Traxxas 1/16 e-revo Topic!

ja 3s is echt de max voor een revo.ik rij zelf met 2x3s en echt lkkr rijden doet het niet ,veels te veel power.is echt lastig om onder controle te houden.......maar wel leuk;):-D

Sinds een paar dagen heb ik een middendiff van Traxxas op mijn e-revo zitten. Dit is perfect! Veel beter onder controle te houden en minder snel wheelie`s. Dus als je wel hard wilt gaan en wel meer controle wilt koop dat een middendiff.
De topsnelheid is wel wat minder met een middendiff, maar de E-revo op 3S loopt nog steeds erg hard voor zo`n klein autotje!

Gr Rick

Ik zit met iets vreemds. Mijn Mini Revo VXL rijdt normaal op 2 NimH accu's, verbonden via een seriele connector, zodat ik lekker hard kan rijden.

Sinds kort als ik deze connector aansluit begint de ESC rood/groen te knipperen. Ik kan dan alleen nog maar sturen, maar geen gas geven. Voorheen ging dit altijd goed..

Als ik mijn parallelle connector aansluit werkt alles perfect (met twee accu's). Vreemd krijg het niet opgelost en de kabels kan je maar op een manier aansluiten. Heeft een van jullie een idee?

Hey PascalT,

Dit staat echter toch in de handleiding hoor!;)
Ik zal het even voor je overtypen (engels naar nederlands)

De ESC knippert rood naar groen:
Als de motor geen kracht heeft, is de regelaar overgeslagen naar Over Voltage Protection.
Als er een batterij gebruikt wordt met een te hoge voltage gaat de regelaar is Failsave mode. Opgelet als de voltage die gebruikt wordt meer dan 20Volt is kan de regelaar beschadigt worden. De max. input voltage van Lipo mode is 12.6V en van Nimh mode 18V

Grtjz

Ps als er iets fout overgetypd sta schiet me niet dood maar zoek het dan zelf op :) P16 linker grijze kolom van de owners manual.

Wat een service hier:cool:

@ Pascal, de oplossing is dus:
  • sluit 1 NiMH aan
  • zet de regelaar op NiMH mode
  • sluit je beide NiMH's weer aan

Andere hint; ik ga er vanuit dat je de pinion wel hebt vervangen voor het 23T exemplaar, anders heb je kans dat zowel je motor als ESC beide heel erg warm worden.

Zijn de banden van de Revo fabrieks gelijmd ? (Morgen haal ik mne nieuwe)

Zoniet zou ik graag van de gelegenheid gebruik maken voor iets te doen aan het balloonen. Weet iemand iets ?

loskoken en tapen he? Ze worden gelijmd afgeleverd als het goed is. ( dit staat ook in het owners manual ;) )
Maar je kon ze ook los kopen van elkaar, dus losse velgen en losse banden.

Als je losse velgen en banden gaat kopen raad ik je niet de stock Talon banden en Gemini velgen aan. Maar standaard zitten ze (matig) aan elkaar vast.

[URL="
- Proline Tires: How to tape/ strap tires PT 1[/URL]

check ook deel 2 van dit filmpje, dan zie je het verschil tussen getaped en ongetaped.

Laatst bewerkt door een moderator:
Even wat speedruns op straat gedaan (ruwe klinkers). Setup: 2x Hyperion CX 2S 1600mAh LiPo parallel, standaard pinion, standaard bandjes ongetapet, Hot Racing Axle Carriers rondom en Traxxas Alu Toe Links. Snelheid gemeten met een Bushnel Speedster II radarpistool, gemiddelde over 3 runs. Accu's al 2 minuten gebruikt dus stabiel qua spanning.

Eerste run: Standaard wielsettings (dus met veel toe-in/toe-out) --> 55km/u

Tweede run: Toe-in voor 0,0°, Toe-in achter 0,5°, Camber voor 1,0°, Camber achter 1,5° --> 64km/u 8O

Dus op straat even alle toe-in/out weghalen en je wint al veel snelheid (weinig verrassends). :p 8) Filmpje van de demolition derby die erna volge komt nog.

chassis dye (zwarten)

ik probeer dit dus al heel de middag maar niks lukt.ik krijg het materiaal maar niet gekleurd.heeft iemand tips?het grijs wordt bruin ipv zwart?
wat doe ik nu toch verkeerd?ik zie bij mensen dat dit perfect is gelukt maar bij mij dus niet.graag iemand antwoord?

thx

Wat heb je allemaal gekleurd?
Foto's?

de rockers zijn van ander kunstof als het chassis, en die kleuren idd anders.
Chassis zou gewoon zwart moeten worden.

Laatst bewerkt:
lol
zwart
dat is het niet.ik heb .het is kakiebruin.maar heb wel zwart gebruikt
zoals het bruin van het leger.wel stoer hoor .maar zekrs niet wat ik wilden.
ik heb het alles opgeruimd en ga het zo laten .ik ga niet nog eens er geld aangeven.superjammer.ik heb de revo tot op het laatste vijsje gestript voor dit.

Wat heb je allemaal gekleurd?
Foto's?

de rockers zijn van ander kunstof als het chassis, en die kleuren idd anders.
Chassis zou gewoon zwart moeten worden.

weet iemand of er al hoger capaciteit lipo in de kleine maat te krijgen is dan 2200?

Mwah, vind dat die E-Revo's het toch moeilijker hebben. Op 1:38 hoor je ook een of ander kraak geluid als ie remt, klinkt echt niet gezond :mrgreen:
Er lag daar rivierzand dus af en toe wat driftend en glijdend. Niet echt goed hoorbaar maar het achterdiff in mijn Revo (de zwarte, voorzover je dat kunt zie) heeft het wat zwaar. ;) Die moet even nagelopen worden. :yes:

Back