Traxxas Rally VXL topic

heb wel een paar keer op 3S gereden, maar de motor en ESC worden dan veel te heet!

Verder geven de pilaren inderdaad niet mee, maar de body wel ;-)

Die hitte is wel echt een probleem bij de Rally, lees je bij de Rally's rijders aan de andere kant van de plas ook.
Komt dus toch door dat driften en zeker als je te veel grip hebt is dat extra zwaar voor regelaar en motor als je drift. Ik heb met de MERV voor MMpro/Lehner upgrade nog onroad lopen stoeien op 4S en gearing 45 spur / 35 pinion (laaste met aangepaste motormount).
En ESC/Regelaar werden minder warm dan in de Rally !
Zelfs paar keer tegen de RMP limiter van de VXL-3M aangelopen (50K rpm) maar toch nog redelijke temps....
Heb nu maar weer eens de ALIGN K10175A heatsink uit de oude doos gevist, die past echt tot op de nanometer op de Velineon 380 motor.

K10175A-2.jpg

Ik heb nu ook een 50T spur gemonteerd, dat geeft ruwweg tien procent minder top, maar wel lichtere versnelling. Ook 23T pinion in het toolboxje, die kunnen we dan in in "field" nog even proberen als het nog steeds te heet is.

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kon het niet laten en heb ook nog een stukje film bewerkt.
Er zitten nog wat slo-mo's in en een klein aantal botsingen:

Hmm, zal eens kijken of ik iets van de audio weg kan halen. Zou zo gebeurd moeten zijn :wink:

Eindeloze rondjes zijn het niet hoor. Is in een leuke drift om het pionnetje heen... maar misschien moet ik er een ontbijt waarschuwing bijzetten :D

Overigens nog een fotootje van de bevestiging:
Rally_Gopro.jpg

Laatst bewerkt:

Morgen maar even men 2x2s 1550 lipotjes ophalen... Denk dat ik ook eens echte harde driftbandjes ga meenemen, kan ik daar ook wat mee testen!
Is er eigenlijk voor de merv een swaybar setje? dan kan ik deze mss pas maken...
Want is de rally in tegenstrijd tot de slash, merv, summit niet verschillend in ophanging?

grtzzzz

Als er voor de merv een swaybar was geweest, dan had ik hem niet zelf hoeven maken ;)

Ophanging is volgens mij in principe hetzelfde.
Alleen zijn de armen, pushrods en assen op de merv en 1/16 summit langer. Rockers zijn wel hetzelfde.
De armen, etc van de 1/16 slash zijn wel exact hetzelfde.

dus de 1/16 slash is gelijk aan de rally, en de summit en merv vormen een duo... Op een paar uitzonderingen na...

Ga maar eens wat inkopen doen, autos hebben me een tijd niet meer geintresseerd maar ik ben weer helemaal back! en de vliegtuigen wachten weer even..:p

grtzzz

@ Pir3lly;

Hoe maak je die filmpjes slowmotion ?
En kunnen er stukken slow en normaal of enkel hele filmpjes slow ?

Ik bewerk ze met adobe premiere.
Je kunt stukjes slow motion maken, dus je hoeft niet hele filmpjes te doen.
Ben ook nog niet zo lang bekend met het programma, maar je kunt er echt ontzettend veel mee doen.

Belangrijk met slowmotions is wel dat je source genoeg fps heeft.
De slowmotions in mijn filmpje zijn vertraagd naar 30%.
Als je dus een filmpje hebt met maar 30fps, dan wordt de slowmotion 9fps. Dat is dan een diashow en niet om aan te zien. Daarom maak ik de filmpjes met de gopro op 720p met 60fps. Dan kun je hem nog redelijk vertragen.

Laatst bewerkt:
Even terug over de rally, herkent de esc lipos automatisch, of moet ik zoals bij de slach de cut off activeren?

grtzz

Een esc kan aan de stroom niet ruiken of die uiteen lipo komt, windmolen, Nimh of zonnecel.
Maar als het ledje groen brandt, staat ie op lipo saver, als die rood brandt niet

Je kunt omschakelen tussen nimh en lipo.
Esc aanzetten. Staat ie aan, 10sec het knopje ingedrukt houden totdat je een toontje hoord. Dan gaat het ledje een andere kleur branden en ben je omgeschakeld.
Rood is inderdaad nimh, groen lipo.

Een esc kan aan de stroom niet ruiken of die uiteen lipo komt, windmolen, Nimh of zonnecel.
Maar als het ledje groen brandt, staat ie op lipo saver, als die rood brandt niet

hmmm, das ook weer waar:p
Soms mis ik de logica, en dat voor een student elektro mechanica;)

grtzzz

Je kunt omschakelen tussen nimh en lipo.
Esc aanzetten. Staat ie aan, 10sec het knopje ingedrukt houden totdat je een toontje hoord. Dan gaat het ledje een andere kleur branden en ben je omgeschakeld.
Rood is inderdaad nimh, groen lipo.

Dan is het net zo als bij de slash 4x4, bedankt

Tog geweldig zo'n forum!, wat zou je zonder doen...

grtzzz

Back