Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Ik vind het eigenlijk raar ik heb een 2 s lipo en ik heb de speed pinion daar ingestoken en de auto gaat nu traager en eerst dachtk dat hij op training mode stond ma is niet ?
hoe komt dat

Klopt, speedpinion is kleiner dan de standaard.. Maar wat gebruikte je hiervoor dan qua accu ? De meesten zien het verschil in topsnelheid nauwelijks tussen beide, maar motor blijft wel stuk koeler en in het veld trekt ie een stuk beter op.

Rij je alleen op asfalt ?

Heeft een mede forum lid eens zeer uitgebereid uitgezocht :

(De Nimh single staat hier niet bij, maar die is rond de 30 met standaard pinion)

(alle credit voor Nard, hoop dat je het niet erg vind dat ik je even quote)

Laatst bewerkt door een moderator:
Jenss

Hij gaat idd langzamer met de 'speed pinion' da's normaal gedrag. Dit is beter voor de motor en ESC. Op 2S lipo vraag je nu eenmaal meer van de auto.

Wil je toch harder, dan moet je gaan spelen met grotere pinions (dan de speed pinion) en kijken (bij voorkeur meten met IR thermometer) of je spullen niet te warm worden.

Nu kun je wel weer vragen wat iedereen doet, maar dit is afhankelijk van waar je rijdt, welke banden je gebruikt en hoe je rijdt. Op circuit is het bv meestal veel minder vol gas dan een basher die door de straat heen knalt, maar ook weer anders dan iemand die veel op gras rijdt.

Zoals je hem nu hebt, met 2S lipo en speed pinion is ie redelijk 'hufter' proof.

En wat is er als ik 2 2s lipo's er in steekt mag dat ??
en ik rijd met orginele banden en rijd op klinkers

Laatst bewerkt:
@ Jenss

Boh, ik ga dit opgeven..

Heb normaal niet veel moeite met de jongeren onder ons, maar jij moet echt eerst maar eens gaan lezen voordat je nog meer vragen gaat stellen.

Deze vraag staat uitgelegd in een eerder antwoord van mij aan jou, staat al tig keer uitgelegd in dit topic en staat gewoon in de handleiding.

Jenss sorry hoor maar je zoekt zelf geen ene zak op... Als je eens kijkt in je manual dan zie je of je op 2 2s mag rijden. Nu wordt echt alles voorgekauwd, alles wat je gevraagd heb valt allemaal te vinden op google.

Edit: snoebel is me al voor lol....

Ma komaan gwn mijn vraag is dat het toch niet normaal is dat je met speed pinion rijd met een 2s lipo en dat hij ^minder hard optrekt en minder snel rijd !

Dat komt door de speed pinion... als je de stock pinion erop laat dan gaatde wagen sneller met de kans dat je elektronica te warm wordt.

1. Ga eens op google inlezen hoe het zit met gearing etc, dus wat er gebeurd wanneer je een grotere of kleinere pinion/spur gebruikt.
2. Koop een temp gun anders kom je nergens als je je gearing veranderd.

wat heeft snoebel nou allemaal uitgelegd? Met de speed pinion zit je heel safe. Je kan een pinion nemen met meer tandjes alleen moet je de temp in de gaten houden.

It's hard to read, oke!! Je moet helemaal naar google en pagina's openen. Dan moeten je hersenen ook nog eens op gang komen pfff. Word nu al moe haha. Maar even serieus. Van het lezen op google leer je veel en hoef je minder te vragen. ik was zelf eerst ook van heel veel vragen maar door zelf ook te kijken en veel op te zoeken word je een heel stuk zelfstandiger. Je zult wel eens een vraag hebben over afstellingen of verbeteringen in een auto etc. maar je kan dan in ieder geval dit soort dingen makkelijk oplossen. ik ga dit niet nog een keer zeggen want ik heb t al 30x gezegd.
doe hier je voordeel mee

m.v.g bryan

Dat komt door de speed pinion... als je de stock pinion erop laat dan gaatde wagen sneller met de kans dat je elektronica te warm wordt.

1. Ga eens op google inlezen hoe het zit met gearing etc, dus wat er gebeurd wanneer je een grotere of kleinere pinion/spur gebruikt.
2. Koop een temp gun anders kom je nergens als je je gearing veranderd.

:confused:

Back