Traxxas 1/16 e-revo Topic!

mja, hoe vertrouwd en garantie is het om via ebay te kopen toch.
is trouwens .com dus dat is uit amerika enzo, china/japan :P
op de .nl enzo zijn ze al een stuk duurder

Jammer, denk dat dit dan me enigste auto ooit blijft:P Verkoop die 27 mhz wel en koop er een 2,4 ghz via ebay bij :P!

@mikeking111

heb hem gekocht hoor, de 27 mhz variant. Alleen hoorde boven dat dat veel storing kan geven rond de 50 meter, dat is wel weer minder :P!
Die 50 meter is maar een indicatie hé. Het kan zijn dat het rond de 40 is, maar als je een woonwijk hebt met vrij weinig draadloze apparatuur zal het veel minder storing kans hebben.
Ik ga die auto zowiezo niet laten springen...
dus eigenlijk weet ik nu 99% dat me auto stuk gaat na een tijdje? Lekker dan 249 euro door de wc gespoeld.....
Nee, dat zeker niet. Je hebt een pracht auto, maar met modelbouw is het onderhoud van je auto heel belangrijk. Natuurlijk gaat er wel eens iets kapot, maar het mooie is dat je het kan vervangen voor een sterker meer veerbare maar zeker stevigere materiaal ( RPM ) of voor het wat meer stijve maar ook zeer sterke aluminium ( bijvoorbeeld FLM ). Maar hier heb je al over gelezen waarschijnlijk. Je zult zeker wel wat gaan breken, gegarandeerd. Maar als je goed voorzichtig rijd ( let op, niet ten kosten van de lol natuurlijk! ) zul je weinig breken. Denk wel aan de onderhoud, zorg dat er niet allemaal zand in de diffs of gearbox gaat zitten, de tandwielen zijn daar niet zo blij mee ;)

Precies, om even op het ebay verhaal terug te komen...
traxxas 2.4 ghz | eBay

hierbij de link. Omdat het model een 1/16 is, moet ik dan nog ergens op letten? Of passen ze allemaal wel?

De motorset enzo, is toch waterdicht? Dan zou er inpricipe ook geen zand bij de tandwielen komen? (heb hem nog niet binnne, dus kan het niet zien).

Precies, om even op het ebay verhaal terug te komen...
traxxas 2.4 ghz | eBay

hierbij de link. Omdat het model een 1/16 is, moet ik dan nog ergens op letten? Of passen ze allemaal wel?

De motorset enzo, is toch waterdicht? Dan zou er inpricipe ook geen zand bij de tandwielen komen? (heb hem nog niet binnne, dus kan het niet zien).
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King GT-2 2.4Ghz 2Ch Tx & Rx :)

De motor zelf is waterdicht ja , maar dat wil niet zeggen dat de transmissie dat ook is. Ik heb zelf geen e-revo dus ik weet niet hoe dat precies zit maar bij mijn rustler komt er nog regelmatig wat zand bij de tandwielen, even uit elkaar halen en het er uit blazen/ kloppen en het is weer goed. Maar als je hem regelmatig even uit elkaar haalt en het weer schoon maakt, beetje WD-40 d'r tussen om het weer soepel te laten lopen, en het is weer goed!

Zo die is ook goedkoop zeg!
Mja dat is geen traxxas, maakt dat wat uit? :P

Heb je nog tips voor morgen als ik hem open maak, wat ik het eerst "mag" doen, behalve handleiding lezen? :P en accu opladen :P

als je een goede cheap zender wil is deze: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King GT-2 2.4Ghz 2Ch Tx & Rx inderdaad een erg goede maar ik zou ZELF zeker de paar euro extra betalen voor DEZE:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HK-GT3B AFHDS 2.4ghz 3 Channel Radio System

Ze zijn alle twee erg goed maar dan heb je mocht je het willen nog een paar extra tuning mogelijkheden en geen analoge trims (de mijne verschoven altijd, maar daar helpt dat klepje vast mee!)... op URC op youtube heb je goede reviews van deze onder de "flysky" stikker...

als je een goede cheap zender wil is deze: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King GT-2 2.4Ghz 2Ch Tx & Rx inderdaad een erg goede maar ik zou ZELF zeker de paar euro extra betalen voor DEZE:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HK-GT3B AFHDS 2.4ghz 3 Channel Radio System

Ze zijn alle twee erg goed maar dan heb je mocht je het willen nog een paar extra tuning mogelijkheden en geen analoge trims (de mijne verschoven altijd, maar daar helpt dat klepje vast mee!)... op URC op youtube heb je goede reviews van deze onder de "flysky" stikker...

Kunnen dit bovenste twee dan ook wat die traxxas 2,4 ghz zou kunnen? Wel jammer, misschien had ik 20 euro meer bij moeten leggen voor een 2,4 ghz gewoon. Maar die winkel had het niet, maar een andere wel, en die heeft niet zulke goeie recensies. En wat is bij die laatste dat LCD schermpje? :P.

Kan de 2de ook "training mode" doen wat traxxas heeft? Eerste kan het wel.

Laatst bewerkt door een moderator:
beste mensem,

Ik heb zojuist 1500mah 3S 11.1v lipo's gekocht, mag ik hierbij de voltage-cutoff-mode inshakelen? ...of geld lipo-mode alleen voor 7.4 lipo's?

Zo die is ook goedkoop zeg!
Mja dat is geen traxxas, maakt dat wat uit? :P

Heb je nog tips voor morgen als ik hem open maak, wat ik het eerst "mag" doen, behalve handleiding lezen? :P en accu opladen :P
Haha zeker , ik heb hem zelf ook op mijn Rustler en ik geniet er al maanden van, lekker simpel maar zeer goede zender, heb er al zeker op 100 meter afstand nogsteeds goede verbinding, alleen helpen mn ogen dan niet echt mee want de auto is dan bijna niet meer te zien...
Kunnen dit bovenste twee dan ook wat die traxxas 2,4 ghz zou kunnen? Wel jammer, misschien had ik 20 euro meer bij moeten leggen voor een 2,4 ghz gewoon. Maar die winkel had het niet, maar een andere wel, en die heeft niet zulke goeie recensies. En wat is bij die laatste dat LCD schermpje? :P.

Kan de 2de ook "training mode" doen wat traxxas heeft? Eerste kan het wel.
Hoe bedoel je dat de eerste trainings mode heeft? Dat heeft hij niet hoor. Dat LCD schempje is makkelijker om te trimmen enzo, die zender heeft een digitaal programma, dan hoef je dus niet aan knopjes te draaien om de steering trim aan te passen, maar dan kun je ze indrukken, en dan wordt het opgeslagen. Het is dus veel preciezer.

"training mode" stel je in op je esc. Zolang je een traxxas esc houdt blijft die optie beschikbaar. De zender/ontvanger combo heeft hier dus verder niks mee te maken :D

Ah okee beter!
Ik heb hem binnen trouwens! Wat een leip ding zeg:D!

Maar, moet je de accu nu gewoon opladen rechtstreeks op lader? Dus die twee connectoren in elkaar douwen (mannetje/vrouwtje)? Of moet het anders?

Moet je altijd de batterij loskoppelen van de moter?

Die antenna gaat trouwens heeeeel moeilijk in die coating ervan, is dat normaal?:P

Ah okee beter!
Ik heb hem binnen trouwens! Wat een leip ding zeg:D!
:yes:

Maar, moet je de accu nu gewoon opladen rechtstreeks op lader? Dus die twee connectoren in elkaar douwen (mannetje/vrouwtje)?
In 1 keer goed!
Of moet het anders?
Nee
Moet je altijd de batterij loskoppelen van de moter?
ja, anders kan je niet laden.
Die antenna gaat trouwens heeeeel moeilijk in die coating ervan, is dat normaal?:P
Je bedoelt het antenne pijpje of wat bedoel je?

Hij zit erin hoor....
maar dat draadje steekt er nu uit, moet je dat gewoon om het pijpje binden ofzo?

Hoelang moet de batterij geladen worden voor eerste keer gebruikt?

Hij zit erin hoor....
maar dat draadje steekt er nu uit, moet je dat gewoon om het pijpje binden ofzo?
Gewoon eruit laten steken, slijt ervan zelf af als je een paar keer over de kop bent gegaan ;)

Hoelang moet de batterij geladen worden voor eerste keer gebruikt?

Volgens mij geeft de oplader het aan dat de accu vol is, heb deze nooit gebruikt ben gelijk met lipo's gaan rijden. Indien je het over de zender hebt, de rode led gaat knipperen indien de batterijspanning te laag wordt.
Maar als je de accu aan het opladen bent is het misschien wel een goed idee om de handleiding even door te nemen :rtfm:.

Gewoon eruit laten steken, slijt ervan zelf af als je een paar keer over de kop bent gegaan ;)

Volgens mij geeft de oplader het aan dat de accu vol is, heb deze nooit gebruikt ben gelijk met lipo's gaan rijden. Indien je het over de zender hebt, de rode led gaat knipperen indien de batterijspanning te laag wordt.
Maar als je de accu aan het opladen bent is het misschien wel een goed idee om de handleiding even door te nemen :rtfm:.

De standaard nimh moet 6u laden, er is geen aanduiding dat hij vol is.

klopt, er is geen aanduiding.
Hij zit er vanaf 2 uur in, dus om 8 uur kan ik hem gebruiken, of zal ik hem nog wat langer laten?

Heb gelezen, dat je eerst de zender moet aanzetten, dan de auto en dat je dan meteen kan rijden? Zie ik dat goed, er staat dat je nog moet controleren of er niet nog iemand op die channel? ofzo zit, snap er niks van, misschien dat iemand me kan helpen ermee hoe je hem nou precies aan moet zetten voordat je kunt rijden?

klopt, er is geen aanduiding.
Hij zit er vanaf 2 uur in, dus om 8 uur kan ik hem gebruiken, of zal ik hem nog wat langer laten?

Heb gelezen, dat je eerst de zender moet aanzetten, dan de auto en dat je dan meteen kan rijden? Zie ik dat goed, er staat dat je nog moet controleren of er niet nog iemand op die channel? ofzo zit, snap er niks van, misschien dat iemand me kan helpen ermee hoe je hem nou precies aan moet zetten voordat je kunt rijden?

Nee 6u is voldoende ze heeft de eerste keer toch nooit de maximum capaciteit, daarna gewoon de batterij inpluggen, aanzetten en rijden. Bij de 27mhz set moet je enkel zien dat er in je directe omgeving niemand met hetzelfde kristal rijd als jij (bv nr2).

Back