Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Ik was net aan het rijden met 2s lipo, opeens staat mijn MERV stil, kon helemaal niks meer. Ik haalde de kap eraf en zag dat het Led'je van de receiver rood aan het knipperen was. En het lampje van de ESC was héél zachtjes aan en ook rood.

Ik zoeken in het boekje, vind ik niks over een héél zacht lampje op de ESC. Het knipperen was onregelmatig op de receiver.
En na een paar seconden deed hij het weer heel even, ik kon weer sturen. Toen ging hij weer terug op zijn knipper stand.

Heb hem maar mee naar binnen genomen.

Iemand een idee wat er aan de hand is? De ESC is vrij heet en de motor ook wel redelijk.

vandaag eerste maal gereden met lipos , veel verschil in kracht .
wel word de motor en de regelaar goe warm, na een batterij kan ik mijn vinger niet op de motor houden is dit normaal?
alvast bedankt

Je rijd langer, dus de motor werkt langer, en wordt dus warmer, als je bijvoorbeeld 2x 10 minuten gaat rijden zou die niet zo warm mogen worden (tenminste bij NiMh zo).

Je kan er een heatsink bij kopen, ga ik binnenkort ook doen.

Je motor mag niet meer dan 93 graden worden.

ik denk dat dat de beveiliging is tegen oververhitting, als het goed is zou hij het weer moeten doen zodra alles goed afgekoeld is. als dat niet zo meld het even.

Ik was net aan het rijden met 2s lipo, opeens staat mijn MERV stil, kon helemaal niks meer. Ik haalde de kap eraf en zag dat het Led'je van de receiver rood aan het knipperen was. En het lampje van de ESC was héél zachtjes aan en ook rood.

Ik zoeken in het boekje, vind ik niks over een héél zacht lampje op de ESC. Het knipperen was onregelmatig op de receiver.
En na een paar seconden deed hij het weer heel even, ik kon weer sturen. Toen ging hij weer terug op zijn knipper stand.

Heb hem maar mee naar binnen genomen.

Iemand een idee wat er aan de hand is? De ESC is vrij heet en de motor ook wel redelijk.

Batterijen leeg van je receiver? :D
Hij heeft wel een heat sink, dus lijkt me stug als die overhit is geraakt.

Anders zou die wel op de ESC knipperen...?
Denk dat het bij jou de low voltage detection is. Dat krijg je op lipo.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja vind je? ik heb juist gevoel dat die heel veel sstuitert en sturen best wel snel kan omslaan... maar ga zo nog een keer helemaal strak proberen...

Mja hier toch, heb anders ook wel RPM armpjes, scheelt hem ook wel wat in stabiliteit, maar zoals ik al zei, ben ik niet echt een referentie, heb namelijk hele andere combo op de wagen, waardoor die ook wat zwaarder is. Wat wel klopt is dat hij op asfalt in bochten zonder gas misschien iets sneller kantelt, maar als je mooi voor de bocht remt, kan je heel de boch volgas door zonder dat hij omslaat, en rechtuit vind ik de stabiliteit echt wel een stuk beter (minder slingeren offroad ook). Nu ja zal ook voor iedereen wel wat persoonlijke voorkeur zijn denk ik zo...

Batterijen leeg van je receiver? :D
Hij heeft wel een heat sink, dus lijkt me stug als die overhit is geraakt.

Anders zou die wel op de ESC knipperen...?
Denk dat het bij jou de low voltage detection is. Dat krijg je op lipo.

Ik hem hem laten afkoelen, en wil nu gaan rijden met een volle 2s lipo.. heeft hij het nog steeds..

Zitten er batterijen in de receiver? Dan zijn dat wel kleine batterijen.. Hoe moet ik die vervangen dan? Of is het iets anders?

Daan,

hoelang heb je gereden voordat ie het niet meer goed deed??? Misschien slaat je esc wel af omdat je lipo leeg is. En nee er zitten geen batterijen in receiver ik denk dat hij batterijen in je zender bedoelt.

Daan,

hoelang heb je gereden voordat ie het niet meer goed deed??? Misschien slaat je esc wel af omdat je lipo leeg is. En nee er zitten geen batterijen in receiver ik denk dat hij batterijen in je zender bedoelt.

De 2s lipo die ik erin had was bijna helemaal op.. er was nog geen teken van low-voltage maar ik heb hem net opgeladen en er is ongeveer 2000mah 'ingegaan'. Ik dacht ook al dat daar geen batterij in zat.. Wat kan het anders zijn? Receiver batterijen zijn nog redelijk vol volgens mij.. Ik zal wel even nieuwe erin zetten en kijken of het anders is.

Als ik mijn NiMH erop aansluit gebeurd hetzelfde als bij de lipo.

Ik bedoel van je zender. (TQ of wat je ook hebt). Maar lijkt me eigenlijk beetje stug weer je auto het daarvan niet meer doen.

De 2s lipo die ik erin had was bijna helemaal op.. er was nog geen teken van low-voltage maar ik heb hem net opgeladen en er is ongeveer 2000mah 'ingegaan'. Ik dacht ook al dat daar geen batterij in zat.. Wat kan het anders zijn? Receiver batterijen zijn nog redelijk vol volgens mij.. Ik zal wel even nieuwe erin zetten en kijken of het anders is.

Als ik mijn NiMH erop aansluit gebeurd hetzelfde als bij de lipo.

Volgens mij is het een probleem met de stuurservo. Als je hem aanzet reageert hij dan nog op iets of totaal niet meer? Als hij op niets reageert dan moet je de receiver box is open doen en dan de stuurservo eens uittrekken, hem aanzetten met enkel de ESC aangesloten op de receiver en dan kijken of hij dan normaal aangaat. Zoja, dan is er een probleem met je stuurservo (kortsluiting ofzo)

Ik denk dat ik het al weet. Je geeft zelf aan dat je lipo bijna op was. Dan lijkt het me dat het daar aan ligt. Als ie helemaal vol is dan rijdt die gewoon goed toch. Ik heb het gevoel dat je hem gewoon nog in NIMH mode heb staan. Daarom krijg je ook geen teken van cut-off.

Ik denk dat ik het al weet. Je geeft zelf aan dat je lipo bijna op was. Dan lijkt het me dat het daar aan ligt. Als ie helemaal vol is dan rijdt die gewoon goed toch. Ik heb het gevoel dat je hem gewoon nog in NIMH mode heb staan. Daarom krijg je ook geen teken van cut-off.

Ik heb het probleem gevonden: de steering-servo is stuk. Vraag me niet hoe maar als ik alles normaal aansluit, behalve de servo, dan doet hij het gewoon normaal. Maar met servo doet hij weer gek. Nu moet ik dus een nieuwe servo, zal ik voor dezelfde gaan of zal ik een andere(misschien betere, sterkere, of miss 2) gaan?

Ik kan voor garantie wel terug naar mijn winkel denk ik.

Ik heb het probleem gevonden: de steering-servo is stuk. Vraag me niet hoe maar als ik alles normaal aansluit, behalve de servo, dan doet hij het gewoon normaal. Maar met servo doet hij weer gek. Nu moet ik dus een nieuwe servo, zal ik voor dezelfde gaan of zal ik een andere(misschien betere, sterkere, of miss 2) gaan?

Ik kan voor garantie wel terug naar mijn winkel denk ik.

Zoals ik al zei dus... Als je hem graag waterdicht houd zou ik voor garantie gaan, anders zijn er andere mogelijkheden, heb al veel servo's van Hitec gehad en dat zijn stuk voor stuk supergoede servo's (hebben ook al heel wat water gezien zonder problemen, maar zijn normaal niet waterdicht). Ik d8 een tijdje geleden op dit forum iets gelezen te hebben van mensen die andere servo's gemonteerd hebben...

Zoals ik al zei dus... Als je hem graag waterdicht houd zou ik voor garantie gaan, anders zijn er andere mogelijkheden, heb al veel servo's van Hitec gehad en dat zijn stuk voor stuk supergoede servo's (hebben ook al heel wat water gezien zonder problemen, maar zijn normaal niet waterdicht). Ik d8 een tijdje geleden op dit forum iets gelezen te hebben van mensen die andere servo's gemonteerd hebben...

Klopt! Ik heb hem het liefst wel waterdicht, ik rij erg vaak door plassen modder e.d.

Misschien moet ik er dan 2 van traxxas zelf installeren? Of geeft dat weinig verschil?

Ik ga denk ik morgenmiddag of avond daar even langs...

ik heb 5 minuten geleden mijn servo van hobbyking ontvangen. omdat de gaatjes niet helemaal gelijk zitten heb ik hem vastgelijmd met secondelijm. ben benieuwd hoe lang dit houdt.
Deze servo: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 380MAX Micro Servo (Metal Gear) 4.1kg / .16sec / 17.4g

ik heb ook een Hitec 82-mg liggen, deze had ik er hiervoor in. Werkt ook nog gewoon, maar ik had een probleem met sturen en ik dacht dat het aan de servo lag. Wat dus niet zo blijkt te zijn... Hitec ijn inderdaad goede servo's, ik heb ook vaak genoeg in nat gras enzo gereden maar hij doet het nog prima.

Gewoon voor garantie gaan! Waarom geld uitgeven als het gratis is!
Hoelang heb je de auto nu dan?

Back