Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 17 okt 2008.

  1. Palmspar

    Palmspar

    Lid geworden:
    2 dec 2013
    Berichten:
    48
    Locatie:
    gemeente tholen
    Aha ja das waar een kleiner tandwiel aan de motor betekend idd nog meer trekkracht, net als bij een fiets een klein voortandwiel.

    Nu heb ik mn voorste draagarm kapot gereden nr 7131 heb al nieuwe besteld.
    Maar in die draagarm zit een pinnetje met een kogel in het wiel vast das nr 7033 die met de pin in de draagarm steekt
    Hoe zit die in de draagarm vast gelijmd ofzo? schroefdraad lijkt me ook stug lijkt wel soort van kliksysteem wat niet heel uit elkaar te halen is
    Om hem uit de kapotte draagarm te krijgen kan ik de draagarm wel stuk knippen natuurlijk, mischien heeft iemand er ervaring mee wat de beste manier is.
     
  2. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    De pivot balls zitten in de draagarm geschroefd. Die kun je met een imbussleutel losdraaien. Je moet alleen de ophanging zo houden, dat je de imbus er recht in kunt steken.
    Je hoeft de knuckles niet van de pivot balls los te maken op die manier. Die zitten overigens met een klemmetje dat de pivot ball tegenhoudt. Die kun je voorzichtig met een klein schroevendraaiertje loswippen.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. Palmspar

    Palmspar

    Lid geworden:
    2 dec 2013
    Berichten:
    48
    Locatie:
    gemeente tholen
    He das een duidelijke uitleg, dank je wel.
     
  4. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Je draagarmen vervangen door die van RPM vergroot overigens de duurzaamheid behoorlijk.
    Kosten iets meer dan de standaard armen, maar zijn vrijwel onverwoestbaar.

    Misschien ook wel handig om je woonplaats in te vullen in je profiel, dan kunnen mensen die bij je in de buurt wonen je eventueel ter plaatse helpen.
     
  5. Palmspar

    Palmspar

    Lid geworden:
    2 dec 2013
    Berichten:
    48
    Locatie:
    gemeente tholen
    Ook een goede tip sterkere rpm onderdelen thx.
    Kun je die ook ergens in Nederland bestellen?

    edit bij toprc en rcsuperstore hebben ze ook veel voor de revo zie ik na wat googlen:)
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2013
  6. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Datgene dat bij mij nog nooit stuk is gegaan zijn de standaard draagarmen. Ik heb meer last van de slijtage van pivotballs en zou je eerder adviseren om de klemmetjes te vervangen voor de stalen 7033x busjes die je ook nog kan nastellen om de speling te verwijderen.
     
  7. Palmspar

    Palmspar

    Lid geworden:
    2 dec 2013
    Berichten:
    48
    Locatie:
    gemeente tholen
    die komen dan in dat plastic klemmetje nr 7033 te zitten waar de kogel in draait?
    of vervangt ie dat plastic klemmetje, dat kan ik er niet zo uit opmaken.
    bij de handleiding staat idd 7033x als optie idd
    als dat problemen geeft wil ik dat wel vervangen binnenkort, je blijft wel sleutelen zo lol.
     
  8. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Klopt. Ze vervangen de klemmetjes.
    Er zijn veel mensen die de gehele knuckle vervangen door alu versies (Traxxas maakt deze niet zelf) van GPM, HR of andere merken.
    Ik vind de Traxxas 7033X trouwens erg duur. Zeker als je dat vergelijkt met wat je in Duitsland voor een paar alu knuckles betaalt.
     
  9. Palmspar

    Palmspar

    Lid geworden:
    2 dec 2013
    Berichten:
    48
    Locatie:
    gemeente tholen
    Op de duur lubbert het plastic klikding waar de kogel in draait natuurlijk uit en krijg je veel speling of de kogel komt er gewoon door.

    De draagarm zit er weer in bedankt voor de uitleg.
    welke onderdelen moet je eingenlijk regelmatig olien eingenlijk en met welke olie?
    Ik neem aan dat je de tandwielen bij de motor en de transmissie as wel eens moet smeren?
     
  10. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    De transmissie is in principe dicht. Daar hoef je niet teveel aan te doen. Spur en pinion altijd droog houden, anders blijft er alleen maar troep op plakken.
    Lagers moet je in de gaten houden en als het nodig is schoonmaken opnieuw smeren (dat voel je vanzelf als je ze in je vingers draait).

    4
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  11. Palmspar

    Palmspar

    Lid geworden:
    2 dec 2013
    Berichten:
    48
    Locatie:
    gemeente tholen
    Ok bedankt weer, zo leer je wat bij elke keer.
    Is er speciale olie voor de lagers of is wd40 ook goed genoeg?
    Gisteravond nog wat aant rijden geweest, toch maar wat voorzichtig gedaan bij stoepranden anders blijf je vervangen.
    Met daglicht kan ik op strandje achter de dijk rijden, is 50 meter lopen bij me vandaan.
    En paar maanden geleden met de dijkverzwaringen hebben ze ook een nieuw fietspad achter de dijk gelegd van 5 km lang, en nergens een stoeprand of opstakel te bekennen.
    Das wel beter als in het dorp zelf rijden.
     
  12. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Tijdje terug het nieuwe "DryFluids Extreme for RC cars" gekocht maar dat werkt echt super. Het voordeel is dat het geen plakkerig olie laagje achterlaadt. Hier door blijft er geen troep aan hangen... Zo is het dus super te gebruiken op lagers, assen, draagarmpennen etc.

    Op youtube staat ook nog een video van een marder die dit spul gebruikt, zo zie je dat het wel degelijk smeert!
     
  13. pipi

    pipi

    Lid geworden:
    18 dec 2010
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Goedereede
    Idd wonderlijk spul. Waar heb je het gekocht?
     
  14. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Zelf bij probuggy(rc store online) gekocht. Helaas leveren zij het niet meer, maar bij veel duitse handelaren kan je het nog kopen.
     
  15. Palmspar

    Palmspar

    Lid geworden:
    2 dec 2013
    Berichten:
    48
    Locatie:
    gemeente tholen
    Zijn er ook mensen die de revo vxl met 11.1v lipos en 23 t speed pinion rijden?
    Vraag me af hoe warm het allemaal wel niet word, en of het een beetje heel blijft.
    volgens de handleiding is het enkel geschikt voor vlakke ondergronden en speed runs enzo.
     
  16. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Ik rij er wel eens een enkele keer mee. Leuk om te zien hoe hard het gaat maar wil je alles snel kapot hebben dan zeker doen. Je kan dit eigenlijk alleen maar doen door vrijwel alles eerst te voorzien van upgrades. De standaard uitvoering is binnen no time helemaal uit gelubberd op alle scharnierpunten en aandrijfassen.
     
  17. Palmspar

    Palmspar

    Lid geworden:
    2 dec 2013
    Berichten:
    48
    Locatie:
    gemeente tholen
    Dat dacht ik al een beetje idd
    Vind door zand crossen eingenlijk leuker dan snel gaan.
    Ie is nu al snel uit zicht verdwenen vind ik
     
  18. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.662
    Dan lekker op 2s blijven rijden, heb je meer fun van. Met 3s zul je de helft van de tijd achterste voren staan.
     
  19. Palmspar

    Palmspar

    Lid geworden:
    2 dec 2013
    Berichten:
    48
    Locatie:
    gemeente tholen
    Vanmiddag op strand nog 2 keer een parallel set 2s accus leeg gereden.
    Door dat losse zand rijden is wel heel zwaar dan gaan de accus erg snel leeg zeg.
    Met een half uur is het wel bekeken.
     
  20. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.105
    Locatie:
    Zwolle
    Misschien in het vervolg de accu's een voor een gebruiken?
    Dan is hij ook lichter, en zal hij het dus iets makkelijker hebben.
     

Deel Deze Pagina