Voor wat betreft het bestellen uit de USA; Towerhobbies verstuurt wel degelijk pakketten als gift naar Europa, maar daarmee kom je niet onder de douane uit. Het is namelijk een nogal groot pakket, en redelijk zwaar, en helaas zijn ze bij de douane niet helemaal achterlijk :cry: Hoewel het daar af en toe wel op lijkt :wink:
Ik ga er gewoon van uit als ik iets in de USA bestel, dat ik net als de meesten van ons invoerrechten en BTW moet betalen. Alles wat er dan doorheen glipt (meestal het kleine spul) is mooi meegenomen.
Aangezien ik vandaag nog steeds niets aan had gekregen, vanmiddag maar eens even gebeld met ABX Logistics hier in Belgie......zij verzorgen hier de inklaring en aflevering, in NL doet TPG/TNT dat voortaan.(voorheen GLS) Na 5 minuten wachten, 3 x doorverbonden te zijn, 3 x het referentienummer te hebben gegeven, 2 x uitgelegd dat ik al een factuur naar ze heb opgestuurd om de waarde aan te geven, kreeg ik eindelijk iemand die in gebrekkig Nederlands met een zwaar Frans accent, me iets meer kon vertellen....
Tja, het pakket lag klaar voor inklaring, dit zou zo snel mogelijk gebeuren.
" maar meneer, ik heb vorige week donderdag al een factuur gestuurd per email, nu is het bijna een week verder?".
Tja, we hebben hier zoveel dossiers liggen die ingeklaard moeten worden, we kunnen niet alles tegelijk.
"dat is toch een probleem van ABX Logistics? Niet mijn probleem? Ik betaal toch voor een snelle levering aan de Amerikaanse post?"
Tja, maar U bent niet de enige, en we hebben zoveel werk dat we het allemaal niet sneller kunnen verwerken.
"dus het ligt daar nu al bijna een week, en jullie hebben er nog niets mee gedaan? Hoelang gaat dat nog duren?"
Tja, ik zal zeggen dat ze er spoed achter moeten zetten....maar we hebben het heel erg druk.
"ik ben hier niet blij mee meneer. Hier heb ik niet voor betaald. Dat jullie onderbezet zijn is niet mijn probleem!"
Tja, ik zal het doorgeven meneer....waarschijnlijk wordt het voor het wekend, of anders na het weekend bij U bezorgd.
"bedankt voor niets!"
Au revoir meneer...
Dus ik reken er maar niet op dat ik hem dit weekend heb :cry: Gelukkig is het niet zo'n lekker weer, anders zou het helemaal vervelend zijn! :roll:
ABX sucks!! :evil:
Fred