Traxxas Revo topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door alfaracer, 2 jul 2005.

  1. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    he jongens en meisjes hoe krijg ik me foto hier ?
     
  2. Arisjuh

    Arisjuh Guest

    @borderonline, kan jeje fotos niet uploaden op rcpics?

    Kan iemand me een beetje helpen met de keuze Jato-revo-savage? :p
     
  3. alfaracer

    alfaracer Guest

    je foto op t forum krijgen:
    je hebt hem al geupload, en je haalt hem op in groot formaat (zoals op die link van jou).
    vervolgens klik je met de rechtermuiknop op de foto, en ga naar eigenschappen.
    hier zie je het http-adres staan van de foto, selecteer en kopieren.
    ga er nu uit, en open het modelbouwforum.
    nieuw antwoord, dan zie je rechtsboven : img
    klik hierop. doe vervolgens plakken (rechtermuisknop), daarna klik je op rechtsboven; sluit tags.
    klaar. je foto moet nu verschijnen :wink:
     
  4. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    thxs Alfa racer:
    ga het wel proberen maak ik eerst even ook fotos van me truck zonder bodie ;)
    Arisjuh: de Jato is 2 wiel drive !
     
  5. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik doe het nog een keer voor:

    De link die ja gaf is naar een thumbnail. Als je die aanklikt krijg je de foto op de goede grootte. Op die foto ga je staan en dan klik je op de rechtermuisknop. Selecteer eigenschappen en kopieer de URL die je ziet staan. Zet die URL tussen tags, zoals dit:

    Code:
    [img]http://foto.modelbouwforum.nl/albums/userpics/10447/The%20Border%20REVO.JPG[/img]
    Dan is dit het resultaat:

    [​IMG]
     
  6. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Vandaag heb ik mijn RB motor ingereden. Tot zover ben ik er zeer enthousiast over! Hij geeft enorm veel vermogen en mijn REVO rijdt meteen totaal anders.
    Bij de 4e tank begonnen de wheelies al en bij de 6e tank maakte hij al wheelies achteruit. Ik denk dat ik mijn overbrenging nog wat verklein om dit tegen te gaan. Ik rijd nu met een 16 tands koppelingstandwiel in plaats van 15, maar ik denk dat ik mijn spur ook maar verander van 38 naar 36.
    De topsnelheid ligt ook hoger, al heb ik nog geen volle snelheid getest omdat ik pas 6 tankjes heb gereden. Het geluid klinkt een stuk bruter en is bijna pijnlijk aan je oren als je langsrijdt.
    De temperatuur werd bij de 6e tank alleen al wel erg hoog. Volgens het RB forum mag de motor 135 graden worden en daar kwam hij met 140 graden al iets boven. Omdat mijn TRX motor dit ook heeft, denk ik toch dat mijn tank lek is. Ik ga morgen eens proberen een andere tank te monteren van een 1/8 onroad. Het zou overigens ook kunnen komen door de strakke klemming van de zuiger/cilinder, omdat ik nog aan het inrijden ben. Ik zal het morgen uitvinden met de andere tank.
     
  7. Arisjuh

    Arisjuh Guest

    ik ga over 2 weken hopelijk een revo kopen :D
    (Waar koop je btw die spoiler en die gele wielen, want die vind ik wel erg mooi)

    maare hoelang gaat de motor in de revo ongeveer mee? en wat is nou de beste manier om hem in te rijden.

    En ik denk dat als ik wat beter kan rijden dat er ook een rb motor komt, of een picco of een sirio, als ie maar goed is :D:p
     
  8. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    de spoiler is een BRP wing set voor de Revo
    wielen proline met bow-tie 40's
    om je motor in te rijden kijk naar de dvd die in de kit erbij zit ;)
     
  9. crosser

    crosser Guest

    wat heb je allemaal nodig om te rijden?
    de ene zecht dat je wel een ontvangeraccu nodig hebt en de ander niet
    doei
     
  10. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    voor de revo heb je alleen batterijen nodig voor je zender, nitro en een vulfles om te rijden en wd-40 voor de afterrun. De rest zit erbij...

    Om de motor in te rijden kun je idd naar de dvd kijken die erbij zit, ook in het boekje staat de uiltleg....

    Hoelang de motor meegaat? bij mij dus maar 5 liter, hoewel ik hem nog uit elkaar wil halen om te kijken of de zuiger beschadigd is. Volgens amerikaanse forum kan het ook zijn dat er een lek bij mijn carburateur is, wat erg vaak voorkomt...
     
  11. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Ik heb een BRP MT wing, gewoon een simpel stukje lexan wat je op de achterkant van je (standaard) kap kunt schroeven/plakken. Dit is veel eenvoudiger te monteren en scheelt weer gewicht (voor de racers).

    Overigens heb ik vandaag bij de Gamma een doosje o-ringen gekocht in allerlei maten. Ik ga hiermee experimenteren of ik de tank en daarmee de temperatuur beter krijg.
     
  12. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    Nou helaas is het niet zo simpel de wing mount.
    je een sterke achterkant nodig omdat de Revo nog wel eens hard op ze achterkant wil neerkomen.
    [​IMG]
     
  13. no-excuse

    no-excuse

    Lid geworden:
    28 mei 2003
    Berichten:
    452
    Locatie:
    Nederland, Veenendaal
    Dit klopt wel degelijk ja! Dirk Jan heeft dit namelijk ook gehad. Hij had hem met 2 componenten lijm gelijmt maar dat hielp tervergeefs, na paar ritjes was hij weer stuk. Toen heeft hij een nieuwe carberateur besteld maar hij had waarschijnlijk zin in meer pit ;) Dus heeft hij zoals je hebt gelezen een RB gekocht 8)
     
  14. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    Even een stomme vraag, als ik de motor uit elkaar ga halen om te kijken of alles nog redelijk heel is, wat zijn belangrijke punten om op te letten.
    Ik heb de handleiding van traxxas gedownload, maar daar staan alleen de handelingen op.
    Als de zuiger/cilinder versleten is, is dat net als bij een auto of brommer duidelijk te zien aan schaafplekken, krassen enzo?
    Is het verstandig om alle pakkingen en dichtringen te vervangen of kan ik ze als ze er nog goed uitzien gewoon terugplaatsen...de meningen zijn hier nogal verschillend over.
    Bij de border verkopen ze de headshims en dichtringen niet. en als ik het bij towerhobbies bestel kost het me nog geen $4 voor een volledige rebuildset qua ringen shims voor zowel motor als carb....maardan moet ik wel 2 weken wachten en kost het verzenden 4 keer zoveel als de onderdeln....
     
  15. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    stja. met rebuilding is meestal nieuw zuiger setje nodig met drijfstang hebben we gewoon op voorraad.
    o-ringen en shims heb je meestal niet nodig.

    Als je iets niet online bij ons ziet dan kunnen we het echter wel voor je bestellen
    houw er wel rekening mee dat we ook levertijden hebben.
    Onze site is real time houd dus in alles wat je kunt zien online is ook op voorraad.
    dus direkt leverbaar,de revo onderdelen breiden we elke week uit, aangezien er in de rest van Europa haast bijna niemand dit verkoopt en wij merken dat heel veel mensen uit Europa ons vinden ;)

    zal later een paar naked fotos's van me Revo online zetten
     
  16. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    Ik wil de motor van binnen bekijken, zonder dat ik wat vervang, daarom ook de vraag of ik eventueel de rest kan gebruiken als ik het weer terug in elkaar zet, maar dat gaat dus...ik zal wel wat foto's posten als ik wat tegenkom dat ik niet begrijp of onduidelijk is....
    en over die onderdelen...ik heb al veel mensen richting de border gestuurd, heb zelf via mijn club jullie ontdekt....
     
  17. chokie

    chokie Guest

    Hoi Nusti,

    Je kunt je motortje gewoon loshalen hoor, niets aan!
    Zorg voor goede verlichting en wat onderlegmatriaal, zoals een oude krant oid.
    Zorg ervoor dat het meeste vuil van het blok is verwijderd !!
    Dan kan er ook niets in het blokje verdwijnen en later schade veroorzaken.
    Al het gereedschap wat je nodig hebt zit bij de revo.
    Draai eerst de EZ-start eraf dmv de 3 imbusschroeven op de A-zijde van het motorblokje.
    Draai daarna dmv 5 imbus boutjes de kop eraf.
    De shim blijft meestal aan de kop vastzitten.
    Draai het motortje nu naar z'n ODP (onderste dode punt) en je kunt nu met een zaklampje oid in de cilinder kijken.
    Kijk of je echte krassen ziet!
    De verbrandingskamer, het gedeelte waar de echte verbrandig plaatsvind. dus ook het bovenste deel van de cilinder zal niet zijn ingesleten door de zuiger dus er ook anders uitzien.
    Het deel waar de zuiger langskomt zal in et beste geval mooi ingeslepen zijn.
    Dit ziet er dan enigzins gepolijst uit, met een flauwe glans !
    Mocht het lukken dan kun je het BDP (bovenste dode punt) met je nagel voelen.
    Als het een echte rand is, dan kun je er van uitgaan dat het setje (cilinder/zuiger) versleten is.
    De shim is van koper, die kun je volgens mij wel uitgloeien maar denk dat je hem ook zonder problemen weer kunt monteren.
    Let wel op dat je bij het monteren van de kop de boutjes kruiselings aantrekt op een voor je gevoel gelijke kracht/sterkte.
    Gebruik voor montage en schoonmaken WD-40 !!

    Succes chokie

    PS check meteen je je OWB !! met WD-40 reinigen !
     
  18. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    bedankt voor de info...ik ga het waarschijnlijk morgen proberen, ik denk niet dat het vandaag nog gaat lukken.
    De EZ-start heb ik er al een keer afgehad om de achterplaat te controleren, die is er niet afgeweest maar wel gecontroleerd op lekken en aan gedraaid, wat trouwens niet ging en niet lek was.....
    De achterplaat hoeft er dus niet af, maarde EZ-start wel? is dat omdat het motortje dan makkelijker te hanteren is, want het zit niet boven de koelkop ofzo.
    En wat is OWB?

    En als laatste, waar in Nederland verkopen ze OS motoren, dus de TZ-TX of de TM, aangezien deze bij je wanted staat?
     
  19. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    Naked Carbon Revo
    hi Guys op verzoek dan zonder body 8)
    [​IMG]

    Mooi is ie He met Transponder erin cool he
     
  20. chokie

    chokie Guest

    Hoi Nusti,

    De OWB staat voor One Way Bearing ! ( gaat volgens de Amerikanen vaak stuk, check het Traxxasforum)
    Deze maakt het mogelijk dat de EZ-start de motor kan starten waarna als deze loopt het electromotortje weer aandrijftechnisch word ontkoppeld !
    Kun je me nog volgen ??? :pc:
    Het is in feite een lager wat maar een kant op loopt.
    Heb de EZ-start gedemonteerd omdat er allemaal grijze mak/meuk onder uit liep.
    Het rook naar WD40, dus zal wel iets te enthousiast met de spuitbus tekeer zijn gegaan.
    En met de EZ-s. gedemonteerd kan je alles net effe beter bekijken.
    Was nog een ding vergeten, best wel belangrijk.
    De cilinderbus zit best wel los, trek 'm er niet uit want dan moet die helemaal uit elkaar !!!! ( zit gefixeert met een klein pennetje om de poorten op de juiste plek te houden. foto's volgen misschien)

    Wat betreft de OS motoren, In Elst bij Hobma kregen ze van Graupner (officiele importeur OS) te horen dat dit nog zeker tot het einde van het jaar gaat duren, dus we zijn voorlopig aangewezen op eigen import.
    Misschien weer iets voor The-Border shop !?

    Groetjes en succes,

    Chokie
     

Deel Deze Pagina