Traxxas Rally VXL topic

Huh, waarvoor dan? Ieder z'n ding inderdaad...

Vandaag zijn overigens ook mijn Turnigy 1600mAh 2S lipo's binnen gekomen (Dankzij hobbyking weer binnen 2 dagen in huis!).
Jammer genoeg zijn de maten op de website niet meer aktueel.
Volgens HK 89 x 31 x 15mm, maar in het echt 105 x 34 x 13mm.
Wel lekker plat en heerlijk licht (95g).
Gelukkig passen ze nog net in de battery tray's met een kleine modificatie van de deurtjes:

turmigy_1600_1.jpg

turmigy_1600_2.jpg

Ik had voor deze lipo's gekozen vanwege de maat. Achteraf nog geluk dat ze passen. Maar ook vanwege het gewicht. Twee van deze lipo's parallel wegen 190g. De originele 1200mAh nimh alleen 150g.

Laatst bewerkt:
Sway bars zijn in de maak... Nog ff op een paar onderdelen wachten van liquid en zal ik het resultaat posten.

Ook vandaag andere bandjes gehaald en nu is de rally wel controleerbaar op 3S.

Zit ook te wachten op spullen van Liquid voor Swaybar kitje. Kwam er vanavond achter dat ik op mijn Erbe met de dunne swaybar rij en bij de Revo 3.3 achter met de lichte en voor met de zware...:confused: maar effe recht gezet.

Zoals eerder gepost ben ik begonnen met een aantal mods op de Rally.

Hierbij een aantal foto`s (gisterenavond even gemaakt met m`n mobiel) voor de eerste indruk.

img0385dn.jpg

img0389jl.jpg

img0391ms.jpg

img0393gr.jpg

Achter heb ik de sway bar even aan de draagarmen gezet met een tiewrap, werkt al aardig goed zo! Denk dat deze nog wel op de shocks komt te zitten, maar wacht eerst even op de bestelling met stangen e.d.
Ook heb ik de servo naar de andere kant gezet doordat ik de motor omlaag gezet heb zoals PIR3lly ook al gedaan heeft. Echter heb ik de motor nog iets lager gekregen door de kleuven waar de boutjes in zitten iets verder naar beneden af te veilen en het gat waar de as van de motor door heen gaat helemaal naar beneden toe weg te veilen. Daardoor kon ik de motor nog iets meer naar beneden zetten. Doordat deze nu bijna op het chassis ligt kon ik de servodraad niet onder de motor meer doorkrijgen en heb ik de servo maar aan de andere kant gezet.

img0396w.jpg

Ziet er goed uit!
Die swaybar achter zit eigenlijk wel mooi zo.
Kun je die niet op de een of andere manier aan de draagarmen bevestigen? Das een mooiere oplossing dan aan de shocks.

Bij het wiel heb ik geen last.

Dacht ook al om ze daar te laten zitten. Net toen ik de foto`s gepost heb zag het er eigenlijk niet zo heel verkeerd uit.

Bij HPI zitten mooie kogeltjes waar schroefdraad aan zit zoiets:
26-84-thickbox.jpg

en die zijn denk wel met een klein gaatje in de draagarm te bevestigen. Of een mooi plaatje maken waar deze aan kan komen.

Moet ik nog maar even mee aan de slag gaan morgenavond. Hoop dat dan liquid ook binnen is wellicht zit daar nog een oplossing bij.

Hmmm, ik volg deze mod met grote belangstelling aangezien dit natuurlijk voor elke Traxxas 1/16 is. Ben benieuwd waar jullie meekomen! :D

Inderdaad DH. Wanneer dit goed gaat werken op de Rally ga ik deze mod ook op m`n MERV toepassen. Die heeft wel veel minder last van kantelen op het gebied van grip, maar wellicht dat dit gaat helpen bij off-road.

De Rally heeft met goede grip bandjes gewoon last val griprol zoals de prof`s dat noemen ;-)
Gisteren ook nog even op een tapijtbaan gereden met andere bandjes welke iets minder grip hebben dan foam`s, maar wel veel meer dan de standaard banden en daar ging het eigenlijk lekker mee. Alleen bij stevig insturen lag de rally weer op z`n kant, wat wel leuk is, is één achterwieltje de lucht in bij lekker door de bocht knallen. Dan ben je net tegen het punt van kantelen aan.

Wat zou er trouwens gebeuren als je de shocks vervangt door een vaste stang? Er zit vast nog wel enige flex in het chassis, en dan kan je 'm loeistrak boven de baan gaan zetten.

EDIT, dan wordt het wel meer een onroad auto natuurlijk

kan natuurlijk wel, maar op een tapijtbaan rijden is wel eens leuk. Meestal zal ik toch op straat gaan rijden en om elke keer heel de auto om te bouwen...

Zoals eerder gezegd is is dit autotje geen keiharde onroad auto welke loeihard over de baan moet gaan. Dan kun je betere een echte tapijtracer kopen is mijn mening.

Wat ik wil is de wegligging gewoon iets beter maken zodat het veel fun blijft op straat en meer fun geeft op een baan zodat je wat beter kunt meekomen met de swift modellen.

he's coming :

als het er 1 wordt gaat het deze zijn :banana::wink:

vanaf 10 december leverbaar , oa bij modelsportUK

logo_7309.gif

7309_3qtrFrontHigh-right.jpg

7309_Ken_Block_Chassis.jpg

Laatst bewerkt:
Back