Traxxas 1/16 e-revo Topic!

nee dat van hierboven was een grapje... (sarcastisch)
wat maakt het nu uit dat jou wagen kleiner is als de rest...
ik rijd onroad ook op een 1/10 parcour met mijn 1/10 en met mijn 1/18.
maakt alleen uit als je met een groter model wilt rijden.
ga erheen,ga kijken wat iedereen heeft en doet,ga daar vragen stellen of lees op google of in de FAQ.
ok,een forum dient voor vragen en antwoorden maar nu ben ik het wel met iedereen eens dat je soms ook zelf een ietsie pietsie moeite moet doen.
zeer lastig wanneer een bepaalde vraag meer dan 10 keer voorbij komt.

over je pinion: je gewone pinion is bedoeld om toch een redelijke snelheid te hebben wanneer je origineel rijd met nimh packs of 2slipo.
je speedpinion is bedoeld omdat je met meer cellen lipo meer snelheid krijgt en dus je materiaal veel warmer wordt,om dit toch een klein beetje te verzachten.

Wat is spijtig ? Dat je geld moet betalen om ergens te mogen rijden op een circuit ?

Die gasten hebben het vaak om moeilijk zat om de kosten van zo'n baan rendabel te houden, vind het niet meer dan normaal om daar een bijdrage in te doen !

is een mooie prijs,wij betalen voor onroad bij pkracing altijd 10 euro.
wij zijn daar meestal vanaf half 12 smiddags tot 4u. wanneer ze sluiten.
soms vanaf 11u.

ik vind het persoonlijk wel misschien eens leuk om te doen zo'n offroad parcours (heb zelf nog een lrp 1/10) maar zou er niet zoveel geld aan uitgeven als voor een onroad parcours omdat je gewoon eender waar in een fort of op een veld kan gaan rijden en wanneer je een schop mee neemt maak je zelf nog je heuvels ook.
op tapijt rijden kan niet zomaar ergens dus daarvoor betaal ik graag 10 euro.

Yep, da's vrij gangbaar.. maar een jaar abbo is meestal niet zo duur, met een paar keer rijden heb je dat er meestal wel uit.

Buiten dat je op een circuit kunt rijden dan, is het samen rijden met anderen ook altijd veel gaver dan ergens alleen te rijden :-)

Je zult alleen snel zien dat er op circuit niet veel mensen rijden met een 1:16, da's zeker op de buitenbanen meestal 1:8, indoor voornamelijk 1:10.

JA ik was aan het denken ik arendonk orra
Ik denk dat ik er wel niet mag op rijden ;s

Laatst bewerkt:
tja dat hangt er een beetje van af. Zoek een rustige dag uit, helpt al een hoop en vraag het even. Het zal toch niet zon probleem zijn? Hoelang rij je al? Want iets rijervaring is ook wel fijn want je rijdt toch naast ander auto`s en het is niet leuk om de eerste keer gelijk iemand van de baan af te rammen en dingen te breken. Dat is ook de reden dat ik nog niet echt op een baan heb gereden. Voor de rest even alles nakijken is ook handig. Hij begint namelijk op hogere snelheden wel is te slingeren als je stuurinrichting versleten is (servosaver en toelinks). En de standaard A-arms willen nog wel eens half knappen, wat betekend dat deze wel zwaar beschadigd is maar nog niet gebroken is (staat hol/bol). Zou zo vervelend zijn als je na 1 uur niet meer kan rijden.

ik hoop dat dat alles was.

Even in het kort

- Even navragen of je er mag rijden, gewoon netjes en beleeft doen.
- Auto voor rijden nakijken op kapotte of te ver versleten onderdelen.
- Even een lijstje maken van alles wat mee moet en dat klaar leggen. (niet al inpakken!) zoals gereedschap voor evt. aanpassingen wat betreft toe in en uit staan van je wielen en of ze positief of negatief staan, lader, onderdelen enz.)

Ik hoop dat ik alles verteld heb en veel plezier en succes :).

PS: Als het niet kan en anders zijn er nog veel meer banen. Gewoon je ouders vragen of ze een keer willen rijden, mag vast wel.

Maurice

Hallo,

Kijk met de standaard draag armen wel uit met jumps, en zorg dat je goed land.
Anders knappen ze en het is nog al een werk om ze te vervangen.
Als je ze wel breekt, vervang ze dan voor RPM draagarmen, die had ik en heb ik in sinds ik ze had niet meer gebroken, en ik had wel wat chrasses gemaakt.

Kijk ook even of je Slipper goed staat, dit bespaard je diffs en tandwielen, terwijl het een klein klusje is.
Er staat wel op het forum of op google hoe dat moet.

En ik denk dat meerdere accu's ook handig is, dan kun je langer rijden, terwijl je evt. je vorige laadt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,

Ruud

tja dat hangt er een beetje van af. Zoek een rustige dag uit, helpt al een hoop en vraag het even. Het zal toch niet zon probleem zijn? Hoelang rij je al? Want iets rijervaring is ook wel fijn want je rijdt toch naast ander auto`s en het is niet leuk om de eerste keer gelijk iemand van de baan af te rammen en dingen te breken. Dat is ook de reden dat ik nog niet echt op een baan heb gereden. Voor de rest even alles nakijken is ook handig. Hij begint namelijk op hogere snelheden wel is te slingeren als je stuurinrichting versleten is (servosaver en toelinks). En de standaard A-arms willen nog wel eens half knappen, wat betekend dat deze wel zwaar beschadigd is maar nog niet gebroken is (staat hol/bol). Zou zo vervelend zijn als je na 1 uur niet meer kan rijden.

ik hoop dat dat alles was.

Even in het kort

- Even navragen of je er mag rijden, gewoon netjes en beleeft doen.
- Auto voor rijden nakijken op kapotte of te ver versleten onderdelen.
- Even een lijstje maken van alles wat mee moet en dat klaar leggen. (niet al inpakken!) zoals gereedschap voor evt. aanpassingen wat betreft toe in en uit staan van je wielen en of ze positief of negatief staan, lader, onderdelen enz.)

Ik hoop dat ik alles verteld heb en veel plezier en succes :).

PS: Als het niet kan en anders zijn er nog veel meer banen. Gewoon je ouders vragen of ze een keer willen rijden, mag vast wel.

Maurice

Bedankt voor de uitleg dat is cool ik heb een broer van 20 jaar en als ik daar aan vraag dat hij wil rijden hij doet dat wel want hij rijdt er zelf ook graag mee (: maar ik heb al een upper arm moete herstellen en nu een vraag mag je 2 2s lipo in parralel er op steeken .

Back