Traxxas 1/16 Slash Topic

Zoek dus gewoon iets wat ook in Nederland te koop is, de proline had ik al gezien maar is niet echt veel mooier dan de standaard.
Als iedereen maar in buitenland blijft kopen voor die paar euri's verschil help je alle rc winkels in Nederland naar de kloten.
Maar des al niet te min zijn er weinig leuke bodys voor de slash, wel veel gezien voor de revo.

Ik vind het wel een leuk hebbedingetje! Maar een eigen toppic geven.

Is een trophy het zelfde als een SC???

Ik heb geen idee of het dezelfde wagen is. Weet het verschil tussen SC / CORR en Trophy allemaal niet, zit niet echt in die materie.

Eigen topic ... tja wanneer de mensen hem beginnen te kopen lijkt het me wel zinnig.

Ik vind het wel een leuk hebbedingetje! Maar een eigen toppic geven.

Is een trophy het zelfde als een SC???

technisch is een trophy practisch het zelfde als een short course.
alleen trophy heeft reservewielen en koplampen voor het rijden in het donker, grotere brandstoftank enzv.

beetje vergelijkbaar met rally. die moeten spullen hebben om in nood zich eerst zelf te kunnen redden. dus een bandje verwisselen enzo.

de short course hoeft dat uiteraard niet.

edit: leuk speelgoed, maar ik denk dat dmv die starre achteras en het extra gewicht van rolkooi + reservewielen, dit niet echt iets is om wedstrijdjes mee te doen.
ik weet ook niet of dit zo in de markt gezet gaat worden

Laatst bewerkt:
technisch is een trophy practisch het zelfde als een short course.
alleen trophy heeft reservewielen en koplampen voor het rijden in het donker, grotere brandstoftank enzv.

beetje vergelijkbaar met rally. die moeten spullen hebben om in nood zich eerst zelf te kunnen redden. dus een bandje verwisselen enzo.

de short course hoeft dat uiteraard niet.
Bedankt voor text en uitleg.

edit: leuk speelgoed, maar ik denk dat dmv die starre achteras en het extra gewicht van rolkooi + reservewielen, dit niet echt iets is om wedstrijdjes mee te doen.
ik weet ook niet of dit zo in de markt gezet gaat worden

Welke Starre as? Ik zie alleen maar double wishbone ophanging. (en achter nog een extra verseviging er aan.
een Starre as is was de echter Tropy trucks hebben (en Muscle cars etc.)
Gewoon een as zoals Crawlers ook gebruiken.

Ik ga iig zelf nog een trophy truck bouwen met als achteras de as van een Kyosho Mad Force.

Ik vind hem er iig erg leuk uitzien. alleen een beetje erg laag aan de achterkant. (had een centimeter of 2 hoger gemogen imo.

*up* ;-)
en hoe gaat `t met de kleine slashjes?
heb al een tijdje niet gereden..van de week maar kijken of alles nog een beetje heel blijft.

Het gaat prima met de slash, nu met 4370kv TopCad

Uit nieuwsgierigheid de TopCad 4350kv brushless besteld. Waar je met de standaard motor met betrekking tot gearing op het randje zit qua temperatuur wordt deze motor amper warm. Dus dat kan weer zwaarder/ harder.....

Ik doe dat niet, ik hou het bij mij huidige gearing, hij loopt dan weer net even harder maar belangrijker met deze motor, merkbaar meer koppel, geen risico slopen motor, rijtijd met dezelfde lipo's blijft nagenoeg gelijk.

Nadeel van deze motor, op is op! Wat ik daar mee bedoel is dat de motor niet uit elkaar te halen is als bijvoorbeeld de lagers kapot zijn, dan kan je hem weggooien. Een megagroot verschil: nee, de moeite waard: ja.

Nb: ik rij deze motor met een EZrun 60A regelaar maar de originele regelaar zal ook geen moeite hebben met deze motor.

http://www.topcad.com.hk/topcad/en/2-1-1.asp?id=2845

Laatst bewerkt:
Moet alleen nog ff een nieuwe rear shocktower bestellen, ik zit te twijfelen tussen de aluminium tower en de standaard. Bij de standaard krijg je weetikveel wat voor een poespas erbij geleverd, en ik wil alleen te tower:)
Dus vandaar dat ik zit te twijfelen tussen die twee. Ook zit ik te denken over de 7061X GTR shocks met TiN coated shafts. Ik merk namelijk dat als ik met mijn Slash offroad dat er veel zand tussen de piston v/d shocks komt. Heeft iemand deze dempers, en adviseren jullie ze?

Robert

hoi hier weer ff een vraag,.. wie heeft er een foto ( of wil / kan er een maken ) van de 1/16VXL slash, maar dan met de body van de MERV

ik ben op zoek naar iets als een binnenbody voor de Mslash...
zelf zat ik te denken aan de MERV body met klittenband aan de accu-klepjes, maar dan een beetje aangepast zodat de Mslash body er gewoon overheen valt en op de bodyposts vast kan...

Alu tuningparts

Als het goed is komt vanmiddag m'n eerste Traxxas binnen:grin:; heb een kleine Slash gebruikt gekocht eens kijken wat het word/is. Nu wil ik 'm een beetje gaan opleuken met wat alu parts en ben al aan het rondsnuffelen geweest op Ebay en heb hier ook al het e.e.a. gelezen maar ik zie nu door de bomen het bos niet meer:wink:. Wie kan me helpen met wat ik het beste kan verbeteren qua sterkte etc.?
Word ook de eerste keer dat ik met Lipo's aan de slag moet dus ik ben benieuwd......Alvast bedankt voor jullie reactie :worship:.

Back