Traxxas 1/16 Summit Topic

Vandaag m'n custom Promatch 8-cell Ener-G 1600 accu's binnen gekregen en het enige dat ik kan zeggen is: HOLY SH*T!!!!! Het is echt NIET NORMAAL meer hoe krachtig deze batterijen zijn (het zijn NIMH's). Ik sla elke Traxxas 1/16 op een 2s helemaal K.O.!!!

NiMH : 8 * 1.2v = 9.6v
LiPo : 2 * 3.7v = 7.4v
NiMH zal, zeker in het begin, wel iets sneller zijn. Maar leg er een 3S LiPo in en die 8 cell NiMH lijkt speelgoed.
LiPo : 3 * 3.7v = 11.1v

Ja, maar de cellen van dit merk (Pro-Match Racing Inc. - Matched RC Car Racing Batteries, Products and Accessories for remote control RC cars.) hebben, onder (flinke) belasting een voltage van 1,24v+, dus dat is dan 9,92v.:p Inderdaad, met een 3s lijkt het speelgoed, maar de reden dat ik deze nam is, dat hij niet zo idioot hard gaat als een 3s, maar nog steeds WOW! kan zeggen. Plus: hij raakt niet zo snel oververhit als met een 3s (kan ik tenminste nog offroad).:D Ik kan niet wachten tot ik wat RPM armpjes heb (ik wil hem rijden!!!).

Ja, maar ik heb ook wat slechte dingen erover gehoord en ik had net 2 NIMH laders gekocht. Ik heb namelijk niet echt zin om, als ik 2 laders heb die ik niet gebruik, een batterij te kopen waarvoor ik weer een nieuwe lader moet kopen, trouwens: Ik wed dat mijn NIMH de SUMV harder laat gaan dan een A123/LiFe/LiFePo4.

ik heb toch 3s lipo gekocht maar qua dat het echt onmogelijk is te besturen vind ik het best mee vallen 1 ding je moet niet met full speed optrekken je moet niet met full speed scherpe bocht draaien en je moet niet met full speed ineens remmen voorderest kan je er best lekker meerijden

Ja, maar ik heb ook wat slechte dingen erover gehoord en ik had net 2 NIMH laders gekocht. Ik heb namelijk niet echt zin om, als ik 2 laders heb die ik niet gebruik, een batterij te kopen waarvoor ik weer een nieuwe lader moet kopen, trouwens: Ik wed dat mijn NIMH de SUMV harder laat gaan dan een A123/LiFe/LiFePo4.

Of je koopt een lader waar je alles mee kan laden.
Jou nihm is in hoeveel min leeg;).
Met de life accuu ga je wel harder dan jou nimh.
Maar waarom in helemelsnaam geen lipos.
Nimh is zo 2010.

Ach, ik ben een 2010-er!:rolling:Al mijn lievelingsspulletjes kwamen uit in 2010!

Voor de prijs zijn m'n batterijen ook niet mis! $39,98 voor 2 1600mah 8cells!

Vandaag zijn mijn RPM armpjes binnen gekomen. (Reactie van mij toen ik ze zag.) WOW! Dat ziet er stevig uit! Ik heb nog geen puf om ze erop te zetten. (Kl@*#virus:()

Grrr... ik heb weer een tijdje niks te doen, de pin die door de buitenste halve as gaat, is bij mij, links voor afgebroken. Nu wil ik wat steviger spul, als RC Parts Radio Remote Controlled Vehicles thetoyz.com Gaan deze werken met de grote hoeveelheid travel van de 1/16 Summit? Een halve standaard as kost namelijk al zo'n €10- En als ik het goed uitreken, zou een halve stalen as €4,75- kosten!

[mod]Heerlijk ,Dat dit nog een forum is ,het is geen Google die direct het goede antwoord voor je er uit gooit .
En je moet geduld hebben voor je soms een antwoord krijgt .

Dus of je leert geduld te hebben ,of je kunt beter een wat anders gaan doen .

Wiebe Mod.[/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
jeetje, heb ik mijn 1/16 summit mee genomen naar Zeeland, daar lekker op het strand gereden (elke keer wel beetje in de gaten gehouden hoe warm de motor wordt) en nadat ik 4 dagen daar gereden had kwam er ineens rook uit dat ding. mijn esc en accu zijn sowieso kapot nu maar hopen dat er voor de rest niet heel veel schade aan is. en weet trouwens iemand hoe dat ding in de vik kan vliegen als je er gewoon normaal mee op het strand rijd rijdt??! (wel behoorlijk mul zand)

en als ik hem vooruit duw hoor je lichtelijk kkgggggg misschien dat er zand bij de tandwielen zit maar als je gewoon normaal rijd kan daar toch geen zand bij de tandwielen komen dat is toch goed bedekt?

Back