Traxxas Rally VXL topic

Ook die body heeft echt veel te weinig detail in mijn ogen. Een roofscope heb ik ook niet op mijn auto.
(Traxxas geeft bijna niks om details in de kappen van de rally in mijn ogen)

Ik ben met de Proline body serieus eerst een rondje om mijn 1:1 auto gelopen om te kijken of alle details klopten. Geloof het of niet, maar het klopt allemaal. Oké... het is voor een focus, dus daar zit ietsje verschil in zoals de diffuser bij de kont (ik heb de uitlaat niet in het midden). Voor de rest is het precies hetzelfde.

De 1:10 Tamiya onroad bodies hebben altijd veel detail gehad in mijn ogen toen ik hier nog veel mee reed, maar deze van Proline hoort zeker in het rijtje thuis van goed uitgewerkte bodies. Ook is het weer lekker dik lexaan tegenover de Traxxas kappen.

Net Proline een mailtje gestuurd of er toevallig nog lightbuckets zullen komen. Het lijkt me sterk omdat die normaal met de body geleverd worden, maar ja wie niet waagt wie niet wint ;)

haha, deze heeft fiesta heeft te weinig en de ken block heeft te veel details.

(de bumperlichten klopen niet en de lengte en deze is 4-deurs :P)

Laatst bewerkt:
De Ken Block teveel detail?
Ik denk dat je mijn post dan nog maar eens goed moet gaan nalezen.

De bumperlichten/mistlichten zitten inderdaad net niet hoog genoeg. Traxxas bodies hebben er geen, geen spoilers, helemaal geen detail (deurposten zitten in een sticker verwerkt i.p.v body) De kont is ongedetailleerd, de hele vorm van de body klopt eigenlijk niet en zo kan ik nog wel even doorgaan. Heb ze vanaf 't begin af aan eigenlijk lelijk gevonden.

Lengte vergis je je sowieso in als je de body eenmaal in het echt gezien hebt i.p.v. een foto ;) Een andere rijder had hem namelijk al gespoten en op het chassis zitten.

4-deurs hoef ik niet per se te spuiten als ik dat wil. Lijntje niet zwart maken en je ziet er naderhand bijna niks van. Het enige wat dan echt niet zou kloppen is de zijramen. Dat verschil neem ik dan ook voor lief.

op rcdrift.nl kun je zien hoe wij zoveel mogelijk detail in een kap maken.( work in progress gedeelte )
voor de deurpanelen gebruiken we vaak een cd marker ( evt eerst een dunne lijn afplakken ) alle panellijnen kun je daar dus mee doen, ook motorkap enz.
Raamlijsten worden vaak van buiten gespoten, dit omdat echte raamlijsten ook niet glimmen, en als je het aan de binnenkant spuit gaat het altijd glimmen.

Ik ben member op RcDrift, heb namelijk ook nog gedrift dus ben bekend met de cd marker haha.
Heb het zelf vaker geprobeerd, alleen schiet ik altijd uit. Afplakken is daarom wel een goed idee ja.

Helaas ben ik afhankelijk van het weer met een body spuiten, ik hoop dat het zondag goed weer wordt hier. Dan trek ik me de hele dag uit om deze body correct te spuiten.

FotoshopFiesta.jpg

QUOTE]
Mooie bak!!
Vorige week donderdag ook een fiesta besteld een tdci titanium vol opties 5drs lekker belasting vrij:).
Alleen jammer dat ik 8 weken moet wachten.

Hi Rico,

Unfortunately there are no plans at this time to make parts such as light buckets.

Thank you,

Aaron
Pro-Line Racing

---------------------------------

Helaas dus geen lightbuckets :(

Even een plaatje van mijn traxxas rally van hoe hij straks mee op vakantie naar kroatië gaat!

full

Ik ben nog bezig met het afwerken en de laatste paar stickers plakken en dan is hij klaar!

SUPER GAAF!

Waarom komt Traxxas nu niet met deze schaal 1:10 uitvoering! Dan had ik er wel 1 gekocht!

Laatst bewerkt door een moderator:
Wil toch ook weer beginnen met RC auto's

Alleen kan ik maar niet kiezen tussen Traxxas Rally VXL of Tamiya DF-03Ra Subaru.

Traxxas heeft brushless en 2.4 ghz maar is maar 1/16 en geen mooie kap.

Weet iemand of er al een 1/10 rally van traxxas aankomt?!

ik denk het niet, dan zouden ze het weer een nieuw chassis moeten geven, en daar nemen ze de moeite niet voor, anders hadden ze idd wel wat anders dan het e-revo chassis.

Wil toch ook weer beginnen met RC auto's

Alleen kan ik maar niet kiezen tussen Traxxas Rally VXL of Tamiya DF-03Ra Subaru.

Traxxas heeft brushless en 2.4 ghz maar is maar 1/16 en geen mooie kap.

Weet iemand of er al een 1/10 rally van traxxas aankomt?!

Als je meer een rally auto wilt voor offroad zou ik een df03ra kopen.
Stuur synthesia anders even een pbtje die kan je een hoop info over de df03 geven
die heeft zelf namelijk een hele nette

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties.

mmmm twijfel. de DF03ra gaat alles bijelkaar toch nog stuk meer kosten als ik hem op traxxas vxl niveau wil krijgen en rtr.

Ga denk ik voor ken block nu.
Weet iemand waar hij het goedkoopst te halen is?

Op marktplaats staan er een paar.
Vergeet niet dat de traxxas rally totaal niet uit de voeten kan op offroad.
De traxxas rally is eigenlijk van alles net niet

Net geen touringcar
Net geen echte drifter

Meer een zenuwachtig karretje.

De naam rally had hij ook nooit mogen hebben.

Deze df03 is scherp geprijst en nieuw
Marktplaats.nl > Te Koop: tamiya datsun 240Z rally. - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw | Radiografisch | Auto's

Er staat ook een complete op rtr met accuus lader en zender maar die heb ik net zelf gekocht.
Houd marktplaats en dit forum goed in de gaten dan vind je zeker ook een goedkope

Laatst bewerkt:
@Micheal_Broek

Bedankt voor je info!

Misschien koop ik wel een 2de hands vxl rally welke ik verleng om met een 1/10 subaru kap te kunnen rijden.
Paar rally wielen eronder en klaar.

Heb nog een paar fototjes gevonden van m'n Rally (en de 1/8 Rally van mij en een kameraad van me. )

IMG_0469-1.jpg

IMG_0472.jpg

IMG_0479-1.jpg

IMG_0483.jpg

De 1/8 Rally werkt wel aardig off-road. alleen springen is er niet echt mee. (te lichte wieltjes voor eht totaal gewicht van de auto. ofwel, hij duikt elke keer met de neus naar beneden. :P )
Maar rijdt verder wel echt fantastisch. :mrgreen: Helt een beetje in de bochten en is wat aan de logge kant. rijdt net als een echte auto.

Zoooo, laat ik hier ook nog maar eens wat van mij horen!

Eerst wil ik even tegenspreken dat een 1/16 rally niet geschikt is voor rally.... Ik snap sommige mensen echt niet, die zomaar domme dingen uit het niets gaan roepen.. TUURLIJK is een standaard traxxas rally niet geschikt voor offroad rijden, maar daarvoor is hij ook niet BEDOELD!!

Met een beetje inzicht en wat aanpassingen is er een hardstikke leuke offroad auto van te maken! Rallybanden eronder, stuk hoger op zijn wielen zetten, zachtere shokolie en dikkere diffolie en je komt al een heel eind. Filmpjes op internet ookecht, standaard met de driftbanden en nagenoeg geen bodemspeling op een offroadbaan gaan rijden en dan het karretje gaan lopen afzeiken dat hij het niet goed doet.. (ja ik doel ook op dat ene filmpje van die gozer die zo irritant praat) en dan vervolgens gaan vergelijken met een df03 ra, die helemaal is aangepast om op die baan de rijden.

De lol uit deze auto haal je uit (naast het feit dat ik persoonlijk de ken block versie er onwijs gaaf uit vind zien) het op en af scheuren van stoeprandjes, op bijvoorbeeld een gravelbaan (jeux de boules baantjes zijn echt helemaal geweldig, vonden helaas de oudjes wat minder leuk...:) of op een klinkerweg rondrijden, over drempels vliegen etc. Je komt gewoon een stuk verder dan een normale 1/10 onroad auto. Als je ermee wilt knallen op een 1/10 offroad baan, koop dan gewoon lekker een short course auto. Met die intenties is dit autotje ook helemaal niet gemaakt.

Even een update van mijn 1/10 rally:

Kon het niet laten om mijn ezrun 5.5t erin te zetten, dus dat heb ik gedaan! Vervolgens heb ik 2 lipos gekocht van 2s 2200 30C, zodat die geen problemen hebben met de extra grote motor! LoL, die vent van pkracing verklaarde me voor gek toen ik zij dat ik een ezrun 5.5t in een traxxas rally had gebouwd. Hij geloofde ook niet dat ik hem had omgebouwd naar 1/10 afmetingen, vervolgens had ik hem een plaatje ervan laten zien; "neem hem de volgende keer maar eens mee, wil hem wel eens in het echt zien!"

Het rijgedrag is echter wel verslechterd, maar dat viel te verwachten! De lichte motor is vervangen voor de zwaardere, en de zwaardere nimh's zijn vervangen door lichtere lipo's. Het zwaartepunt is dus in z'n geheel naar boven verplaatst. Komende week ga ik als ik tijd heb (denk het niet, heb introductieweek jeeeuuuj :celebrate:) eens wat spelen met de afstelling om het beter te krijgen, ook ga ik eens wat proberen met de tandwielverhouding, volgensmij is hij nog wat aan de lage kant. Het voordeel is wel dat de motor nu bakken meer power heeft, dat rijd echt heerlijk. Ook is dankzij het plaatsen van een andere regelaar de snelheid van de servo en het remmen een stuk beter geworden.

Als het weer het aan het einde week toelaat, zal ik eens met fotos uploaden en proberen een filmpje te maken!

@ Klamath; Ik vind je conversie nog steeds geweldig! Die kappen passen er ook zeer goed op, ik altijd wel wat gehad met die GT2 wagens. Dat rijgedrag is bij mij ook bekend, ze hellen vrij ver over maar dat ziet er juist wel vet uit! (zeker bij een rally auto, die doet dat in het echt ook) Wat ik ook wel leuk vind, is dat dankzij de in het midden geplaatste motor en accus, je chassis wel wat glijden toelaat, maar niet zoveel dat je elke bocht achterstevoren staat!

mvg,
Jacco

Back