Traxxas Rustler VXL of Arrma Vorteks BLX

Discussie in 'Electro offroad' gestart door EM71, 9 aug 2014.

  1. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Ik ben zelf wel voor ook naar andere merken te kijken, maar soms is de beste auto niet de beste optie voor een beginner. Als ik naar mijn eigen eerste auto's kijk, dan was de Optima Mid die ik als 2e auto heb gekocht een duidelijk betere dan mijn eerste, of bijvoorbeeld aan Tamiya Grasshopper. Maar voor een 1e auto toch minder geschikt, en een klasgenoot van me destijds had net zoveel lol met zijn 3 keer zo goedkope Marui Hunter.
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Wat heb je aan een ingewikkelde wedstrijdauto als ze alleen heen en weer scheuren op straat en op een zandvlakte? Mee eens dat er ook genoeg voorbeelden zijn waarbij mensen de overstap maakten en blij waren met de keuze maar het hoeft niet altijd beter te zijn.

    Ik ben van mening dat Traxxas wel een veel aanbevolen merk is, mogelijk ook door de diversiteit, verkrijgbaarheid en zeer snelle brushless configuraties. HPI valt in een dezelfde orde van betaalbaar, makkelijk leverbaar en degelijk maar onder de elektro 1:10 toch minder populair
     
  3. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Het belangrijkste voor heen en weer rijden is stevigheid. Dat is bij een traxxas helaas niet zo uit mijn ervaring. Een wedstrijd auto is 10x steviger dan een traxxas. Ik heb nog nooit een wedstrijd auto met een gebroken chassis gezien, terwijl dat bij mijn traxxas ervaring al 2x is gebeurd. Gloednieuwe wingmount die na 1 verkeerde landing afbrak bij de revo is ook geen verrassing, heb dat bij een losi of mugen ook nooit gezien.
    En dan de prijs: een nieuwe revo kost 750-800 euro? Of een 1:10 model zoals slash is 400-500? 2wd zijn wat goedkoper, rond de 300 toch?
    Als je die prijzen met de wedstrijd merken vergelijkt, dan zit je toch niet ver van mekaar af?
    500 voor een xray of mugen, 200 voor een brushless set en 100 voor een servo en zender.
    4wd 1:10 is zelfde, losi of associated hebben beide rtr modellen voor 400-450.
    Verder heb je ook merken zoals team durango enzo, die hebben ook 2wd modellen.

    Wat ik eigenlijk wil zeggen is, waar zal je een traxxas kopen, als je voor dezelfde geld een betere auto kan halen.
    Als een audi of bmw net zo duur zal zijn als een kia ofzo, waarom zal je dan nog een kia kopen?
     
  4. luuk rijd traxxas bandit

    luuk rijd traxxas bandit

    Lid geworden:
    6 jan 2012
    Berichten:
    139
    Locatie:
    berlicum ( vlakbij den bosch )
    Mijn ervaring kan ik zeer gemakkelijk beschrijven met de traxxas rustler in 2 woorden:
    Gaat kapot
    Bij mij nu al 1,5 jaar niet meer sinds ik er een vermogen aan heb uitbesteed om er iets degelijks van te maken.
    Als ik de keuze heb tussen een traxxas rustler waar nog standaard veel aan moet gebeuren zou ik eerder voor het zelfde geld een leuke tweedehands 1:8 truggy/buggy kopen.
    Over de arrma kan ik niets zeggen behalve dat het een merk is dat potentie heeft om traxxas in te halen i.v.m prijs kwaliteit verhouding.
    Mijn conclusie als het moet een rustler maar ik zou toch even verder kijken.
    M.v.g Luuk
     
  5. tomvelsen

    tomvelsen

    Lid geworden:
    23 jul 2011
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Middelburg, Zeeland
    Het feit dat One Direction of Justin Bieber veel fans hebben wil ook niet zeggen dat hun muziek goed is. ;) zo maar ff een vergelijking :lol:
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Er is een verschil in fanboys voor smaak en voor kwaliteit. Over smaak valt niet te twisten, over kwaliteit wel. Neem van mij aan dat als Traxxas echt een prutmerk was het niet zo populair was, mensen kopen dan wel wat anders.... Een andere Justin Bieber is zo lastig ;) (en 2 van hem is zeker 3 te veel)
     
  7. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Het is grappig dat jij hier over veel fanboys praat, terwijl er maar 1 persoon in dit thread goed over traxxas praat en dat is steven. (als ik jou niet mee tel als fanboy, aangezien jij geen traxxas auto hebt volgens jouw sig)
    Alleen mensen die traxxas afraden tel ik een stuk of 5. Waar zijn je fanboys allemaal gebleven dan?
    Zoals ik al zei, noobs komen met de vraag of die een traxxas moet kopen, puur omdat het de merk is die ze zien in een winkel. Als in elke winkel alleen maar Losi en HPI staan, dan komen ze wel met de vraag of ze een Losi of HPI moet kopen. Populariteit in dit geval heeft niks met kwaliteit te maken, maar puur om kwantiteit.
     
  8. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Toevallig is de rustler zeker een goede wagen kwalitatief gezien.
    Dus waarom wijzen naar een ander merk?
    Er zijn genoeg hop ups en als je iets moet vervangen is dat niet zo gek duur als bij losi of iets dergelijks en het is overal te verkrijgen.
     
  9. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Welke van deze 2 beweringen klopt nou?
     
  10. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Ik zeg het alleen uit mijn ervaring.
    Ik heb nog niks hoeven te vervangen op een spur en een camber na
    En misschien is dit de xl-5 met iemand die de motor niet goed heeft in laten lopen, dan gaat de titan 12t inderdaad snel kapot en kost het weer 30 euro om hem te vervangen. Maar de vxl? Nee
     
  11. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Moet je eens zoeken op "Austin Mahone" en dan vooral de parodie die Bart Baker erover heeft gemaakt op Youtube. ;)


    Traxxas zal toch wel ergens iets ooit goed moeten hebben gedaan, in ieder geval in het verleden, om zo te kunnen groeien, want in tegenstelling tot muziek, is het niet alleen een kwestie van smaak, welke auto je neemt. Ik neem tenminste aan dat er toch genoeg mensen zijn die "onder het kapje" kijken en daar hun auto op uitzoeken, alleen marketing is niet genoeg om een flink marktaandeel te veroveren.

    Traxxas is niet mijn favoriete merk, maar het is blijkbaar wel iets wat veel mensen dwars zit, gezien de vrij felle reacties wanneer een auto van dit merk wordt aangeraden.
     
  12. tomvelsen

    tomvelsen

    Lid geworden:
    23 jul 2011
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Middelburg, Zeeland
    grappig dat er dan alleen zoveel traxxas fanboys rondlopen... Over associated, durango, losi etc. hoor je niemand zo hard roepen als over traxxas. "wat moet ik kopen? TRAXXAS"

    Fanboys kun je beter vergelijken met een kudde schapen, een schaap denkt na en de rest volgt gewoon met net zo veel geblaat. Ik probeer niet te zeggen dat traxxas slecht is en je het niet zou moeten kopen, maar dat je voor het geld wel iets meer kwaliteit mag verwachten.
    En ook Steventrx kan wel roepen dat hij alleen dit en dat heeft gebroken, maar hoevaak per maand rijdt hij(ivm slijtage) en waar rijdt hij en hoe is zijn rijstijl? Dat zijn ook allemaal factoren waar rekening mee moet worden gehouden met het beweren over bepaalde auto's.
    Een mooi voorbeeld hiervan in Squirrelod op YT. In zijn reviews geeft hij aan: 1. hoeveel accu's hij erdoorheen heeft gestopt 2. hij geeft aan waar hij heeft gereden en 3. hij geeft je er ook nog een rij filmpje bij. Dus voordat er nogmeer fanboys komen roepen "traxxas is de beste" stop even en denk na "hoevaak, waar, hoelang en mijn rijstijl" vermeld dat erbij en begin dan pas met roepen.

    terug on topic: Het enige dat ik je over Arrma kan vertellen is dat het een zustermerk van Team Durango is, waar ik wel goede ervaringen mee heb. En om niet hypocriet over te komen, ik reed met mijn dex210 minstens 2 maal per week, op een kunstgrasbaan waar ook 1:5 en 1:8 rondrijdt, en mijn rijstijl was redelijk slordig(dus veel op zn dak, uit bochten vliegen en verkeerd landen na jumps). Neem anders ook eens een kijkje naar de durango dest210, team associated rc10t4 of naar team c, dat schijnt ook erg goed te zijn.

    mvg Tom
     
  13. tomvelsen

    tomvelsen

    Lid geworden:
    23 jul 2011
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Middelburg, Zeeland
    Dat er zo felle reacties tegen zijn is waarschijnlijk omdat iedereen die er een heeft altijd lopen te blaten hoe goed ze wel niet zijn. Het zijn net een stel Rednecks die de hele tijd "MURICA" lopen te roepen..

    Daarnaast raden de traxxas mensen ook alleen maar traxxas aan. Mensen die geen traxxas aanraden (zoals Wen) geven meerdere opties zoals losi, associated, durango, thunder tiger etc.
    Daarom komt traxxas ook zo storend over omdat het je nog net niet wordt opgedrongen.
     
  14. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Ik denk alleen dat men met die felle reacties niet altijd het beoogde resultaat heeft, het kan soms wat belerend/fanatiek overkomen, en lijkt dan bijna hetzelfde als een fanboy, maar dan van "de tegenpartij". En zo is het vast niet bedoeld. ;)
     
  15. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Traxxas was in het verleden innoverend. Zij zijn gekomen met die revo platform waarbij de shocks aan de binnen kant zitten, ook zij hebben short course truck tot leven gebracht. Alleen de laatste jaren, ipv betere wagens op de markt brengen of huidige wagens verbeteren, enige wat zij doen is sterkere elektronica in hun oude modellen stoppen en een andere kap ontwerpen.
    Kijk maar naar de revo. Die diffs en assen stammen nog van de eerste nitro versie af. Terwijl er een mamba monster combo in zit nu.
    Andere merken upgraden hun wagens om de extra power te kunnen weerstaan. Voorbeeld hpi savage.
    Ook veel merken brengen gewoon een compleet nieuw model uit om de 4-6 jaar. Voorbeeld mugen, xray, losi...
    400-500 euro moet de meeste mensen meerdere uren voor werken. Dan kan je toch veel beter het zelfde geld uitgeven aan een nieuwe betere platform ipv een die al 8 jaar bestaat, alleen met een andere kap.
     
  16. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Kijk, dat is een mooi antwoord, goede argumenten, en komt niet over als in de grond trappen van een merk, maar goed onderbouwd.

    Of een compleet nieuw model om de zoveel jaar echt beter is, of alleen maar dient om meer te verkopen, is soms de vraag, maar als je een model langer in de running houdt, is het inderdaad wel zaak om bekende zwakke/mindere punten te verbeteren en niet achterover te leunen, en wachten tot er genoeg geld is verdiend voor een nieuw hoofdkantoor. ;)
     
  17. luuk rijd traxxas bandit

    luuk rijd traxxas bandit

    Lid geworden:
    6 jan 2012
    Berichten:
    139
    Locatie:
    berlicum ( vlakbij den bosch )
    Nou..
    mijn felle reactie is vanwege dat ik het ook zo heb meegemaakt met mijn rustler,
    ik ben ongeveer 2 x per dag bezig met rijden zelf ( en dan niet alleen met de Rustler )
    onder het kapje kijken heb ik natuurlijk wel gedaan, maar als beginner geloof je gewoon dat het voor 200+ euro allemaal wel oké zal zijn.
    nu heeft TS het geluk dat ie eerst research aan het doen is op dit forum.
    en nu weet ie gewoon dat er ook andere merken zijn die minstens zo goed of beter zijn die dan toch wel in dezelfde prijsklasse vallen. ( behaleve 2dehands )
    Het is natuurlijk maar een voorbeeld hoor maar, 2 weken geleden heb ik een team associated b44.1 compleet zonder zender met lipo's en 2de roller voor 100 euro gekocht.
    als ik dat zelfde trucje nou 4 jaar geleden had gedaan kon ik geneens mee praten over de kwaliteit van traxxas.
    + het is natuurlijk ook zo dat traxxas wel wat verdient op de verkoop van hun auto's maar 2 x zoveel verdient aan de verkoop van onderdelen voor hun auto's er zitten bijvoorbeel aan de draag armen van de rustler meerdere onderdelen die zullen breken. ( wat bij sommige merken juist andersom lijkt te zijn )
    Just my 2 cents. ;)
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Als mijn sig alles moet bevatten wat ik heb heb je nog wat te lezen en ga ik ver over de maximale 3 regels heen. Dus ja, ik heb meer dan dat jij weet en ik zie nog veel meer met alle bezigheden die ik er op na houd.....
    (Toevallig staat er een nitro Slash in de gang)

    Maar kwantiteit zegt niets over de populairiteit, merken zoals ACME, Nitrotec en Smarttech zijn denk ik hier goede voorbeelden van. Dit zijn merken die in veel gadget/giftshops en computerwinkels te vinden zijn en in grote aantallen worden verkocht, de prijs is echt de enige factor waarom deze producten nog verkocht worden want helaas geven deze merken over het algemeen geen positieve ervaringen.
    Als Traxxas echt een slecht product was lieten mensen met wat meer RC ervaring het wel links liggen en blijkbaar zijn er genoeg mensen om "TRAXXAS!" te roepen op de bekende vraag wat te kopen. Ja, de Titan motor is slecht, als je dat eenmaal weet laat je die modellen links liggen en anders koop je voor 2 tientjes een betere vervangende motor.
     
  19. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Check ook de Thunder Tiger St3, een dijk van een Truggy, nieuw voor 400 euro en 2e hands rond de 250. Dat ding is zo onverwoestbaar als mijn Vorza en stabieler dan mijn E-revo!
     
  20. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Lol ok dan ben jij ook een fanboy. Happy nu?
    En vergelijkingen maken van giftshops autos met modelbouw autos klopt niet echt he? Want dan ben je vergeten nikko te noemen. Ik zie nog steeds niemand erbij komen die traxxas aanprijsd, dus waar zijn jouw genoeg mensen dan?
    Het is nu dus 2 voor traxxas en 6 tegen.
    Heb je misschien ook voorbeelden en onderbouwingen van jouw mening? Want alles wat jij typt is gebasseerd op jouw fantasie zonder enige bewijs of voorbeelden.
     

Deel Deze Pagina