiept. Maar ik begrijp dus dat vi-editor ongeveer hetzelfde werkt als op linux. Mijn servers draaien op linux.

Wel goed dat je hier post hoe je het op hebt weten te lossen zodat anderen daar hun voordeel mee kunnen doen.

Ik hoop dat het werkt!

Groet,
Theo

Beste Theo,

Heb hier ergens nog een G4 onder het stof staan

Ik zou er maar fixeer over spuiten, blijft ie tenminste nog bewaard voor latere archeologen. Als het geen Intel machines zijn kunnen de laatste OS X versies er al niet meer op draaien.

Maar ik begrijp dus dat vi-editor ongeveer hetzelfde werkt als op linux.

Inderdaad, Unix en Linux ontlopen elkaar niet zo veel, dacht ik. Alleen op onze Unix machines hadden we toch ook een user interface (X-windows?) dat erg veel op Windows leek. Zal bij Linux ook wel zo zijn, maar met X11 (tegenwoordig XQuartz) op de Mac moet ik me nog steeds met gewone command-line instructies op een "terminal" behelpen. Er zal wellicht een vriendelijkere toepassing zijn, maar ik gebruik het maar heel incidenteel.

Ik hoop dat het werkt!

Ik ook. Zo niet dan hebben andere Mac gebruikers die beter de weg weten in Unix misschien de juiste oplossing.

Groet,

Ad

X11 en window managers is weer iets anders ;-)
Staat los van de gui van osx.

In mac osx staat de hosts file op dezelfde plaats als linux (al is het een link naar /private/etc).
Dus gewoon in /etc/hosts

Je kan dit met vi editen
sudo vi /etc/hosts

of met een text editor:

sudo /Applications/TextEdit.app/Contents/MacOS/TextEdit /etc/hosts

Moet lukken denk ik.
Anders trek maar aan de bel.

gr,

Edwin

gewoon je hosts file aanpassen en google-analytics.com koppelen aan 127.0.0.1 ;-)

je kan voorkomen dat data naar google verzonden wordt:

Zet dan deze 2 regels erbij in je Hosts-bestand:
127.0.0.1 google-analytics.com
127.0.0.1 www.google-analytics.com

Je hosts staat in C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

Wanneer je toch bezig bent....

De reklames lopen ook via een MSN-server.
Zet deze 4 regels er maar eens bij:

127.0.0.1 rad.live.com
127.0.0.1 rad.msn.com
127.0.0.1 auto.search.msn.com
127.0.0.1 auto.search.msn.es

Wedden dat je geen reklame meer ziet?

Groet,
Theo

Moeilijk moeilijk ik heb die host even met het kladblok geopend en dan het bovenstaande in geplakt.
Maar ik zie nog steeds reclame.
Wat doe ik verkeerd?
:snipersmile::pc: misschien helpt dit (ik bedoel de smiles ;))

Dit heb ik gedaan.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook hier merk ik geen verschil als ik de 6 regels aan de hosts-file toevoeg. Voor de zekerheid de PC opnieuw gestart, maar dat maakt ook niet uit.

Voorlopig de oude situatie hersteld...

Ik heb er nog even de hekjes voor gezet maar merk ook geen verschil.

Alleen reclame die via de MSN servers loopt wordt geblokt met deze hack. De overige reclames blijf je uiteraard gewoon zien ;-)

Wbt google analytics... dit werkt uiteraard alleen op websites die gebruik maken van google analytics.

Ik begreep dat Robert wil testen of het uitschakelen van google analytics op het forum ervoor kan zorgen dat de traagheid verminderd. Ik weet niet of Robert het al heeft uitgeschakeld. Mocht het al uitgeschakeld zijn, dan heeft het geen zin om je hosts file aan te passen tegen de traagheid van dit forum.

Ik heb mijn hosts file wel aangepast omdat ik niet wil dat mijn surf gedrag middels google analytics wordt geregistreerd en geanalyseerd. Ben gesteld op mn privacy en je weet nooit wat derden met de informatie doen. Ik bepaal liever zelf of en wie toegang heeft tot mijn prive. Hoewel dit ook maar relatief is, er zijn veel manieren om je surf gedrag bij te houden. Maar dat is iets wat je voor jezelf moet beslissen.

Groet,
Theo

Laatst bewerkt:
Ik heb er nog even de hekjes voor gezet maar merk ook geen verschil.

Hallo Bertus,

De hekjes moet je er niet voorzetten. Die hekjes betekenen dat de software de regel achter het hekje # negeert. Dit is dan weer handig omdat je die functie kunt gebruiken om commentaar toe te voegen.

Groet,
Theo

Zoals je het plaatje poste met de regels erin, is goed.

Je kunt dit testen door naar Google Analytics | Official Website te gaan. Als alles goed is, en je hebt de regels aan je hosts file toegevoegd kan je browser niet op de site van google-analytics komen. Haal je de regels uit je hosts file weg dan kun je wel op die site komen.

Groet,
Theo

In mac osx staat de hosts file op dezelfde plaats als linux (al is het een link naar /private/etc).
Dus gewoon in /etc/hosts

sudo /Applications/TextEdit.app/Contents/MacOS/TextEdit /etc/hosts

Ontzettend bedankt, Edwin. Deze manier om TextEdit (en andere applicaties) te starten vanuit een terminal sessie kende ik niet. Scheelt veel werk, want die vi editor ben ik goed zat!!!!
Dat werkt dus, en ik heb de /etc/hosts file aangepast (de waarschuwing maar genegeerd), en gerestart. Ziet er nu zo uit:

1292416850_resized.jpg

En, inderdaad, die in /private/etc ziet er hetzelfde uit (wat met een link natuurlijk logisch is).
Maar als ik Theo's link naar de Google Analytics site aanklik krijg ik deze gewoon op m'n scherm. Dus kennelijk loopt dat nog niet goed.
Het is moeilijk voor mij om te testen, want dan moet er weer zo'n periode met vertraging op het forum optreden, en dat is niet zo vaak en dan meestal 's avonds.

Groet,

Ad

Ad,

Ja als je via sudo een app opstart zal deze als root draaien en kan je dus ook met een andere editor je bestanden aanpassen.
Zelf ben ik een VI gebruiker, maar dat is zeker niet voor iedereen handig!

Als je naar deze url gaat :
Google Analytics | Official Website

Krijg je als het goed is te zien:
Safari cannot open this page
of iets in die trend.

Gr,

Edwin

Als je naar deze url gaat :
Google Analytics | Official Website

Krijg je als het goed is te zien:
Safari cannot open this page

Oei, ik gebruik de laatste tijd Google Chrome. De aanleiding was een heel ander probleem met trage verbindingen, en toen werd eens gesuggereerd om Google Chrome uit te proberen. Loste niets op (probleem bleek in m'n draadloze speakerset te liggen), maar ik ben er gewoon blijven "hangen".

Nu blijkt dat ik met Google Chrome wel bij die site kom, maar met Safari niet. Dus op de een of andere manier weet Google dat met Chrome te omzeilen.
Zou dat betekenen dat ik beter maar weer naar Safari kan terugkeren?

Groet,

Ad

Google is gek op info ;-)

Op zich vindt ik het niet zo'n probleem maar de vraag is altijd wat ze ermee doen.

Overigens is het uitschakelen van google analytics slechts een oplossing voor die service. Er zijn nog heel veel andere manieren om mensen te bespioneren. Neem bijvoorbeeld de tracking cookies. Gewoon legaal en wordt heel veel gebruikt.

Onder andere door grote vriend conrad......

Groet,
Theo

Hmmm dat is wel slecht van ome google!
Dus stiekem nog meer info verzamelen via hun eigen browser....

Jaaaaah, en er zijn ook een aantal blokkades om terug te keren naar Safari. Ik had juist de laatste tijd op verscheidene terreinen een aardig bestand aan bookmarks opgebouwd. En nu zie ik (maar misschien is dat te voorbarig) dat Chrome wel bookmarks kan importeren, maar niet exporteren. Terwijl Safari wel beide kan!!
Ga nog wel even verder zoeken naar oplossingen

Groet,

Ad

Export bookmarks from Google Chrome

Click the wrench icon on the browser toolbar.
Select Bookmark manager.
Click the Organize menu in the manager.
Select Export bookmarks.
Choose a location where you want your exported file to be saved, then click Save.
Google Chrome will export your bookmarks as a HTML file.

Ik lees net op het Opelforum waar ze ook een snelheidsprobleem hebben dat na het uitzetten van een MSN bot het forum ineens een heel stuk sneller is geworden...

"al is uw computer nog zo snel, Microsoft vertraagt hem wel"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back