Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy 1600mAh 3S 15C Lipo Pack $10.99

P803280S-3.jpg

89 x 31 x 21mm

Die is wel qua lengte erg mooi, hoef je de bays nauwelijks aan te passen. Genoeg ruimte om de bocht te maken naar de originele uitgang van de kabels lijkt me.

Maar past die 21mm is de vraag.. is toch 4mm dikker dan die andere..

Wow, 30c packs 3s en ze passen blijkbaar.. Twee van die gasten in parallel en je hebt denk ik de mooiste setup voor een waanzinnig lage prijs :-)

En met 91x33x21mm heb je ook nog genoeg ruimte om de kabels er netjes uit te laten komen ! Misschien dat je het gat wel iets groter moet maken omdat de kabels 12awg zijn, maar da's het minste probleem lijkt me.

Over je vraag van het aantal C : De motor spec's":

Velineon 380 Specifications:
Type: Sensorless Brushless
RPM/volt: 4000 (8-Turn)
Magnet Type: Ultra High-Temp. Sintered Neodymium
Connection Type: TRX 3.5mm Bullet
Wire Size: 16-Gauge Maxx® Cable
Current Ratings: 25A constant / 50A burst
Max RPM: 50,000
Weight: 140g (4.94oz)

Motor heeft dus 50A max nodig.

Een pack van 2000mAh (ff makkelijk als voorbeeld) met een 15C rating kan dus 2x15C aan, da's 30A.
Maar we zetten twee van deze packs parallel, dan mag je dit getal verdubbelen en krijg je dus een 60A.

In het geval van de Rhino 1550 30C, is dat dus 46.5A, meer dan voldoende dus. Samen leveren ze meer dan 90 continue, in burst zelfs nog meer. Deze packs blijven naar mijn mening zelfs geheel koud tijdens gebruik gezien de specs :-) en da's echt wel lekker.

Laatst bewerkt:
Wow, 30c packs 3s en ze passen blijkbaar.. Twee van die gasten in parallel en je hebt denk ik de mooiste setup voor een waanzinnig lage prijs :-)

En met 91x33x21mm heb je ook nog genoeg ruimte om de kabels er netjes uit te laten komen ! Misschien dat je het gat wel iets groter moet maken omdat de kabels 12awg zijn, maar da's het minste probleem lijkt me.

Ze zijn wel maar 1550 Mah, hoor het wel als het allemaal past.
Bestellen we deze er dan ook nog maar bij.:-D

Klopt, maar ze zijn ook 3S..
De 2S 2200mAh bij 7.4v = 16.280 mwatt/uur
De 3S 1550mAh bij 11.1 = 17205 mwatt/uur

Dus als je even veel gas geeft gaat de 3S zelfs iets langer mee. Zal in praktijk niet helemaal kloppen omdat de regelaar minder efficient werkt bij geen vol gas. Maar onder de streep zullen beide packs dus wel ongeveer net zolang meegaan, maar de 3S heeft wel veel meer power :-) Uiteraard, als je die power de hele tijd gebruikt zal het pack sneller leeg zijn dan die 2S...

Maar met deze prijzen.. bestel je er toch gewoon een paar sets extra ?

Ga eerst eens rijden met de 2S lipo's als ik dan meer snelheid wil zullen we wel een paar andere setjes bestellen.

Ik kon het ook niet laten :C Heb de e-revo net mogen ontvangen D: Te verslavend deze hobby...

De lipo's komen volgende week. Eerst maar eens met de accu rijden die erbij zit en als het weer mee zit... Dan een dinsdag avond naar MVB kijken hoe dit monstertje het doet op het circuit D:

Volgende week heb ik 2 van deze lipo's te koop mocht ik er iemand blij mee maken. €15.- per stuk.

FF over de (goedkope) accu's voor de 1:16

deze Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2200mAh 2S1P 20C $12.79 past prima je moet inderdaad een klein beetje snijden met een stanlymesje zie foto's

IMG-2316.jpg

IMG-2317.jpg

IMG-2318.jpg

IMG-2319.jpg

voor 3s accu's ben ik even aan het zoeken geweest en volgens mij zijn dit allemaal opties welke zullen we gaan nemen????

Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 1500mAh 3S1P 20C $11.25

Hobbycity Online R/C Hobby Store : Rhino 1550mAh 3S 11.1v 30C Lipoly Pack $19.40

Hobbycity Online R/C Hobby Store : Rhino 1550mAh 3S 11.1v 20C Lipoly Pack $15.95

Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy 1600mAh 3S 15C Lipo Pack $10.99

De Rhino hebbenmer C maar kosten ook weer een stuk meer:( iemand ervaring met de Rhino accu's????

de accu's lijken niet veel mAh te hebben maar 2x 1550 is helemaal niet slecht volgens mij voor zo'n kleine wagen.

hop dat jullie er wat aan hebben

Groet Ronald

Ik zat naar de verzendkosten te kijken hoeveel het verschil is tussen 2, 4 en 6 accu's. Toen had ik de winkel wagen op 4 accu's gezet alleen niet meer op vernieuwen geklikt toen er nog 6 accu's inzaten en toen besteld :X jaja ik weet het stom D:

hoop voor je dat je geen btw en invoer hoeft te betalen

had ik laatst wel met 4 x 2s 5000

het was denk ik te groot en zwaar naar hun zin:(

hoop voor je dat je geen btw en invoer hoeft te betalen

had ik laatst wel met 4 x 2s 5000

het was denk ik te groot en zwaar naar hun zin:(

Klein vraagje weet je soms hoeveel btw en invoer je dan betaald voor de e-revo vxl of zit dat bij verzendkosten al verekend.
Ben nieuw in het online bestellen maar voor deze kon ik het niet laten daar ik hem hier nergens vond.
Zou moeten aankomen tss 13 - 15 juli verzonden uit VS

Dat zit niet bij de verzendkosten verekend :!:

Voor de btw en alle andere ongein hou ik zelf altijd 20% van het aankoop bedrag+verzendkosten aan. Dat komt over het algemeen ook wel redelijk overeen met wat ik nog mag betalen.

De btw wordt dus berekend over het aankoopbedrag + de verzendkosten ;)

Het is een EREVO geworden

Een slash 1/16 stond op mijn lijstje, maar het is een EREVO geworden. Zo uit de doos, 40mhz ontvanger gemonteerd voor 3PM zender, set-up doorgelopen voor regelaar/lipo, 3-cell lipo er in en rijden maar op MVB gister avond.

Zo uit de doos, dat hebben de jongens van Traxxas goed voor elkaar, dat gaat leuk. 3-cells op sport stand (100%), prima beheersbaar, voluit gaat veel te hard, niet direct bruikbaar, wel leuk..

Krijg nog een prijsje door voor een Slash conversie kit, de look maar het zal ook anders meer 'Slash' rijden met die banden, meer 'real car like'.

19% btw + administratiekosten. Die laatste varieen nogal.. tussen niks en 40 euro per zending..

Mja dat is ongeveer wat ik voor ogen had ,liever niks natuurlijk maar zal wel niet zoveel geluk hebben.
Nuja kan hier niet vlug genoeg zijn net een achtervering van mijn firestorm stuk gereden .Eens benieuwd welke er vlugger zal zijn

Mja dat is ongeveer wat ik voor ogen had ,liever niks natuurlijk maar zal wel niet zoveel geluk hebben.
Nuja kan hier niet vlug genoeg zijn net een achtervering van mijn firestorm stuk gereden .Eens benieuwd welke er vlugger zal zijn

reken maar dat je moet betalen, bijna alles uit de VS moet belasting betaald worden,dit in tegen stelling uit Hongkong en omstreken;)

Back