Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Volgens mij heeft die revo een stekker die weer is opgesplitst in 2 stekkers. Wss kan je die weer als 1 stekker maken omdat et een plug is die van 1 stekker 2 maakt(als ik t goed heb hoor). Of et kan alleen met 2 lipo's

Volgens mij heeft die revo een stekker die weer is opgesplitst in 2 stekkers. Wss kan je die weer als 1 stekker maken omdat et een plug is die van 1 stekker 2 maakt(als ik t goed heb hoor). Of et kan alleen met 2 lipo's

Nee er is maar 1 stekker en voor moet je een ander stuk voor 2 maar ik ga maar met 1 lipo dan is hij al krachtig genoeg zeggen ze dan kan ik beter 1 lipo doen he :d maar is zippy een goed merk voor lipo ?

We zitten hier in het 1/16 Revo topic, niet in het 1/10 Revo Topic.

De Merv heeft een enkele stekker, welke met een verloopkabel kan worden voorzien van een dubbele serie of parallel optie. De parallel versie mag je bij alle packs gebruiken, als ze maar gelijk zijn. Dus Lipo 2s, 3s of de NiMh packs. De serie kabel mag alleen bij de NiMh packs.

Bij het kopen van packs krijg je bijna nooit meteen de Traxxas stekker eraan, die moet je er zelf aanzetten. De link die ik gaf van het nanotech 2s packs (is trouwens ook een 3s van) is het enige pack bij Hobbycity die meteen de juiste stekker heeft voor de Merv.

Is hobbycity niet je winkel, in een beetje lokale winkel zetten ze er wel de juiste stekker voor je aan het packje.

Ja ik gebruik zippy's en ik vind ze zeker goed maar ik weet niet of die passen

Edit: ik weer dat et geen 1/10 was maar ik wist niet welke dat nou was met de dubbele stekker

Heren, gebruik de zoekfunctie eens.. De juiste packs, Zippy, Turnigy of Nanotech (alledrie van hobbycity) zijn hier al tientallen malen langsgekomen.

Wil jezelf packs uitzoeken, goed kijken naar de maten en genoeg C waarde nemen.

Een goed pack single rijdt net zo hard als een dual pack parallel, alleen twee keer zo lang. (En de wedstrijdrijders zullen het gewichtsverschil merken, maar om te bashen maakt dat totaal niet uit)

Ja ik gebruik zippy's en ik vind ze zeker goed maar ik weet niet of die passen

Edit: ik weer dat et geen 1/10 was maar ik wist niet welke dat nou was met de dubbele stekker

Huh, je hebt zelf zippy maar weet niet of ze passen ?

Heren, gebruik de zoekfunctie eens.. De juiste packs, Zippy, Turnigy of Nanotech (alledrie van hobbycity) zijn hier al tientallen malen langsgekomen.

Wil jezelf packs uitzoeken, goed kijken naar de maten en genoeg C waarde nemen.

Een goed pack single rijdt net zo hard als een dual pack parallel, alleen twee keer zo lang. (En de wedstrijdrijders zullen het gewichtsverschil merken, maar om te bashen maakt dat totaal niet uit)

Huh, je hebt zelf zippy maar weet niet of ze passen ?

ik heb ze al maar ik geef ook alleen maar antwoord op de vragen. Misschien bedoel je mij niet maar ik probeer deze jongen alleen maar op weg te helpen in de rc

We zitten hier in het 1/16 Revo topic, niet in het 1/10 Revo Topic.

De Merv heeft een enkele stekker, welke met een verloopkabel kan worden voorzien van een dubbele serie of parallel optie. De parallel versie mag je bij alle packs gebruiken, als ze maar gelijk zijn. Dus Lipo 2s, 3s of de NiMh packs. De serie kabel mag alleen bij de NiMh packs.

Bij het kopen van packs krijg je bijna nooit meteen de Traxxas stekker eraan, die moet je er zelf aanzetten. De link die ik gaf van het nanotech 2s packs (is trouwens ook een 3s van) is het enige pack bij Hobbycity die meteen de juiste stekker heeft voor de Merv.

Is hobbycity niet je winkel, in een beetje lokale winkel zetten ze er wel de juiste stekker voor je aan het packje.

Kan je ook geen stukje kopen dat je op de lipo steekt en dan in met een traxxas stekker?

Denk dat we dat beide proberen :-)

Maar begreep niet goed wat je probeerde te zeggen, je hebt de zippy's (denk Flightmax 2200 ?), dan weet je toch dat die prima passen in de Merv ?

Ookal is ie pas 13, zoekfunctie kan ie denk ik best zelf vinden !

Maar Jenss.. wat is nu precies je vraag ?

Denk dat we dat beide proberen :-)

Maar begreep niet goed wat je probeerde te zeggen, je hebt de zippy's (denk Flightmax 2200 ?), dan weet je toch dat die prima passen in de Merv ?

Ookal is ie pas 13, zoekfunctie kan ie denk ik best zelf vinden !

Maar Jenss.. wat is nu precies je vraag ?

Dat ik iets aan men auto moet verandere voor een 2s lipo er in te doen ?

@ Jenss

Da's een duidelijke vraag :-)

Nee, je hoeft (bijna) niets aan je auto te veranderen om Lipo te gaan rijden, alleen moet je de LVC (low voltage cutoff) aanzetten in de auto, hoe dit te doen staat in de beschrijving. Dit zorgt ervoor dat de ESC (electronic speed controller) in je auto, de auto uitzet voordat het pack te leeg is, daar kan een Lipo nml niet tegen.

Je kunt 2s gaan rijden, dit is wat de meesten doen, gaat een stuk rapper dan een Nimh pack (waarschijnlijk het pack dat je nu gebruikt), zou het echt heel hard moeten kun je overwegen om een 3s pack te nemen. Maar dat raad ik eigenlijk niemand aan.

Tis aan te raden om het standaard pinion (kleine tandwiel op de motor) te vervangen door het 'speed' pinion, auto gaat dan veel harder optrekken en wordt minder warm. Deze zit in de doos bij de Merv. Tis geen must, maar je zult zien dat motor en ESC erg warm worden met een 2s Lipo zonder die speed pinion. Op 3s is het zelfs een must, anders wordt het echt veel te heet. Klinkt misschien vreemd, een 'speed' pinion die kleiner is dan het origineel, maar geloof me, hij gaat echt een stuk beter met. Topspeed is zo goed als hetzelfde als met standaard !

Dan de Lipo, op de meeste packs zul je een XT60 plug vinden, zo'n gele :
N2200-2S-35(1).jpg

Maar voor de MERV heb je een Traxxas connector nodig :
20390.jpg

Natuurlijk kun je ook de auto voorzien van de XT60 connector, of de pack van een Traxxas connector. Zelf heb ik simpelweg overal een Traxxas connector op gesoldeerd.
Misschien dat je dat al zelf kunt, anders ff rondvragen in je kennissen kring, altijd wel iemand lijkt me die een paar connectors kan solderen.

Losse connectors zijn gewoon te verkrijgen en solderen, zeker met deze relatief dunne kabels is heel gemakkelijk.
AM-TRAXXx10.jpg

Een verloop bestaat wel :
604B-601A.jpg

Maar gezien de plaats in de MERV zou ik dat nooit doen.

Dan als laatste, dit is een parallel kabel die je gebruikt als je twee 2S lipo's tegelijk wilt gebruiken. Erg fijn, 2x zo lange rijtijd ! (En dus zelfde snelheid als met eentje)
TRXplug-PR.jpg

Hoop dat dit het wat duidelijker maakt, maar zo niet, gewoon verder vragen !

Het kan wel. maar tis zo'n gedoe. En zoveel plaats heb je nou ook weer niet.

Ik vind een passende stekker, of dat nou de gele xt60 of de Traxxas is aan beide kanten veel gebruikersvriendelijker. Zoveel moeite is een stekker solderen nou ook weer niet.
En zeker nu Hobbycity ook kant en klare Traxxas versies heeft.

@ Jenss

Da's een duidelijke vraag :-)

Nee, je hoeft (bijna) niets aan je auto te veranderen om Lipo te gaan rijden, alleen moet je de LVC (low voltage cutoff) aanzetten in de auto, hoe dit te doen staat in de beschrijving. Dit zorgt ervoor dat de ESC (electronic speed controller) in je auto, de auto uitzet voordat het pack te leeg is, daar kan een Lipo nml niet tegen.

Je kunt 2s gaan rijden, dit is wat de meesten doen, gaat een stuk rapper dan een Nimh pack (waarschijnlijk het pack dat je nu gebruikt), zou het echt heel hard moeten kun je overwegen om een 3s pack te nemen. Maar dat raad ik eigenlijk niemand aan.

Tis aan te raden om het standaard pinion (kleine tandwiel op de motor) te vervangen door het 'speed' pinion, auto gaat dan veel harder optrekken en wordt minder warm. Deze zit in de doos bij de Merv. Tis geen must, maar je zult zien dat motor en ESC erg warm worden met een 2s Lipo zonder die speed pinion. Op 3s is het zelfs een must, anders wordt het echt veel te heet. Klinkt misschien vreemd, een 'speed' pinion die kleiner is dan het origineel, maar geloof me, hij gaat echt een stuk beter met. Topspeed is zo goed als hetzelfde als met standaard !

Dan de Lipo, op de meeste packs zul je een XT60 plug vinden, zo'n gele :
N2200-2S-35(1).jpg

Maar voor de MERV heb je een Traxxas connector nodig :
20390.jpg

Natuurlijk kun je ook de auto voorzien van de XT60 connector, of de pack van een Traxxas connector. Zelf heb ik simpelweg overal een Traxxas connector op gesoldeerd.
Misschien dat je dat al zelf kunt, anders ff rondvragen in je kennissen kring, altijd wel iemand lijkt me die een paar connectors kan solderen.

Losse connectors zijn gewoon te verkrijgen en solderen, zeker met deze relatief dunne kabels is heel gemakkelijk.
AM-TRAXXx10.jpg

Een verloop bestaat wel :
604B-601A.jpg

Maar gezien de plaats in de MERV zou ik dat nooit doen.

Dan als laatste, dit is een parallel kabel die je gebruikt als je twee 2S lipo's tegelijk wilt gebruiken. Erg fijn, 2x zo lange rijtijd ! (En dus zelfde snelheid als met eentje)
TRXplug-PR.jpg

Hoop dat dit het wat duidelijker maakt, maar zo niet, gewoon verder vragen !

Woow echt bedankt voor de uitgebreide uitleg !
maar is het waar dat ze zegge de speed pinion dat er bij zit dat het gaatje te klein is ? en die lipo dat je liet zien kan je die aleen bij hobbyking bestellen ja eh ?

Graag gedaan, maar doe iedereen een lol en copieer niet mijn hele bericht als je een nieuwe post maakt. Dat is zo onzinnig in dit geval met al die plaatjes.

Nee hoor, speed pinion heeft niet een te klein gaatje, geen idee waar dat vandaan komt.

In principe wel, maar er zijn best wat winkels en lokale webshops die enkele types (Zippy Flightmax of Turnigy 2200) ook voeren. Als je de Traxxas versie bedoeld, die heb ik nog nergens anders gezien.

Maar als je niet kunt bestellen bij Hobbycity of niet wilt wachten op een levering (2-4 weken vanuit HK) dan zit er niet veel anders op dan naar een lokale winkel te gaan voor wat packs.

Neem aan dat je wel al gelezen hebt dat je voor Lipo's ook een Lipo compatible lader nodig hebt ?

Ik heb een paar jaar geleden een hobbytech xt dual6 gekocht en hij werkt perfect vind ik zelf! Hij laad mijn 4s op in 1,5 uur en nog nooit problemen gehad met de lader of batterijen oid. Misschien doet hij er wel lang over ofzo maar dat weet ik niet. Je hebt snellere maar meestal zijn die ook een stukkie duurder.

Edit: toen ik em kocht was ie 95 euro

Hier nog een NL winkel voor die turnigy lipo's:
Turnigy 2200mAh 2S 25C Lipo Accu - afstandbestuurbare vliegtuigen en auto's
Dit is ook nog een optie:
Traxxas Power Cell Lipo 2200Mah 7,4V 2S 25C (2820) - afstandbestuurbare vliegtuigen en auto's

Voordat je het vraagt, ja winkel is te vertrouwen.

die lader die bryan is een namaak van de imax b6ac. De imax kost in NL rond de 40 euro.

Voorzichtig, die eerste past niet.. is te lang !

@ Jenss.. Packs vind je overal, tis maar net hoe snel je ze wilt hebben en wat je budget is. Die tweede die aangedragen wordt is bij de meeste Traxxas dealers wel op voorraad, prima pack.

Back