Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Aha ja das waar een kleiner tandwiel aan de motor betekend idd nog meer trekkracht, net als bij een fiets een klein voortandwiel.

Nu heb ik mn voorste draagarm kapot gereden nr 7131 heb al nieuwe besteld.
Maar in die draagarm zit een pinnetje met een kogel in het wiel vast das nr 7033 die met de pin in de draagarm steekt
Hoe zit die in de draagarm vast gelijmd ofzo? schroefdraad lijkt me ook stug lijkt wel soort van kliksysteem wat niet heel uit elkaar te halen is
Om hem uit de kapotte draagarm te krijgen kan ik de draagarm wel stuk knippen natuurlijk, mischien heeft iemand er ervaring mee wat de beste manier is.
 
Aha ja das waar een kleiner tandwiel aan de motor betekend idd nog meer trekkracht, net als bij een fiets een klein voortandwiel.

Nu heb ik mn voorste draagarm kapot gereden nr 7131 heb al nieuwe besteld.
Maar in die draagarm zit een pinnetje met een kogel in het wiel vast das nr 7033 die met de pin in de draagarm steekt
Hoe zit die in de draagarm vast gelijmd ofzo? schroefdraad lijkt me ook stug lijkt wel soort van kliksysteem wat niet heel uit elkaar te halen is
Om hem uit de kapotte draagarm te krijgen kan ik de draagarm wel stuk knippen natuurlijk, mischien heeft iemand er ervaring mee wat de beste manier is.
De pivot balls zitten in de draagarm geschroefd. Die kun je met een imbussleutel losdraaien. Je moet alleen de ophanging zo houden, dat je de imbus er recht in kunt steken.
Je hoeft de knuckles niet van de pivot balls los te maken op die manier. Die zitten overigens met een klemmetje dat de pivot ball tegenhoudt. Die kun je voorzichtig met een klein schroevendraaiertje loswippen.
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je draagarmen vervangen door die van RPM vergroot overigens de duurzaamheid behoorlijk.
Kosten iets meer dan de standaard armen, maar zijn vrijwel onverwoestbaar.

Misschien ook wel handig om je woonplaats in te vullen in je profiel, dan kunnen mensen die bij je in de buurt wonen je eventueel ter plaatse helpen.
 
Ook een goede tip sterkere rpm onderdelen thx.
Kun je die ook ergens in Nederland bestellen?

edit bij toprc en rcsuperstore hebben ze ook veel voor de revo zie ik na wat googlen:-)
 
Laatst bewerkt:
Datgene dat bij mij nog nooit stuk is gegaan zijn de standaard draagarmen. Ik heb meer last van de slijtage van pivotballs en zou je eerder adviseren om de klemmetjes te vervangen voor de stalen 7033x busjes die je ook nog kan nastellen om de speling te verwijderen.
 
die komen dan in dat plastic klemmetje nr 7033 te zitten waar de kogel in draait?
of vervangt ie dat plastic klemmetje, dat kan ik er niet zo uit opmaken.
bij de handleiding staat idd 7033x als optie idd
als dat problemen geeft wil ik dat wel vervangen binnenkort, je blijft wel sleutelen zo lol.
 
die komen dan in dat plastic klemmetje nr 7033 te zitten waar de kogel in draait?
of vervangt ie dat plastic klemmetje, dat kan ik er niet zo uit opmaken.
bij de handleiding staat idd 7033x als optie idd
als dat problemen geeft wil ik dat wel vervangen binnenkort, je blijft wel sleutelen zo lol.

Klopt. Ze vervangen de klemmetjes.
Er zijn veel mensen die de gehele knuckle vervangen door alu versies (Traxxas maakt deze niet zelf) van GPM, HR of andere merken.
Ik vind de Traxxas 7033X trouwens erg duur. Zeker als je dat vergelijkt met wat je in Duitsland voor een paar alu knuckles betaalt.
 
Op de duur lubbert het plastic klikding waar de kogel in draait natuurlijk uit en krijg je veel speling of de kogel komt er gewoon door.

De draagarm zit er weer in bedankt voor de uitleg.
welke onderdelen moet je eingenlijk regelmatig olien eingenlijk en met welke olie?
Ik neem aan dat je de tandwielen bij de motor en de transmissie as wel eens moet smeren?
 
De transmissie is in principe dicht. Daar hoef je niet teveel aan te doen. Spur en pinion altijd droog houden, anders blijft er alleen maar troep op plakken.
Lagers moet je in de gaten houden en als het nodig is schoonmaken opnieuw smeren (dat voel je vanzelf als je ze in je vingers draait).

4
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok bedankt weer, zo leer je wat bij elke keer.
Is er speciale olie voor de lagers of is wd40 ook goed genoeg?
Gisteravond nog wat aant rijden geweest, toch maar wat voorzichtig gedaan bij stoepranden anders blijf je vervangen.
Met daglicht kan ik op strandje achter de dijk rijden, is 50 meter lopen bij me vandaan.
En paar maanden geleden met de dijkverzwaringen hebben ze ook een nieuw fietspad achter de dijk gelegd van 5 km lang, en nergens een stoeprand of opstakel te bekennen.
Das wel beter als in het dorp zelf rijden.
 
Tijdje terug het nieuwe "DryFluids Extreme for RC cars" gekocht maar dat werkt echt super. Het voordeel is dat het geen plakkerig olie laagje achterlaadt. Hier door blijft er geen troep aan hangen... Zo is het dus super te gebruiken op lagers, assen, draagarmpennen etc.

Op youtube staat ook nog een video van een marder die dit spul gebruikt, zo zie je dat het wel degelijk smeert!
 
Zijn er ook mensen die de revo vxl met 11.1v lipos en 23 t speed pinion rijden?
Vraag me af hoe warm het allemaal wel niet word, en of het een beetje heel blijft.
volgens de handleiding is het enkel geschikt voor vlakke ondergronden en speed runs enzo.
 
Ik rij er wel eens een enkele keer mee. Leuk om te zien hoe hard het gaat maar wil je alles snel kapot hebben dan zeker doen. Je kan dit eigenlijk alleen maar doen door vrijwel alles eerst te voorzien van upgrades. De standaard uitvoering is binnen no time helemaal uit gelubberd op alle scharnierpunten en aandrijfassen.
 
Vanmiddag op strand nog 2 keer een parallel set 2s accus leeg gereden.
Door dat losse zand rijden is wel heel zwaar dan gaan de accus erg snel leeg zeg.
Met een half uur is het wel bekeken.
 
Misschien in het vervolg de accu's een voor een gebruiken?
Dan is hij ook lichter, en zal hij het dus iets makkelijker hebben.
 
Back
Top