Zoooo, laat ik hier ook nog maar eens wat van mij horen!
Eerst wil ik even tegenspreken dat een 1/16 rally niet geschikt is voor rally.... Ik snap sommige mensen echt niet, die zomaar domme dingen uit het niets gaan roepen.. TUURLIJK is een standaard traxxas rally niet geschikt voor offroad rijden, maar daarvoor is hij ook niet BEDOELD!!
Met een beetje inzicht en wat aanpassingen is er een hardstikke leuke offroad auto van te maken! Rallybanden eronder, stuk hoger op zijn wielen zetten, zachtere shokolie en dikkere diffolie en je komt al een heel eind. Filmpjes op internet ookecht, standaard met de driftbanden en nagenoeg geen bodemspeling op een offroadbaan gaan rijden en dan het karretje gaan lopen afzeiken dat hij het niet goed doet.. (ja ik doel ook op dat ene filmpje van die gozer die zo irritant praat) en dan vervolgens gaan vergelijken met een df03 ra, die helemaal is aangepast om op die baan de rijden.
De lol uit deze auto haal je uit (naast het feit dat ik persoonlijk de ken block versie er onwijs gaaf uit vind zien) het op en af scheuren van stoeprandjes, op bijvoorbeeld een gravelbaan (jeux de boules baantjes zijn echt helemaal geweldig, vonden helaas de oudjes wat minder leuk...

of op een klinkerweg rondrijden, over drempels vliegen etc. Je komt gewoon een stuk verder dan een normale 1/10 onroad auto. Als je ermee wilt knallen op een 1/10 offroad baan, koop dan gewoon lekker een short course auto. Met die intenties is dit autotje ook helemaal niet gemaakt.
Even een update van mijn 1/10 rally:
Kon het niet laten om mijn ezrun 5.5t erin te zetten, dus dat heb ik gedaan! Vervolgens heb ik 2 lipos gekocht van 2s 2200 30C, zodat die geen problemen hebben met de extra grote motor! LoL, die vent van pkracing verklaarde me voor gek toen ik zij dat ik een ezrun 5.5t in een traxxas rally had gebouwd. Hij geloofde ook niet dat ik hem had omgebouwd naar 1/10 afmetingen, vervolgens had ik hem een plaatje ervan laten zien; "neem hem de volgende keer maar eens mee, wil hem wel eens in het echt zien!"
Het rijgedrag is echter wel verslechterd, maar dat viel te verwachten! De lichte motor is vervangen voor de zwaardere, en de zwaardere nimh's zijn vervangen door lichtere lipo's. Het zwaartepunt is dus in z'n geheel naar boven verplaatst. Komende week ga ik als ik tijd heb (denk het niet, heb introductieweek jeeeuuuj :celebrate

eens wat spelen met de afstelling om het beter te krijgen, ook ga ik eens wat proberen met de tandwielverhouding, volgensmij is hij nog wat aan de lage kant. Het voordeel is wel dat de motor nu bakken meer power heeft, dat rijd echt heerlijk. Ook is dankzij het plaatsen van een andere regelaar de snelheid van de servo en het remmen een stuk beter geworden.
Als het weer het aan het einde week toelaat, zal ik eens met fotos uploaden en proberen een filmpje te maken!
@ Klamath; Ik vind je conversie nog steeds geweldig! Die kappen passen er ook zeer goed op, ik altijd wel wat gehad met die GT2 wagens. Dat rijgedrag is bij mij ook bekend, ze hellen vrij ver over maar dat ziet er juist wel vet uit! (zeker bij een rally auto, die doet dat in het echt ook) Wat ik ook wel leuk vind, is dat dankzij de in het midden geplaatste motor en accus, je chassis wel wat glijden toelaat, maar niet zoveel dat je elke bocht achterstevoren staat!
mvg,
Jacco