Traxxas 1/16 e-revo Topic!

en vergeet dus je shim setje niet.

Even ter info, koop nooit een maxxtrax 680 ac/dc + lader, ik doe er bijna nooit iets mee (staat altijd op kastje naast stopcontact) en toch is de kabel van het stopcontact naar de lader nu al voor de tweede keer kapot wegens een kabelbreuk.

Shimmen differentieel

Ik lees op dit forum dat sommige mensen problemen krijgen met de differentielen (voor/achter) Het advies wat er dan gegeven wordt, is om te shimmen. Kun je ook sowieso je (goede) differentieelen shimmen om juist problemen te voorkomen?

Ja, dat is ook eigenlijk de bedoeling van shimmen. Als je problemen krijgt met je diffs ben je eigenlijk al te laat... gewoon om de zoveel tijd even je diff cups beet pakken en kijken of je het van links naar rechts kan bewegen. Zoja, openmaken en de boel shimmen ;).

Ja, dat is ook eigenlijk de bedoeling van shimmen. Als je problemen krijgt met je diffs ben je eigenlijk al te laat... gewoon om de zoveel tijd even je diff cups beet pakken en kijken of je het van links naar rechts kan bewegen. Zoja, openmaken en de boel shimmen ;).

Duidelijk! Bedankt voor je snelle reactie.

iemand een idee of er een rebuild set is voor de 380 motor, ik heb namelijk het vervelende idee dat mijn rotor aan het demagnetiserende is geweest. :(

dan denk ik dat ik maar een geheel nieuwe motor een keer ga kopen. Aangezien de rotor dus minder is (25 dollar) en de kogellagers (10 dollar) en dan nog verzendkosten (denk zon 15 dollar) dus totaal 50 dollar. Tja dat word een nieuwe motor

dan denk ik dat ik maar een geheel nieuwe motor een keer ga kopen. Aangezien de rotor dus minder is (25 dollar) en de kogellagers (10 dollar) en dan nog verzendkosten (denk zon 15 dollar) dus totaal 50 dollar. Tja dat word een nieuwe motor

Rebuildkit lijkt mij ook niet handig.
Liever dezelfde motor weer kopen als je tevreden bent.
Of kijk eens naar een Robbe, de ro 4918 lijkt mij wel wat, kost ook rond de €50. Maar heb met deze motor nog geen ervaring. In mijn Xray wel met graupner en robbe gereden. Bevielen altijd prima!!

Laatst bewerkt:
Jou hoor, je hebt het er over en het overkomt je. Ik wou vanmiddag gaan rijden en mn achterste diff. Blijkt beschadigd te zijn, ik gelijk alles los gehaald en schoongemaakt. Morgen haal ik even een shim setje. Weet iemand welke je het beste kan nemen?

En nog even een videootje:

Laatst bewerkt door een moderator:
Jou hoor, je hebt het er over en het overkomt je. Ik wou vanmiddag gaan rijden en mn achterste diff. Blijkt beschadigd te zijn, ik gelijk alles los gehaald en schoongemaakt. Morgen haal ik even een shim setje. Weet iemand welke je het beste kan nemen?

Ik gebruik de ASC21141 van Associated.

Oke, ik kijk er na de vakantie even naar. Toch bedankt:o. Ik had nog een diff liggen. Die gebruik ik nu even. We gaan morgenochtend weg naar zweden. We zijn pas over 3 weken terug. Ik heb nu summit bandjes op m`n revo. Ik heb ze net getest en het is wel een verbetering als je ofroad wilt rijden. De banden hebben veel meer grip. Hij gaat alleen ietsje langzamer.

Back