Traxxas Rally VXL topic

Gisteren even een stukje gereden (1 LiPo-tje) en merkte dat met de spoorverbreders ik minder snel een griprol maak. Was het gisteren ook niet bepaald warm, dus ook minder grip van het wegdek, maar vergeleken met verledenweek zondag heb ik nu 2 keer op m`n dak gelegen waarbij ik toen iedere bocht op m`n dak lag ;-)
Daarnaast staan de wielen zo ook wel erg stoer! Zoals eerder gemeld zal ik snel even een foto plaatsen (ben m`n lader van de camera kwijt :-( )

Ricky, het op zn dak terrecht komen tijdens een bocht ligt vaak ook aan een trigger happy vinger ;). Maar zon spoorverbreder is inderdaad wat meer fool proof haha ;).

vraagje, wat is de tandwielverhouding waar jullie mee driften in de Rally VXL ?
ik rijdt zelf met de Mslash VXL op
spur: 45
pinion: 23
icm de "Ansmann pro Grip Drift"-bandjes op bijbehorende velgen.
http://lh6.ggpht.com/_nryuRehDqLw/TE68wq5ZKNI/AAAAAAAAS_s/jCiVjPSOlE4/s640/SDC16422.JPG

en een heatsink met ventilator
... driften op 7.2V gaat redelijk, maar ga ik driften met 14.4V dan is `t net of de ESC. er afentoe mee stopt
en dan na ongeveer 2 seconden doet hij `t weer.. als een soort van interne beveiliging in de ESC. ?

graag hoor ik jullie ideeen en ervaringen

Is dit niet omdat de esc maar officieel 11,1volt aan kan en niet 14,4?

Dan zou hij 2x 7.2v Nimh's in serie aangesloten hebben..

Maar volgens mij is dat toch standaard? Snap er even niets meer van...

Met welke Lipo test je dat? Aantal C en aantal Mah graag, het kan ook een tekort aan power zijn.
De ESC heeft minimaal een vermogen van 52A nodig. Dus het minimale Qua lipo is dan 2600Mah met 20C of een 3600Mah 15C, zelfde geld voor 3S.

Laatst bewerkt:
@Lakigucci :
Wel vreemd hoor want ik rijd met mijn Rally VXL zelfs met een LiPo 3S 850mAh (25C 20A continu / 50C 40A burst) toch dik 7 minuten voluit. Met een LiPo 2S 1550mAh (30C 46.5A continu / 60C 93A burst) dik 10 minuten voluit.
Hoe maak je die berekeningen en waar haal je dat vermogen dat die ESC mininmaal nodig heeft?

Teveel volt heeft in mijn ogen niks te maken met het aantal mah .
11,1v is max, maakt niet uit of het nimh of lipo is.
Zal dan de rev limiter wel geweest zijn.

Teveel volt heeft in mijn ogen niks te maken met het aantal mah .

Ja en nee.
Als je een 5Ah accu hebt kun je gedurende 1 uur er continue 5A uit halen.
Dit is bij de nominale spanning (3.7v/cell.)

dit betekend wel dat een 3s Lipo 5Ah dus 1 uur lang 11.1 x 5 = 55,5 Watt af kan geven en een 2s Lipo 7.4 x 5 = 37 Watt.
Een 3s Lipo met dezelfde capaciteit heeft 1,5 keer zoveel energie in zich als een 2s Lipo met dezelfde capaciteit.

Dut het ligt er een beetje aan hoe je het bekijkt. wel is het zo dat je naar mate je hoger in de toeren gaat meer stroom gaat trekken. dus met een 3s Lipo ben je wel sneller, en je hebt iets meer energie aan boord. maar je verbruikt ook meer als je hard gaat rijden. :)

net even lekker aan het driften in de sneeuw:D, eerlijk zo'n auto:p

dan komt ie goed tot zijn recht :cool:
IMAG0125_edit0.jpg

IMAG0126_edit0.jpg

Laatst bewerkt:
Die specs heb ik van de traxxas site.
Hoe je het continue spanning kan berekenen van een lipo is alsvolgt.

Neem 5000mah x 20c = 100.000 dit deel je door 1000 = 100A dit is wat de lipo minimaal continue kan leveren. Bij de specs van de esc staat op welke spanning deze minimaal moet hebben om goed te functioneren..... zo dus :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Net nieuwe velgjes met T Drift bandjes binnen gekregen.
Was even knoeien om de bandjes op de velgen te krijgen, maar het is uiteindelijk gelukt.
Resultaat is helemaal niet verkeerd dacht ik zelf:

rally_drift1.jpg

rally_drift2.jpg

Back