Traxxas 1/16 e-revo Topic!

@RuudXD, probeer het zou ik zeggen. Niet zo angstig zijn, gewoon doen. Weet alleen niet of er verschil in het servo en ESC kanaaltje zit.

it's for you 1/16 guys, alu chassis - Traxxas Online Community

Ziet er leuk uit, maar je hebt er weinig aan. De grote zwakke plekken van het 1/16 chassis zijn de uiteinden waar de twee schroefgaatjes voor de bulkheads zitten. Die zwakke plekken blijf je ook met alu houden, zoals een poster daar al zegt. Je kan de buitenste flapjes met niet te veel kracht zelf al ombuigen. Dat gaat niet werken...

Je kan beter even kijken naar de tweaks voor het stock chassis die in dit topic besproken worden:

Broken Chassis...Anyone Else? - Page 3 - Traxxas Online Community

De losse Delrin bumper set van T-bone heb ik al eens getest, ziet er niet uit, maar werkt wel goed. Wel even opletten dat je de relatief dunne hexjes met op z'n minst Hudy kwaliteit tools monteert want de schroefjes strippen als je er alleen al maar naar kijkt, dat was jammer.

Alu chassis en dit eronder :D
trax116erevodfs4.jpg.w300h225.jpg

@RuudXD, probeer het zou ik zeggen. Niet zo angstig zijn, gewoon doen. Weet alleen niet of er verschil in het servo en ESC kanaaltje zit.

Ik heb het even geprobeerd.
Je moest nu met het stuurwiel gas geven:)
Maar het is nog steeds hetzelfde.
Het gas is nog steeds 50 procent.
Ik zal vandaag even naar mijn opa gaan en de accu doormeten als dat kan.
En als dat het dan niet is dan moet het haast wel de regelaar zijn.
Of niet.
Want de motor is brushless dus daar ligt het ook niet aan...

@ruudxd: Vraag eens of iemand je de 16e naar de traxxas days kan brengen (Purmerend), dan zijn er vast wel genoeg mannen die je verder helpen. En als die het dan doet, doe je een keertje lekker mee met een wedstrijd. Lijkt je dat wat?

@sequence: is dat dezelfde auto die je nu te koop aanbiedt? Op zich heb ik best interesse, maar dan wel graag met een goed functionerende regelaar?

Wat anders: maakt al dat alu de VXL niet wat zwaar? Ik heb inmiddels ook de knuckles van HR er op zitten en dat geeft al veel meer stabiliteit. Overigens heb ik nog geen enkel probleem gehad met 3s en te hoge temperaturen. Blijft een leuk bakkie! Ik knalde twee weken geleden in volle vaart tijden een internationale powerboatmeeting op een kunstof tuinstoel (met de neus): auto flipte een paar keer en reed vrolijk verder zonder schade. Waarschijnlijk mazzel gehad...:-). Ik heb nog steeds de standaard aandrijfassen, ik zet de stalen er pas op als de auto uit elkaar moet...

OT: heeft er iemand nog een knap setje 'on road' banden over? Wil het graag 'ns proberen.

Groet, Ronald

Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemiddag luitjes,

sinds kort ben ik stiekem aant rondkijken voor een 2de auto omdat ik helemaal gek word als mn rc auto kapot is en dus moet wachten op onderelen.... En dan niet mn hobby kan uitoefenen! :(
Dit moet een 4x4 worden en 1 tje die een bajabug kap kan dragen want daar ben ik helemaal verliefd op!!:mrgreen:

Nu is eigelijk de vraag of de 1/16 Revo makkelijk in onderhoud of aan te sleutelen is aangezien ik nog in de beginfase van mn rcverslaving zit en niet om elk klein wissewasje hier te vragen of nachtmerries krijg hoe ik dat enorme technische probleem kan overwinnen... :rolleyes:

Waarom ik hier als eerste op dit topic de vraag post is eigelijk heel simpel en dat is de aanschafkosten! Ik weet dat er voor de 1/10 Slash ook baja kappen bestaan maar ik wil graag de techniek van de 4x4 leren en dan komt de 1/16 voor mijn beeld goedkoopste optie eruit.

Dus kortom: kan iemand mij iets vertellen of dat de MERV ideaal is om als eerste 4x4 om de techniek te ontdekken?

Laatst bewerkt:
*Op last van robert verwijderd*

Ah super reactie! Bedankt daarvoor Bokkenrijder!

Met mn huidige auto (Rustler) ben ik behoorlijk bezig geweest met hop-uppen en dat zal waarschijnlijk ook met de volgende gebeuren! Het is ongelooflijk hoe snel en hoeveel geld je er doorheen jaagt om je auto net iets beter te maken! ;)

Je hebt idd gelijk dat er niet veel meer techniek bij zal komen kijken alleen datgene wat je aangaf!
Is het niet omdat de 1/16 behoorlijk compact zijn met al de techniek erin gepropt dat het niet priegelwerk is om het apparaat te onderhouden?

Verder bevalt het merk Traxxas me uitstekend waardoor ik ook graag weer voor hetzelfde merk zou kiezen!

*Op last van robert verwijderd*

Nogmaals bedankt! Dit geeft mij weer wat stof om over na te denken! :mrgreen:
En aangezien deze maand "vakantiegeld" maand is moet ik maar opschieten daarmee!!
Helemaal nadat mn vakantie door mn neus geboord is...

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb gisteren de RPM draagarmen op de Merv gezet.
Ik heb ook meteen de accu even doorgemeten.
Maar dat was gewoon 7.6V dus daar ligt het niet aan.:(
Dan blijf alleen de regelaar nog over toch?

Hallo,

Ik heb gisteren de RPM draagarmen op de Merv gezet.
Ik heb ook meteen de accu even doorgemeten.
Maar dat was gewoon 7.6V dus daar ligt het niet aan.:(
Dan blijf alleen de regelaar nog over toch?

Kijk eens of uw regelaar in nimh setting staat. Als je met nimh batt rijd in lipo setting zal die direct terug vallen op 50% gas omdat uw voltage te laag is.

Volgens mij staat dat wel goed.
Hij staat namelijk op het rode lampje.
Dat is toch de Nimh stand?
Dus ik denk toch echt dat de regelaar stuk is.:(

ik haal maar 68kmph gps gemeten met 2 standaar batterijpacks in serie gezet dus 14,4v met de speed pinion is dit normaal? standaard motor en esc vxl

moet toch harder kunnen zonder lipo's denk ik?

ik zou toch nog plus minus een 20 kmph sneller willen,wat raden jullie aan?

3s lipo zal er dan in moeten om nog sneller te gaan.
Vindt dat geen slechte score hoor op nimh, je zou er nog foambandjes onder kunnen gooien ( neem aan dat je met de standaard offroadbanden aan het rijden bent )

als ik het goe voor heb dan heb ik met een 3s lipo toch maar 11,1v in plaats van 14,4v .
of moet ik er 2 in serie zetten 22,2v,maar ik denk niet dat motor en esc dat aankunnen.

achter foambanden moet ik nog kijken,mischien een linkje?

Back