Traxxas 1/16 e-revo Topic!

ik haal maar 68kmph gps gemeten met 2 standaar batterijpacks in serie gezet dus 14,4v met de speed pinion is dit normaal? standaard motor en esc vxl
Zoals je bij mijn filmpje ziet haalde ik ook 68kmph met GPS, is normaal ;)

Zoals je ook ziet is een 3S een stukje sneller.

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit probleem is een paar pagina's terug ook al naar voren gekomen. Hij had iets in de aandrijving vast zitten bij het midden diff / spur volgens mij.

Probeer eens de achterste twee wielen naar voren te draaien (met de voorste in de lucht) en vica versa.

Nu komt het. Als ik de wielen individueel draai dan draaien ze prima, en het andere wiel (voor of achter afhankelijk van welk wiel ik draai met de hand). Als ik de wagen op de grond zet, blokkeert ie. Hij rolt niet vooruit of achteruit, maar blijft muurvast staan.

Ik heb niets veranderd aan de diffs zelf en ben ook niet aan het motor gedeelte geweest.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe?
Eén van de diffs zit verkeerd om in het huisje. :teacher: ;)

Zet alle wielen vrij, houdt één wiel (bijv. linker voorwiel) vast en draai aan het andere wiel (rechter voorwiel). Als de achterwielen nu de andere kant op draaien, is het 100% zeker dat één van de twee diffs 180° gedraaid in het huis zit. :?

tnx voor de reactie sleurhutje, maar ik heb de diffs niet van hun plek gehad, dus die zouden gewoon goed moeten zitten.

En ik begin te vermoeden dat het die schroefjes zijn, ik heb namelijk idd de slash bumper schroeven gebruikt. Die ga ik dus thuis strax even vervangen en kijken wat hij doet.
Als je bijv. de achterwielen vasthoudt en dan één voorwiel draait, gaat dan het andere wiel in tegengestelde richting draaien? En ook als je de voorwielen vasthoudt en één achterwiel draait? Als dat het geval is, draaien de satellietwielen in het diff vrij. Als je twee achterwielen dezelfde kant op draait, gaan dan de voorwielen draaien? Dan zitten de diff-hulzen niet vast en kan het kroonwiel vrij draaien. In dat geval zit er echt een diff verkeerd om in de bulkhead.

vandaag nieuwe lipo's toegekomen maar ze zijn te groot :mad::rolleyes:
nu het volledige chassis aan het geschikken en schijven hopelijk zal hij er ooit in passen en dan knallen maar :cool:

ik had turnigy lipo's gekocht bij hobbyking voor 9.99$ het stuk
3s lipo 11.1v
2200mah 20c

dacht dat ze net gingen passen maar net een beetje te dik
nouja kan nu nog een beetje prutsen:p

Ik krijg de Turnigy 1600mAh 3S 20C Lipo Pack er maar net in (stond eerst aangegeven als 21mm wat netjes zou moeten passen, is inmiddels aangepast). 24mm wordt flink schuren want 23mm krijg ik er in zonder schuren maar de casing staat dan wel wat bol :P

Laatst bewerkt:
ik denk dat ik een 2.4ghz ontvanger in een batterij bakje zal steken en de esc van plaats veranderen
zo heb ik en hele kant vrij om mijn lipo in te plaatsen

Back