traagheid forum al enige dagen?? langdurige storingen houden aan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Export bookmarks from Google Chrome

Edwin, bedankt. Maar wellicht heb ik een oudere versie van Chrome, want in het Bookmarks Manager scherm zit geen Organize optie. Er blijkt wel een nieuwere versie te zijn, maar het de site voor het downloaden daarvan is nu wel geblokkeerd. Ik ga even de zaak terugzetten om te kijken of het dan wel gaat.

Wat een gedoe hè. Maar ik ben blij dat ik een Apple help desk heb!!!!!!!!!!

Groet,

Ad

Na terugzetten is het wel gelukt nieuwere Chrome versie te krijgen, en inderdaad daarmee lukte het om mijn bookmarks te exporteren. Ordenen in Safari kostte wel even wat werk, maar is ook gelukt.
Ik ga nu de nieuwe situatie van de hosts file weer herstellen, en doe Chrome nu maar in de ban!!!!!

Nogmaals bedankt, Edwin.

Groet,

Ad

Yups, hier ook Firefox en de nodige plugins/addons...

Helaas heeft het wel gevolgen om geen cookies te accepteren. Heel veel onschuldige websites draaien op basis van cookies....

Maar leuke linkjes Ron, erg interessant om te lezen :thumbsup:

Groet,
Theo

Zou dat betekenen dat ik beter maar weer naar Safari kan terugkeren?
Safari voor Windows is gebaseerd op Internet Explorer. Misschien een voorbarige conclusie maar nadat je iets aanpast in IE heeft Safari ook die instellingen overgenomen, als je een stuk van het Windows register wist waar instelling van IE in staan geeft Safari een foutmelding en na het volledig verwijderen van IE geeft Safari allemaal mooie foutmeldingen en komt het nooit meer goed (zelfs niet na een volledige herinstallatie van Safari, zet je IE erbij dan werkt het weer). Zo kan ik ook een "unieke" browser maken.

... Heel veel onschuldige websites draaien op basis van cookies....
Die kun je onder 'uitzonderingen' zetten. Firefox zelf kent ook de mogelijkheid van tijdelijke cookies, alleen voor een sessie.

Menu
-> Extra
-> Opties
-> tab Privacy
-> cookies accepteren uitschakelen
-> uitzonderingenlijst invullen

Of 'cookies verwijderen bij afsluiten' kiezen.

Even over cookies....

Er zijn twee soorten cookies: Die domein/site gebonden zijn en die zonder domein worden uitgegeven. Die eerste groep kun je niet uitlezen op een andere site omdat die niet voldoet aan de beveiligingscriteria (uitgaande dat je een normale browser gebruikt). Cookies zonder site/domein kun je vanaf elke andere site opvragen. Dit zijn zogenaamde tracking of cross domain cookies en worden vooral gebruikt op duitstere sites met advertenties om het browse-gedrag vast te kunnen leggen. Ook Google Ads hebben hier een handje van en zijn dus per definitie onveilig.

Wanneer je in de nieuwere browsers kiest voor acceptatie van cookies die uitsluitend voor de door jou ingevulde site zijn (url domeinnaam) dan worden cookies voor subdomeinen of domeinloze cookies niet opgeslagen.

Ben wel benieuwd of diegene die zich zorgen maken ook geen airmiles/free bees/tijgerpunten etc. sparen, bonuskaarten hebben en hun nummerborden van de auto afplakken zodat de overheid niet weet waar je rijdt. :? ;)

Ben wel benieuwd of diegene die zich zorgen maken ook geen airmiles/free bees/tijgerpunten etc. sparen, bonuskaarten hebben en hun nummerborden van de auto afplakken zodat de overheid niet weet waar je rijdt. :? ;)

Zorgen maken is en groot woord. Maar ik vindt het niet prettig dat ik niet weet wat er met die gegevens gebeurd. Daarbij ben ik extra voorzichtig omdat ik (root) toegang heb tot een aantal servers.

Heb al eens meegemaakt dat een aantal IP adressen van een server van mij geblokt werden omdat er spam verzonden was van die servers. Later bleek dat het kwam door een trojan op mijn pc wat ik ergens op het net opgepikt had zonder dat ik het wist. Gevolg was dus wel dat ik een serie andere IP adressen moest gaan aanschaffen (huren) voor de servers.

Voor de rest moet je niet paranoia worden lijkt mij, maar een beetje voorzichtig zijn met je persoonlijke gegevens e.d kan nooit kwaad. Bovendien kan ik mijzelf erg ergeren aan allerlei ongevraagde en ongewenste reclame.

Groet,
Theo

Safari voor Windows is gebaseerd op Internet Explorer.

Dat is bij Safari voor MacOS dan wel even wat anders. Internet Explorer wordt namelijk niet meerd ondersteund voor Apple, en de oudere versies werken niet meer op de nieuwe OS versies. Ik gebruik versie 10.6.5 van OS X, en krijg de laatste voor Apple ondersteunde IE versie (5.2.3. voor Mac) niet meer aan de praat. Of laat ik zeggen, het heeft een behoorlijk spraakgebrek. Safari is in dat geval dus niet afhankelijk van IE.

Maar hoe het onder Windows zit weet ik niets van. Mijn vrouw gebruikt IE standaard op haar Windows Vista PC, en Safari hebben we daarop nooit gebruikt.

Safari voor Windows is gebaseerd op Internet Explorer.

Safari en Chrome zijn beide gebaseerd op de opensource webkit!
Dus niet op IE!
Daar zou apple ook nooit mee weg komen van Microsoft.

Wel gebruikt safari settings vanuit de windows internet instellingen (die natuurlijk erg nou zijn verweven met IE).
Dus als je daar iets sloopt doet ook safari het niet meer ;-)

Ik lees jullie berichten met stijgende verbazing.
Ik snap er werkelijk geen fluit meer van.
Heel die computer materie is voor mij een groot raadsel.
Voor jullie is het maar tikken begrijp ik.
Mijn complimenten.

Wat ik trouwens een poosje geledn achterkwam.
Ik werk met een laptop draadloos.
Dat als ik de babyfoon (met beeld) aan zet ik bijna geen bereik meer heb dus de babyfoon gebruiken we niet zo veel meer.:p

Safari en Chrome zijn beide gebaseerd op de opensource webkit!
Dus niet op IE!
Daar zou apple ook nooit mee weg komen van Microsoft.

Wel gebruikt safari settings vanuit de windows internet instellingen (die natuurlijk erg nou zijn verweven met IE).
Dus als je daar iets sloopt doet ook safari het niet meer ;-)
De IE instellingen zijn niet meer als je IE weghaald. Dat is onderdeel van IE en niet van Windows (hoewel IE ernstig heftig verweven is in Windows maar als je de N-versie/2008-core installeert dan heb je echt alleen Windows). Dan krijg je Safari op Windows echt niet aan de praat. Dus Safari is gewoon 100% afhankelijk van IE. Dan is het voor mij als IT'er dus geen onafhankelijke browser. Chrome doet het wel zonder iE maar snuffelt teveel in mijn gegevens dus is zeker een no-go (zoals Google al overal teveel in snuffelt, WikiLeaks is er niets bij :mrgreen:).

Ik lees jullie berichten met stijgende verbazing.
Ik snap er werkelijk geen fluit meer van.
Heel die computer materie is voor mij een groot raadsel.
Voor jullie is het maar tikken begrijp ik.
Mijn complimenten.

Wat ik trouwens een poosje geledn achterkwam.
Ik werk met een laptop draadloos.
Dat als ik de babyfoon (met beeld) aan zet ik bijna geen bereik meer heb dus de babyfoon gebruiken we niet zo veel meer.:p
Zo'n schermpje op de babyfoon is wel heel klein om het MBF te lezen. 8O :rolling: ;)

Techno-babbel moet je ook gewoon voorbij laten gaan. ;) Er zijn twee groepen computeraars: Gebruikers en techneuten. Gebruikers zetten de computer aan en als iets het niet doet zoals gisteren is-ie stuk, dan informeren ze bij techneuten. Techneuten lossen de problemen van gebruikers op omdat het hun tak van sport is. Oh ja, er zijn ook nog technieten: Gebruikers die denken dat ze technisch zijn. Da's een groep waar je als ICT'er enorm veel geld aan kunt verdienen want die slopen alles om de haverklap. :lol: :?

er zijn ook nog technieten: Gebruikers die denken dat ze technisch zijn. Da's een groep waar je als ICT'er enorm veel geld aan kunt verdienen want die slopen alles om de haverklap.
Niet alleen in de IT.
Zou heel wat inkomsten schelen, als die meteen naar de reparateurs zouden gaan.
Niet te veel ontmoedigen dus.

nou las ik techNieken... :-?

hun nummerborden van de auto afplakken zodat de overheid niet weet waar je rijdt.

Met die zout rommel van de laatste dagen zijn ze toch al niet meer leesbaar :D

Laatst bewerkt:
niet leesbare kentekenplaat is ook 90 euro ofzo dus :).
en opzettelijk niet leesbaar maken is ovj. dus 4a 500 euro

Heren,

Ter info, ik heb zojuist de Google analytics code van de site verwijderd, alsmede de Big-boards counter.

Robert

Ter info, ik heb zojuist de Google analytics code van de site verwijderd, alsmede de Big-boards counter.

Ik begrijp iets niet (of wil het niet begrijpen?). Voor bovenstaande boodschap van Robert stonden er 2 geweigerde verbindingen met google-analytics in het activity log van Safari. Ik heb daar jammergenoeg geen screendump van gemaakt. Wel van zojuist, nadat Robert zijn boodschap had verstuurd:

1292509591_resized.jpg

En daar staat dus nu nog één geweigerde verbinding in. Dus Google-analytics kijkt/wil kijken, onafhankelijk of je dat hebt toegestaan, en ook als je Chrome niet gebruikt maar (in dit geval) Safari op de Mac.
De verdwenen poging tot verbinden is kennelijk het gevolg van de actie van Robert, maar eigenlijk lijkt dit dus niets uit te maken, ze proberen het toch!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back