Traxxas 1/16 e-revo Topic!

hoe komt het als ik achteruit rijd hij veel sneller optrekt dan wanneer ik vooruit rijd?
ik heb men spektrum dx3.0 met bijhorende ontvanger geinstalleerd en rijd met 2 nimh accu's in serie. voor de rest alles standaard.
heb ontvanger en esc al eens terug opnieuw gebonden,maar zonder resultaat.
nog een probleem is : als ik men zender op 50%throttle zet of op 125% hij even snel gaat ongeveer 68kmph, is dit type ontvanger niet geschikt voor de standaart esc ofzo?

hallo,

ik heb een merv besteld en zit nu in de post :D

heb al heeeeeeel wat pagina's van dit topic gelezen en
er zijn meteen al een paar dingen die ik wil doen

1X c-dif
2X 2s lipo's
1X 3s lipo
1X lipo lader
1X serie connector
1X paralel connector

nou had ik nog een paar vraagjes...
kan iemand voor beide soorten lipo's een linkje geven van een goeie (liefs zoveel mogelijk capaciteit) waar ik ze kan kopen (welke exact bedoel ik dus) en welke lader er mooi bij past

en ik vroeg me af of zo'n motor cooling met een micro-fan echt veel zin heeft?

alvast bedankt

Gr Onno

PS: wat een top forum, echt borden vol info!:)

heb hem net voor het los gelaten:P wat een pittbull :P
echt geweldig, c-dif is wel nodig en grotere capaciteit ook!!

iemand die de onderstaande vragen kan beantwoorden?

Gr Onno

hallo,

ik heb een merv besteld en zit nu in de post :D

heb al heeeeeeel wat pagina's van dit topic gelezen en
er zijn meteen al een paar dingen die ik wil doen

1X c-dif
2X 2s lipo's
1X 3s lipo
1X lipo lader
1X serie connector
1X paralel connector

nou had ik nog een paar vraagjes...
kan iemand voor beide soorten lipo's een linkje geven van een goeie (liefs zoveel mogelijk capaciteit) waar ik ze kan kopen (welke exact bedoel ik dus) en welke lader er mooi bij past

en ik vroeg me af of zo'n motor cooling met een micro-fan echt veel zin heeft?

alvast bedankt

Gr Onno

PS: wat een top forum, echt borden vol info!:)

Vanwaar die serie connector ?

Misschien wisten jullie het hier ook al, maar zondag kunnen de 1/16 slash/revo ook meedoen met de traxxas days in Purmerend. Inschrijven onder de rookie's

hoe komt het als ik achteruit rijd hij veel sneller optrekt dan wanneer ik vooruit rijd?
ik heb men spektrum dx3.0 met bijhorende ontvanger geinstalleerd en rijd met 2 nimh accu's in serie. voor de rest alles standaard.
heb ontvanger en esc al eens terug opnieuw gebonden,maar zonder resultaat.
nog een probleem is : als ik men zender op 50%throttle zet of op 125% hij even snel gaat ongeveer 68kmph, is dit type ontvanger niet geschikt voor de standaart esc ofzo?

hallo? dit is toch het forum voor merv,wet niemand raad?

Vanwaar die serie connector ?

ik wil een setje om te kunnen speed runnen en een setje om lekker lang te kunnen rijden

gezien de prijzen van de lipo's op die site ga ik maar voor 2x 2s en 2x 3s :P

ik vind het eerlijk gezegd wel ERG goedkoop... is dit heel misschien mindere kwaliteit?

@ swp: tnx das wat ik zocht, is de levering een beetje snel?
ik geloof dat ik er nog wel een setje traxxas aansluitingen op moet maken
of niet?
die lader is me al 2x eerder aan bevolen dus dat word hem wel denk ik :P

iemand nog meer suggesties? :P

Gr Onno

hij bedoelt dat een serie connector niet nodig is op een mini revo.
vxl kan max 3s aan en 2x2s is echt teveel van het goede, laat staan 2x3s

aaaaaahh... op die manier, ja das in der daad best wel krom van mij :P
met nitro kom ik een end, maar ben (nog) geen held met RC electro, heb vandaag m'n eerste binnen :P

dus als ik het goed begrijp:
2x2s word dan eigenlijk 4s en dat kan de regelaar dus niet aan...

tja wat zo stom is, op die standaard accu die erbij zit staan geen spec's
ik had ook al gekeken in de handleiding maar geen idee hoeveel volt/mah deze is... iemand die dat zo weet?

bedankt voor de oplettendheid, lang leven het forum concept!

oja, heb zojuist een cooling fan, wat allu en een c-dif besteld bij toadztoyz :P :P

Gr Onno

Laatst bewerkt:
NiCad and NiMH battery packs: 6-12 cells (7.2 to 14.4 volts)
LiPo battery packs: 2-3 cells (7.4 to 11.1 volts)
de accu's van de mini revo zijn volgens mij 7,2 volt, die kun je wel in serie zetten tot de max 14,4v voor nimh.
Lipo kan dus max tot 11,1v

ik wil een setje om te kunnen speed runnen en een setje om lekker lang te kunnen rijden

gezien de prijzen van de lipo's op die site ga ik maar voor 2x 2s en 2x 3s :P

ik vind het eerlijk gezegd wel ERG goedkoop... is dit heel misschien mindere kwaliteit?

@ swp: tnx das wat ik zocht, is de levering een beetje snel?
ik geloof dat ik er nog wel een setje traxxas aansluitingen op moet maken
of niet?
die lader is me al 2x eerder aan bevolen dus dat word hem wel denk ik :P

iemand nog meer suggesties? :P

Gr Onno

Het is zo goedkoop omdat het uit hong kong komt.
Kwaliteit is naar mijn idee gewoon goed.
Je moet er inderdaad wel nog traxxas stekkers op solderen.
Levering duurde bij mij ongeveer 3 weken

ik heb net de eerste keer goed kunnen rijden ermee, maar waarom zou je in godsnaam op meer dan 2s willen rijden. Hij gaat nu al als de brandweer :)
Dus ik rij met de parallel kabel om de rijtijd wat te verlengen.

Geinig wagentje, maar zijn broer blijft het fijnste om mee te rijden :)

Ben voorzichtig met 2x 2S in serie, ESC is gemaakt voor max 2x NiMh in serie of 3s, geen 4s !

Ja, de Zippy's zijn erg goedkoop, maar doen het fantastisch. Levering, mits op voorraad is ongeveer 10 dagen. Yep, ze komen met ronde busjes, daar moet je idd nog de juiste connectors opzetten.

Ik laad zelf de packs in serie, zorgt ervoor dat de packs mooi gelijk blijven tijdens laden. Ik rij alleen maar parallel.

is geen probleem voor de vxl 1-16 , heb hiermee ruim half mee gereden, 2x2S geen probleem voor de ESC.
Ik laad zelf de packs in serie, zorgt ervoor dat de packs mooi gelijk blijven tijdens laden. Ik rij alleen maar parallel.

daar is nog steeds de discussie : parallel laden is parallel rijden, serie idem dito , dit omdat de cellen worden "gematched" tijdens het laden, en de capaciteit kan afnemen als je dit niet doet .:cool:

Laatst bewerkt:
Mits je de speed pinion erop zet, geen grof terrein (bv geen gras !) en rekening houdt met het feit dat de Lipo cut-off niet werkt. Ik zei ook niet dat het niet kon, zei alleen dat je rete voorzichtig moet zijn :-)

Maar idd, zoals Defty al zegt, Merv gaat op 2s al als de brandweer, is op 3s zowat niet te controleren.. Wie wilt er dan nog op 4s proberen ?

ach voor wat meer fun, en voor de acceleratie die is wel wat hoger dan dan een 2s pack, topsnelheid is leuk, maar niet interessant dan ;):cool:

Laatst bewerkt:
Back