Traxxas Rustler op zoek naar de 160 km/h

Chips, probeerde gisteren de Traxxas wheelie bar te monteren voor een eerste run vanavond maar de motor is te groot, de FLM motor guard en de Traxxas wheelie bar passen er niet meer op.

Ik ga waarschijnlijk de onderstaande Swami bar bestellen. Alleen hiermee is de motor ook nog niet echt beschermd, eens kijken of ik daar nog iets voor kan vinden...
SwamiRC_Ultimate_wheelie_bar-lg.jpg

Leuk , maar deze wheelybar heb je weinig aan op 100 km/h of hoger ;),niet gelagerd, gewoon boutje erdoor en dan maar hopen dat je asmaat hetzelfde blijft:confused::cool:

Die wieltjes zijn wel gelagerd hoor, ik heb ze ook op mijn huidige Traxxas wheeliebar zitten.

Verder is het rubber van de wieltjes gewoon te vervangen mocht het te ver afgesleten zijn.

nouja denk er aan dat die swami best een eind achter je auto uitsteekt en vrij stevig is dus zolang je niet ECHT aangereden word zal het best los lopen, en lets face it... als je van achter word geraakt is er iets echt goed mis!

De swami bar is besteld, ik heb die dude uitgelegd wat ik wilde (eigenlijk helemaal geen wheelies) en hij gaat nu iets 'customs' voor me maken.

Gisteren voor het eerst een testrit gemaakt, 2S LiPo op 25/40 vertanding (geen GPS gebruikt). Uiteraard schokt dit een beetje bij het wegrijden maar daarna gaat het al lekker rap.

Wel kwam ik er achter dat rondrijden met die 17 mm wheel adapters zonder locktite geen goed idee is. Ik had de moertjes vrij stevig aangedraad maar toch kwamen ze los. Toen ik een de wagen een keer rustig liet uitrollen zag ik dat er zelfs een moertje helemaal weg was :shock:. Gelukkig had ik hem vrij rap teruggevonden anders had ik wel een klein (cosmetisch) probleem gehad.

var_rustler_dynamite_adapters.jpg

Laatst bewerkt:
je moet die dingen achterlijk hard aantrekken ja, had ik nog moeten zeggen...... bij mijn oude 1/8 nitrobuggy moest ik elke 10 die dingen aandraaien...

dat schokken met wegrijden heb ik trouwens niet.

hoe bevallen je bandjes?

Je moet ff andere wielmoeren kopen met een geribbel randje aan de binnekant. Dan komen zeniet meer los. De Mugen moertjes hebben een een soort haaietandjes, die zijn helemaal top alleen heel duur.

Laatst bewerkt:
ik heb de proline adapters en daarvan zitten de moertjes ook muur vast... je moet alleen wel de schroef waarmee ze aan de as zitten goed vast locktiten

Misschien is dit wat:

Team Associated Factory Team Nyloc Hex Wheel Nuts (RC8) (2) [ASC89094] | RC Cars & Trucks - A Main Hobbies

Die hebben een soort plastic ringetje in de moer zitten die de moer lockt.

Ruud

Nee die AE moertjes zijn RUK. Die gingen er bij mij even hard vanaf. De AKA en de Proline zijnook prima. HPI heeft ook van die geribbelde.
Pas op want ze zijn niet 100% hetzelfde. Van de AKA weet ik zeker dat ze op mijn Mugen en AE passen, wat gek is want de Mugen en AE zijn niet 100% uitwisselbaar heb ik gemerkt. De AKA zijn wel lekker goedkoop. Ik zou die nemen als ik jou was.
Verder hangt het er ook vanaf wat voor materiaal de wielen zijn. Op mijn AE en DE Racing wielen blijven alle moertjes zitten. Ik heb ook Ofna onroad wielen en die zijn van harder plastic, daar kwam die AE dus los (misschien ook omdat ik er harder mee reedt)
Ik gebruik overigens nooit loctite voor wielmoeren omdat ik ze veels te vaak wissel.

Laatst bewerkt:
15. Tijdens de speedruns met m'n 'stock' Rustler kwam ik er achter dat deze boven de 110 km/h aardig snel op z'n achterwielen wil gaan rijden. Bij deze 'modified' Rustler hangt er een dikke 1:8 motor aan de transmissie (dus nog achter de achterwielen) en daarom zullen de voorwielen wielen waarschijnlijk nog eerder van de grond komen. Om dit een beetje tegen te gaan ga ik lood gebruiken; ik begin met ongeveer 400 gram lood.

sr15.jpg

16. Voor de voorste shock tower zit een plastic uitstulpsel (iemand enig idee waar dat voor is?) en ik heb een gat in het lood gemaakt waar het uitstulsel precies in past.

sr16.jpg

17. Dit zit redelijk vast maar bij een crash schiet het lood er gegarandeerd van af. Ik zit even te kijken hoe ik dit nog wat beter vast ga maken...

sr17.jpg

Laatst bewerkt:
Klopt, is voor Bandit body. Kun je weg halen en op die plek een boutje plaatsen.

Back