Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 17 okt 2008.

  1. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.105
    Locatie:
    Zwolle
    Dat maakt de dollars op dezelfde site nog niet anders :)

    De rebuild kit werkt niet voor de 380 motor, omdat de rotor en lagers in de kit te groot zijn voor de mini motor..
    Ook met een Tenbol mount werkt dit niet, dit is alleen een manier om een 540 motor te kunnen installeren..

    Over het algemeen in Integy niet al te best, plus dat ik persoonlijk een servo saver plastic zou willen houden, voor wat meer flex..
     
  2. luc-berkers

    luc-berkers

    Lid geworden:
    15 sep 2010
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Eindhoven
    oke, ik denk dat het een beetje duur is om de auto voor 120 euro op te knappen en toemen heeft geen rollers meer op voorraad.
     
  3. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
    Als je je kogellagers wilt vervangen, haal dan even goede lagertjes bij een goede winkel. Ik heb er nu SKF lagers in liggen. Die kunnen tot iets van 55k toeren aan. Veel daaronder zou ik niet gaan zitten, als je 3S rijd kan je onbelast al op 44400 toeren komen. Iets speling wil je ook wel hebben...... Let wel op, goede lagers zijn schrikwekkend duur. Ik betaalde 6 euro per lager, je hebt er twee nodig. Afmetingen kan je wel ergens vinden, staat volgens mij bij het rebuild setje.

    Als je het doet, doe heel voorzichtig met de schroefjes van dat motortje, ze draaien vrij makkelijk dol.
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.105
    Locatie:
    Zwolle
    Je bedoelt de motor lagers, Maurice?
    Zoja, dan zou ik voor Boca ceramische lagers gaan, die zijn zeer goed.
     
  5. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Alle onderdelen 1 x gedaan? Misschien dat het intussen goedkoper geworden is.
     
  6. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem

    Ja de motor lagers, oke, Ik zal er eens naar kijken, mischien voor een volgende keer.
     
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.105
    Locatie:
    Zwolle
    Boca lagers zijn wel wat duurder, maar ga voor de ceramische lagers, en je kan gewoon 2 jaar of meer vooruit..
     
  8. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Motor lagers kun je inderdaad beter gewoon het beste voor pakken, keramische boca lagers in dit geval :). Hoef je er voorlopig niet meer naar te kijken. Wat betreft wiellagers zou ik "gewoon goede" lagers kopen, geen dure keramische lagers, is zonde van het geld voor iets wat toch vrij snel slijt.
     
  9. DennisM

    DennisM Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. shogun

    shogun

    Lid geworden:
    27 jun 2009
    Berichten:
    552
    Locatie:
    Apeldoorn
    Hallo allemaal .

    Ik ben al een poosje in het bezit van deze leuke kleine maar snelle wagen.
    alleen nou heb ik al 2x mijn achter diff moeten vervangen.
    nou vallen de kosten hier van gelukkig wel mee.
    maar weet iemand ook of hier hd diff voor te krijgen zijn of zo iets ?
    Want alleen maar difjes kapot rijden is ook niet wat .
     
  11. bobbeldorp

    bobbeldorp Guest

    plaats en shimmetjes bij dan gaat het veel langer mee.
     
  12. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Je kan een aluminium diff nemen. Shimmen is niet meer nodig bij de laatste kunststof diff's door de extra schroef die er nu is. Daarnaast is de ruimte om een shim te plaatsen vrijwel niet meer aanwezig.
     
  13. Mc T

    Mc T

    Lid geworden:
    8 sep 2008
    Berichten:
    170
    Diffs

    Bij mijn 1/16's geen problemen met de difjes. Bij (een nieuwe-) 1/16 demonteer ik de helften, shim de difjes, maak ze helemaal schoon, shimmen en monteer ze met ruim robbe 5532 witvet. De lagers in de difbehuizingen en de difbehuizing helften monteer ik vervolgens met siliconen kit. Zo is de behuizing hermetisch afgesloten voor stof en vocht (da's volgens mij ook een reden dat de difjes kapot gaan, stof en vocht).

    En stel de slipper goed af (heel even slip bij vanuit stilstand volgas op asfalt). De slipper is een dif-saver naar mijn mening. Ik rij dagelijks met de auto's en kijk verder nooit meer om naar de dif-jes.
     
  14. pipi

    pipi

    Lid geworden:
    18 dec 2010
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Goedereede
    Ik heb gister 1 van de cupjes gebroken de cvd's weet iemand of die ook los te krijgen zijn? Ik kom ze via google enz niet tegen:(
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  15. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Helaas zijn alleen de dogbones apart verkrijgbaar.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  16. rclochem

    rclochem

    Lid geworden:
    15 okt 2012
    Berichten:
    2
    Hallo allemaal,

    ik ben redelijk nieuw in het rc wereldje, heb vorig jaar wel een rustler vxl gehad die liep flink hard, na een tijd niks mee doen toch verkocht, en eigenlijk wel spijt van!

    Dus...

    Ik heb een revo 1:16 gekocht, een roller.
    en ben nu alles bij elkaar aan het verzamelen om hem op te bouwen.

    Ik heb nu een Hpi reload v2 60amp esc, en een Hpi 4300kv motor ( nog niet ingebouwd )
    maar zit er te twijfelen of ik dit wel inbouw, ik heb zelf niet veel verstand van wat nou snelle / sterke motoren zijn.

    Ik ga niet onroad rijden, gewoon lekker bashen off road, en wil gewoon een onwijs snelle sterke revo bouwen.

    dus of ik bouw wat ik heb in, of ik zit te twijfelen voor een mamba esc met mamba 3800kv OF 5700kv motor

    Wat zijn jullie meningen over deze 3 setups?

    Alvast bedankt voor reactie, en ik heb veel aan dit topic! bedankt daarvoor!
     
  17. pipi

    pipi

    Lid geworden:
    18 dec 2010
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Goedereede
    Deze motors zijn 540 neem ik aan? 30mm doorsnede? Dan zijn ze flink overbemeten denk ik. Ik had een 540 motor erin met 240watt vermogen en 3000 kv. Die was snel zat. Ik had em vertand op 50 km en dan heb je je handen vol.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  18. rclochem

    rclochem

    Lid geworden:
    15 okt 2012
    Berichten:
    2
    ja klopt zijn 540 motoren.

    die ik nu al heb zit standaard gemonteerd in de HPI bullet..

    ik heb wel is gehoord dat ze zeggen dat het een 380 motor is in een 540 behuizing, maar heb hem nog nooit uitgeprobeerd dus weet er nog niks van af.

    vandaag de revo roller binnen gekregen, en zit meer schade aan dan vorige eigenaar vermeld heeft, OVERAL speling op... wordt dus alles vernieuwen.
     
  19. pipi

    pipi

    Lid geworden:
    18 dec 2010
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Goedereede
    Ik geloof dat toemen ze als roller verkoopt voor 100 euro of zo. Zonder kap dan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  20. kha

    kha

    Lid geworden:
    18 okt 2012
    Berichten:
    94
    Locatie:
    Amersfoort
    Ik heb een hele serie van deze wagentjes en ook twee met een 540/550 motor. Eentje met een 1/10 velineon set. :) Dat is wel erg lomp qua power maar het extra gewicht helpt.

    Ik heb ook alle onderdelen liggen.

    Als je echt een grote motor gaat plaatsen heb je niets aan een standaard roller. Éen keer gas geven en je aandrijflijn is kapot.

    Stuur me even een telefoonnummer via PB. Ik kan je snel even up to speed brengen als je wilt.

    Eventueel heb ik ook wel een kant en klare liggen ter overname als dat helpt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015

Deel Deze Pagina