Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Voor 1/10 zijn het inderdaad Sub-C cellen maar volgens mij gaan in deze de 2/3A cellen en deze zijn een stuk kleiner en vandaar ook de lagere capaciteit. Zelfs met Lipo zal je geen 4600mAh in de MERV krijgen of je moet accu's parallel gaan plaatsen om meer capaciteit te krijgen.

Driveshafts van Golden Horizon zijn binnen. Zagen er op het eerste gezicht goed uit, maar het is het toch ook weer niet. De crosspins worden hier in toom gehouden door een rubberen ringetje en met hoge RPM's kan dat best wel tegen het chassis aan gaan schuren en dan breekt het natuurlijk direct.
Ga niet eens de moeite nemen ze te installeren. Iemand op het USA forum had ze al kaduuk na een rit, drie keer raden op welk punt...precies!
Jammer dat Traxxas zelf nog steeds niets heeft. Op zich zijn de stockers best aardig, alleen met zeer hoge RPM's en tractie schieten de U-joints van de stockers er ook wel eens uit.

Heb ook de chassis brace van T-bonen binnen, die gaat er wel op, ben eens benieuwd of ik daarmee wat chassis-tjes uit kan sparen...
Foto's volgen later.

Sidewinder MERV staat inmiddels te koop in het juiste gedeelte voor een liefhebber.

GHcenter-2.jpg

Met een metalen ring gaat niet. De o-ring zorgt ervoor dat de pin op zijn plek blijft zitten. Dit is een zelfde systeem als de meenemers van de achterwielen op de HPI Baja, maar deze o-ringen zijn een stik groter! Een stukje krimpkous en deze dubbeldik is wel een goede optie denk ik!

Krimpkous had ik ook aan gedacht, maar het is toch bij de wilde spinnen af dat je 20 buck neertelt en dan toch weer direct zelf kan gaan klussen. Bovendien komen er zulke pittige (centrifugaal) krachten op dat asje en kousje te staan dat een tikje tegen het chassis de hele zaak alweer laat scheuren.
Maar goed, jullie hebben me overtuigd, ik probeer het!

Vermoeiende hobby zo nu en dan!;)

als normale krimpkous niet werkt misschien krimpkous met lijm proberen... Daar kan je verdomd hard mee klussen...

Of natuurlijk die meest hardcore van alle uitvindingen... DUCTTAPE:)

Krimpkous had ik ook aan gedacht, maar het is toch bij de wilde spinnen af dat je 20 buck neertelt en dan toch weer direct zelf kan gaan klussen. Bovendien komen er zulke pittige (centrifugaal) krachten op dat asje en kousje te staan dat een tikje tegen het chassis de hele zaak alweer laat scheuren.
Maar goed, jullie hebben me overtuigd, ik probeer het!

Vermoeiende hobby zo nu en dan!;)

Ben ik helemaal met je eens! Als je verbeterd onderdeel koopt ga je ervanuit dat je er niets aan hoeft te doen!

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
WOEHAAA!! Zoals men al kan lezen heb ik gisteravond een zeer, zeeeeeer leerzaam avondje gehad! Samen met Nardos Gigantos de MERV omgebouwd tot bijna ''ultieme'' MERV!
De diffjes vullen was ook weer een :o momentje! De 50 wt is echt dikke smurrie! Tevens ook een mooie kijk gehad hoe de MERV in elkaar zit...
Wat een gepruts! ;) Maar wel een heel mooi techniekje!
In het totaal van 1900 tot 2230 bezig geweest met:

- nieuwe bulkheads
- diffs vullen
- RPM armen
- steel hollow balls
- traxxas steering rods (ik had ook de pushing rods maar schijnbaar zijn mij die van de slash gestuurd :confused:)
- HR knuckles
- alu steering arm
- nog iets Nard????

We konden allemaal wel wat vroeger klaar zijn maar mn onervarenheid en het vermogen om een half uur naar een onderdeel te staren heeft ons behoorlijk opgehouden!

Wat er nog moet gebeuren:

- lagers voor de alu steering arm
- Hitec servo (HS-85MG)
- de correcte pushing rods
- MMP

De lagers voor de rockers plus de shocks waren al aangepast.

Wat op de twijfel lijst staat:

- andere shocks (GPM of de traxxas gtr)
- stalen CVD's

Al met al heb ik me uitstekend vermaakt gisteravond en veel geleerd ook al was het af en toe aanpoten en stond ik :confused: te kijken!!

Muchas gracias amigo Nardos en de triple zal overwonnen worden!
Tevens ook nog een bedankje naar de bokkenfahrer voor de info en hulp!

MERV 4 LIFE!

Laatst bewerkt:
Nou dan hebben jullie het nog steeds lekker rap gedaan! Ik ben nu heel mij MERV weer in elkaar aan het zetten, na hem vorige week helemaal uit elkaar gehaald te hebben voor de grote schoonmaak en heb er nu toch alles bij elkaar al een uurtje of 5 inzitten. Moet ik wel zeggen dat deze nu bijna af is en daarna voorzien is van een aantal betere parts!

Post wel een foto als deze klaar is.

Gr Rick

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Back