Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Dat maakt de dollars op dezelfde site nog niet anders :)

De rebuild kit werkt niet voor de 380 motor, omdat de rotor en lagers in de kit te groot zijn voor de mini motor..
Ook met een Tenbol mount werkt dit niet, dit is alleen een manier om een 540 motor te kunnen installeren..

Over het algemeen in Integy niet al te best, plus dat ik persoonlijk een servo saver plastic zou willen houden, voor wat meer flex..
 
Als je je kogellagers wilt vervangen, haal dan even goede lagertjes bij een goede winkel. Ik heb er nu SKF lagers in liggen. Die kunnen tot iets van 55k toeren aan. Veel daaronder zou ik niet gaan zitten, als je 3S rijd kan je onbelast al op 44400 toeren komen. Iets speling wil je ook wel hebben...... Let wel op, goede lagers zijn schrikwekkend duur. Ik betaalde 6 euro per lager, je hebt er twee nodig. Afmetingen kan je wel ergens vinden, staat volgens mij bij het rebuild setje.

Als je het doet, doe heel voorzichtig met de schroefjes van dat motortje, ze draaien vrij makkelijk dol.
 
Je bedoelt de motor lagers, Maurice?
Zoja, dan zou ik voor Boca ceramische lagers gaan, die zijn zeer goed.
 
Boca lagers zijn wel wat duurder, maar ga voor de ceramische lagers, en je kan gewoon 2 jaar of meer vooruit..
 
Motor lagers kun je inderdaad beter gewoon het beste voor pakken, keramische boca lagers in dit geval :). Hoef je er voorlopig niet meer naar te kijken. Wat betreft wiellagers zou ik "gewoon goede" lagers kopen, geen dure keramische lagers, is zonde van het geld voor iets wat toch vrij snel slijt.
 
Hallo allemaal .

Ik ben al een poosje in het bezit van deze leuke kleine maar snelle wagen.
alleen nou heb ik al 2x mijn achter diff moeten vervangen.
nou vallen de kosten hier van gelukkig wel mee.
maar weet iemand ook of hier hd diff voor te krijgen zijn of zo iets ?
Want alleen maar difjes kapot rijden is ook niet wat .
 
Diffs

Bij mijn 1/16's geen problemen met de difjes. Bij (een nieuwe-) 1/16 demonteer ik de helften, shim de difjes, maak ze helemaal schoon, shimmen en monteer ze met ruim robbe 5532 witvet. De lagers in de difbehuizingen en de difbehuizing helften monteer ik vervolgens met siliconen kit. Zo is de behuizing hermetisch afgesloten voor stof en vocht (da's volgens mij ook een reden dat de difjes kapot gaan, stof en vocht).

En stel de slipper goed af (heel even slip bij vanuit stilstand volgas op asfalt). De slipper is een dif-saver naar mijn mening. Ik rij dagelijks met de auto's en kijk verder nooit meer om naar de dif-jes.
 
Ik heb gister 1 van de cupjes gebroken de cvd's weet iemand of die ook los te krijgen zijn? Ik kom ze via google enz niet tegen:(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allemaal,

ik ben redelijk nieuw in het rc wereldje, heb vorig jaar wel een rustler vxl gehad die liep flink hard, na een tijd niks mee doen toch verkocht, en eigenlijk wel spijt van!

Dus...

Ik heb een revo 1:16 gekocht, een roller.
en ben nu alles bij elkaar aan het verzamelen om hem op te bouwen.

Ik heb nu een Hpi reload v2 60amp esc, en een Hpi 4300kv motor ( nog niet ingebouwd )
maar zit er te twijfelen of ik dit wel inbouw, ik heb zelf niet veel verstand van wat nou snelle / sterke motoren zijn.

Ik ga niet onroad rijden, gewoon lekker bashen off road, en wil gewoon een onwijs snelle sterke revo bouwen.

dus of ik bouw wat ik heb in, of ik zit te twijfelen voor een mamba esc met mamba 3800kv OF 5700kv motor

Wat zijn jullie meningen over deze 3 setups?

Alvast bedankt voor reactie, en ik heb veel aan dit topic! bedankt daarvoor!
 
Deze motors zijn 540 neem ik aan? 30mm doorsnede? Dan zijn ze flink overbemeten denk ik. Ik had een 540 motor erin met 240watt vermogen en 3000 kv. Die was snel zat. Ik had em vertand op 50 km en dan heb je je handen vol.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja klopt zijn 540 motoren.

die ik nu al heb zit standaard gemonteerd in de HPI bullet..

ik heb wel is gehoord dat ze zeggen dat het een 380 motor is in een 540 behuizing, maar heb hem nog nooit uitgeprobeerd dus weet er nog niks van af.

vandaag de revo roller binnen gekregen, en zit meer schade aan dan vorige eigenaar vermeld heeft, OVERAL speling op... wordt dus alles vernieuwen.
 
Ik geloof dat toemen ze als roller verkoopt voor 100 euro of zo. Zonder kap dan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een hele serie van deze wagentjes en ook twee met een 540/550 motor. Eentje met een 1/10 velineon set. :-) Dat is wel erg lomp qua power maar het extra gewicht helpt.

Ik heb ook alle onderdelen liggen.

Als je echt een grote motor gaat plaatsen heb je niets aan een standaard roller. Éen keer gas geven en je aandrijflijn is kapot.

Stuur me even een telefoonnummer via PB. Ik kan je snel even up to speed brengen als je wilt.

Eventueel heb ik ook wel een kant en klare liggen ter overname als dat helpt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top