Training Garderen

zondag 8 maart of 22 maart

Graag op zondag de 8-ste. Ik wilde dit weekend voorstellen maar dat mocht niet van Helle omdat er dan familie uit Denemarken op bezoek komt.

Maar, zoals Helle mij vertelde, mocht iemand anders het 'toevallig' voorstellen dan heb ik toch wel een vrijgeleide om te gaan.
Helle verwachtte een voorstel (7-8 maart) uit de hoek van de deelnemers die afgelopen weekend meededen in Malden omdat ik die wel even beïnvloed zou hebben.
Niet dus. Rob, je bent mijn held voor 8 maart:mrgreen: en mijn alibi is perfect.

Wel lekker vroeg beginnen die dag!!!

Wie bang is stemt voor 22 maart.

Thanks,

Loet

Wat mij betreft de ideale datum. Als ik dan de Aspirin klaar heb kan ik die invliegen en eventueel aan de aanwezige "ervaringsdeskundigen" vragen wat er nog te verbeteren is aan mijn worp (en vliegen!).. En daarna nog drie weken om te oefenen voor de volgende wedstrijd..

In april wil ik in ieder geval F3K én mini vliegen als alles goed gaat..

My reason for not using differential during thermalling
is that it produces a reduction in the average decalage
everytime you give an aileron input --- there's more negative decalage
change from the up-aileron than positive decalage change from the down-aileron.
So everytime you give an aileron input in either direction,
you also effectively give some down-elevator input.
This really mucks up precise pitch control when rolling in and out of thermals.
Iemand die hier wat van kan maken?

Klinkt als "zo weinig mogelijk UP ailerons tijdens thermieken omdat dat hoogte kost" (heel kort door de bocht dan)? Dus eigenlijk zou de uitslag naar boven kleiner moeten zijn dan de uitslag naar beneden?

Iemand die hier wat van kan maken?

Klinkt als "zo weinig mogelijk UP ailerons tijdens thermieken omdat dat hoogte kost" (heel kort door de bocht dan)? Dus eigenlijk zou de uitslag naar boven kleiner moeten zijn dan de uitslag naar beneden?

Precies. Geen differentiaal toepassen en bij veel uitslag het roer verder naar beneden laten draaien als omhoog. Aileron uitslag word in de bocht vooral gegeven tegen de draai richting in. Het zogenaamde haak effect werkt hier alleen maar in je voordeel en laat de kist korter draaien.

Hee Hoo, Ik heb wel zin (om te vliegen), maar dan liefst op zondag 8 maart. Wordt dat nog wat? De weersberichten zijn niet al te best, maar goed.

Als het weer beter word lijkt het me wel wat, als het zo blijft als nu.. Weet niet.
Nog maar even aankijken. Een datum reserveren kan natuurlijk altijd (net als verschuiven bij slecht weer)

Hee Hoo, Ik heb wel zin (om te vliegen), maar dan liefst op zondag 8 maart. Wordt dat nog wat? De weersberichten zijn niet al te best, maar goed.

Ik denk dat een dag van te voren de beslissing genomen wordt. Wordt het beestenweer dan zullen we er wel van af zien.

Loet

Het begint buiten zo langzamerhand al weer wat warmer te worden, maar toch kan het soms nog best fris zijn. In een ander draadje (weet even niet meer welke) werd al gediscussieerd over handschoenen met afgeknipte vingers enzo, om de handen toch warm te kunnen houden tijdens het vliegen.
Laat ik nu net een aanbieding zien voor deze handschoenen:

sku_8415_3.jpg

Voor slechts $3,82 hebben ze de 3 belangrijkste vingers al voor je afgeknipt :-D
Ideaal dus als je geen koude handen, maar toch grip op je zender wilt hebben.

DealExtreme: $3.82 Professional Fishing Anti-Slip Gloves

Er staan trouwens nog veel meer coooole gadgets op deze site ;-)

Back