Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Een van de belangrijke oorzaken van speling in de Merv, zijn de hollow balls. Soms slijten de plastic uiteinden en soms de hollow balls. Stalen hollow balls zijn een goeie upgrade. Net als metalen rods.

Ja, dat kan.
Alleen denk ik wel dat er ook speling op de push rods zit.
Dus helemaal weg gaan zal het niet doen.

Er zit op den duur ook vaak speling in de witte kunststof (delrin?) lagers van de rockerarms. Daar heb ik nu alu versies in gezet en die krijgen, als ze uit USA zijn aangekomen, kogellagers.
Als iemand overigens een keer al zijn kogellagers wil vervangen, ga dan eens op bocabearings.com kijken. Daar hebben ze komplete setjes voor de merv. En dat is inclusief rockerarms en steeringarm. Prijzen vanaf ongeveer € 30, wat bij 33 lagers dus neerkomt op € 1 per lager. Overigens kan je ook duurdere/betere setjes krijgen, zelfs tot € 400. :Fade-color

midden diff.

Hey,

Ik ga binnenkort met een middendifferentieel rijden. Vraagt dit meer vermogen van de motor, maw wordt deze dan eerder warm,of niet, of maakt het niet uit? Ik wil proberen om met de 28T pinion op 2s te gaan rijden (onroad), tenzij de motor hierdoor te warm wordt.

Iemand ervaring met het midden diff.?

Groeten Jos

Toe Links

Van de week een e-revo vxl1:16 gekocht (gebruikt) voor mijn zoontje.
Deze had flink wat ondehoud nodig. Nieuwe banden, axle carriers, lagers, schokbreker service.
Hij zit nu weer in elkaar. Echter lijkt het of de alluminium draagarmen iets te lang zijn (moet ze nog even opmeten en vergelijken met de standaard plastics).
Wanneer ik de kogeltjes van de axle carriers helemaal naar binnen draai heb ik nog steeds een behoorlijke toe-out op de achterwielen en op de voorwielen. De camber kan ik hierdoor ook niet goed zetten.
Zijn die toe links in andere lengtes te koop ?
Of zijn eventueel verstelbare een paar mm langer te maken dan de standards zodat ik de toe-in-out en camber fatsoenlijk kan afstellen.

Verder wel supergaaf zo'n ding.

Mischien kijken voor de alu toe-links (of titanium weet het niet meer zeker). Maar weet niet zeker of je die veel langer zijn dan de stockers, misschien kan iemand van het forum de lengt opmeten.

De meeste alu toe-links kun je in lengte verstellen door de plastic einden losser of vaster te draaien.
Toe en camber kun je ook instellen door de pivot balls verder in of uit te draaien. Zo kun je ook een standaard auto afstellen die geen verstelbare rods en links heeft.

Maar de pivot balls staan helemaal naar binnen en dan is er nog een flinke toe-out. Dus ik denk dat de armpjes afwijken van standaard.
Ik zou dan de eindjes van de rods een stukje los draaien.
Ik zou ook kijken of de knuckles wel goed zitten. Die zijn voor en achter verschillend.

Dat de turn knuckles verschillend zijn wist ik niet. Ze hebben allen hetzelfde partnumber en lijken heel erg op elkaar.
Probleem heb ik wel opgelost nu. De pivot balls konder maar tot aan de borst ingedraaid worden in de allu armpjes. Ik heb een 3mm boortje gepakt en de armpjes 3mm ingeboord zodat de pivots iets verder naar binnen gedraaid kunnen worden.
De pivots zitten geborgd dmv een imbusje en zitten dus gewoon goed vast zo.
Wielsporing en camber is nu een helemaal goed en het autootje rijdt perfect nu.

Namens mij en mijn zoontje bedankt voor het meedenken.

Dat de turn knuckles verschillend zijn wist ik niet. Ze hebben allen hetzelfde partnumber en lijken heel erg op elkaar.
Probleem heb ik wel opgelost nu. De pivot balls konder maar tot aan de borst ingedraaid worden in de allu armpjes. Ik heb een 3mm boortje gepakt en de armpjes 3mm ingeboord zodat de pivots iets verder naar binnen gedraaid kunnen worden.
De pivots zitten geborgd dmv een imbusje en zitten dus gewoon goed vast zo.
Wielsporing en camber is nu een helemaal goed en het autootje rijdt perfect nu.

Namens mij en mijn zoontje bedankt voor het meedenken.
Je hebt gelijk, ik zei het verkeerd. Links en rechts is verschillend, voor en achter niet.

Mooi dat het is opgelost!

hallo, ik heb iets meer dan een maand geleden een 1:16 e-revo vxl brushless gekocht. ik rijd op 2s2p traxxas lipo 2200 mah.
nu mijn vraag: hij begon vorige week een soort te ratelen, ben meteen gestopt en naar de aandrijving gaan kijken en zag dat de diff achter gestript is. is dit normaal na +/- 60 keer rijden? ik ben totaal niet thuis in rc auto's en heb er dus ook niets aan veranderd.
alvast bedankt.

het is dus geen slecht plan om er een aantal op voorraad te bestellen, dat ding rijd echt leuk. 4 Wheel drive noemen ze dat, dat ding rijd voornamelijk op de achterwielen :D

Back