Traxxas Rustler VXL of Arrma Vorteks BLX

Discussie in 'Electro offroad' gestart door EM71, 9 aug 2014.

  1. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik heb alleen maar goede ervaringen met Traxxas tot nu toe.
    Ik heb een 1:10 Slash, E-Maxx, E-revo 1:16, Rustler en nu nog een VLX rally omgebouwd naar touring. Het is een degelijk product, en als je er veel mee rijdt de auto regelmatig moet nalopen of er problemen komen, vuil weghalen ook al zit er een tandwielkapje op, er wil wel eens wat bijlangs gaan.
    Vaak heeft het ook te maken met onderhoud. Laatst kwam er iemand of ik naar zijn Traxxas wilde kijken, dat ding was zo vuil echt niet normaal. Die gast wilde alleen rijden tot het stuk was en dan pas kijken en zeuren dat het niet deugt. Tis ook hoe je ermee omgaat.
    Als dit merk niet goed was zag je het niet op iedere straathoek. En natuurlijk zijn er ook genoeg andere merken die ook goede auto's maken maar iets gelijk afkraken dan moet je echt met goede argumenten komen.
     
  2. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Is 2 gebroken chassis, talloze gebroken assen, draagarmen, toelinks en kapotte diffs en 3-4 gebroken wingmounts en wheelie bars in ong 20 ritten bij mekaar genoeg argument?
    Dat was mijn traxxas ervaring met een erevo, summit en slash 4x4.
     
  3. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Als je een chassis breekt doe je toch iets niet goed met die auto of je gaat er vanuit dat alles mogelijk "moet" zijn, iedere auto heeft zijn grenzen en waarschijnlijk ben je die te buiten gegaan.
    De andere dingen die je noemt gaan ook stuk als je een jaar competitie rijdt met een duur merk, dus zo bijzonder vindt ik dat niet, maar dat chassis...............
     
  4. mark.vanrossum.1

    mark.vanrossum.1

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    89
    Koop je toch op de hoek van de straat n nieuw chassisje voor n prikkie haha ,heb verschillende traxxas gehad en nog steeds een e revo ,nie kapot te krijgen ,masr dasrintegen hpi enz kreeg ik ook nie veel stuk, ik denk gewoon dat een top coureur ben :p ...
     
  5. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Ik ga niet zuiniger of minder zuinig met mijn andere autos om dan met traxxas autos. Van alle andere autos die ik heb gehad, heb ik denk ik bij mekaar nog niet zoveel kapot gereden als die 20 ritten met traxxas.
    Als je bij bijna elke keer rijden wel iets breekt, dan begin je vanzelf een hekel aan die merk te krijgen.
    Ik rij wekelijks met een losi scte. Heb hem ong 3 jaar nu. Tot nu toe heb ik 1 draagarm gebroken en 1 shock tower gebogen.
    Mijn oude xray xt8 09 spec brushless gebruikt nog steeds de eerste set diffs en draagarmen. Ik rij zowel op een baan als gewoon bmx baan of veldje bash.
    Zo zijn nog zat andere voorbeelden uit mijn eigen ervaring.
    Dus heb jij nog real life voorbeelden en ervaringen om jouw mening te onderbouwen??????
     
  6. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ik heb zelf genoeg traxxas gehad en nog staan momenteel om te zeggen dat ik de wagens echt wel ken en ik vind ze top.
    Ik ben er niet voorzichtig mee en rijd minstens 2 keer per week en per keer 2 lipo's.
    De stampede wordt gebruikt waarvoor hij dient,springen en salto's en alles wat erbij hoort.Body raakt beschadigd,so be it.
    De bandit is mijn allround basher,grind,bos,asfalt...Geen problemen mee,alleen de spoiler maar die wordt binnenkort vervangen door een steviger exemplaar.Super wagen!
    De Rustler is een speedrunner,hierbij heb ik ook een gebroken chassis gehad.
    Komt er van als je natuurlijk met 90km/h op een paal knalt...en voor 15 euro terug inorde,daar wordt ik blij van :)
    De 1/16 rally blijf ik ook nog altijd een super leuke kar vinden!

    Andere merken waarmee ik ervaring heb zijn:

    Tamiya: Naar mijn mening mooie en goede modellen,maar zeker niet even bashproof als traxxas.

    HPI:Leuke en stevige bashers,komen bij mij wel gelijk met traxxas qua stevigheid,traxxas heeft in Belgie meer onderdelen support dus vandaar mijn keuze.

    LRP:Heb de blast gehad,leuke wagen,minder stevig als traxxas,had wat zelfbouw upgrades nodig om goed te zijn,slechte onderdelen support hier in Belgie.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Kijk, als jij een compleet chassis weet te breken doe je er toch dingen mee wat een normale rijder niet met zijn auto zal doen. Ligt het dan aan de auto of aan de rijder?
     
  8. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Precies Roelof, dit bedoelde ik dus ook.
     
  9. tomvelsen

    tomvelsen

    Lid geworden:
    23 jul 2011
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Middelburg, Zeeland
    leg dan ook uit hoe een clubgenoot van mij zn motormount, motoras en stuurinrichting kapot en krom kan krijgen met zn slash 4x4 op dezelfde plekken als waar ik rijd en met dezelfde rijstijl als dat ik heb, en dat ik dan met een ander merk dan traxxas(weliswaar ook een 4wd sct) niks kapot krijg op een klein lagertje na? Ligt het dan aan de auto of aan de rijder?????

    nu jullie weer met je 'normale rijder'.

    Daarnaast vind ik het onbeschoft, vooral van een mod, om als een forumlid aangeeft met al zijn auto's zo te rijden, hem dan toch uit z'n waarde te halen en hem in twijfel trekken. Respect mag ook getoond worden en goed voorbeeld doet goed volgen. Ook hebben we nog geen real-time voorbeelden gehoord beste Roelof, alleen maar tegen-excuusjes om onder de vraag uit te komen...
     
  10. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Aangezien jullie geen voorbeelden kunnen noemen om je stelling te onderbouwen, stel ik jouw vraag andersom.
    Waarom weet ik de chassis van een traxxas wel te breken en van alle andere merken niet? Ligt het aan de auto of rijder?
     
  11. Banana

    Banana

    Lid geworden:
    25 mrt 2008
    Berichten:
    482
    Locatie:
    Rotterdam
    Wat een discussies allemaal zeg...
    Ik heb nu sinds kort ook een traxxas rustler aangeschaft, en die bevalt me tot nu toe hartstikke goed. Heb hiervoor twee HPI E-firestorm's (en een Blitz) gehad welke goed zijn te vergelijken met een traxxas rustler.

    Ik ben overgestapt op traxxas omdat ik van mening ben dat deze auto's onderhoudsvriendelijker zijn, o.a. op het gebied van aandrijfassen. De aandrijfcups van mijn HPI auto's sleten vrij snel waardoor het diff op den duur flinke klappen kreeg. Daardoor heb ik toen destijds wel ca. 4 diff's kapot gehad. Het vervangen van aandrijfcups en diff's was vrij prijzig, waardoor ik heb besloten de auto's na enige tijd weg te doen.

    De aandrijfassen van een traxxas leken mij minder gevoelig voor slijtage, en bovendien kosten ze geen drol. Bovendien heb ik anderen met traxxas zien rijden en stond ik altijd verbaast hoe sterk deze auto's waren. Daarom heb ik besloten om maar eens een rustler chassis aan te schaffen.

    Heb er al een aantal flinke klappers mee gemaakt, en tot nu toe nog niks stuk.

    Ik moet zeggen dat ik het rijgedrag van mijn HPI's wel beter vond, maar qua kwaliteit kan ik niet zeggen dat HPI beter is.

    Ik denk dat voor een allround basher een traxxas een hele geschikte auto is. Onderdelen zijn hartstikke goedkoop (bovendien gratis verzenden bij toemen), en er zijn eventueel een hele hoop tuningsonderdelen verkrijgbaar om je auto helemaal naar eigen wensen op te kunnen bouwen.
     
  12. tomvelsen

    tomvelsen

    Lid geworden:
    23 jul 2011
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Middelburg, Zeeland
    op mn associated rc10t4.1 rtr heb ik nog nooit problemen gehad met het diff. Eigenlijk ook nooit problemen gehad met wat dan ook. Ook met die auto minstens 2 keer per week 2 lipo's per keer leeg gereden op een kunstgrasbaan bedoeld voor 1:8 en 1:5. Ook voor associated zijn er genoeg onderdelen te verkrijgen, met name in Engeland is het supergoedkoop. Vaak zijn onderdelen daar ook vaak meer dan een euro goedkoper dan hier(en dan heb ik het over kleine onderdelen die weinig kosten). Daarnaast vind ik goedkope onderdelen geen criteria voor een allround basher. Als je een basher bouwt, zorg dan dat ie bullet-proof is.
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Beste Wen en Tom, Als ik een chassis breek of krom krijg weet ik dat de auto een dusdanige klap heeft gehad dat het niet de schuld van het materiaal is. Als dit gebeurt kan je gewoon niet meer spreken over een normaal gebruik.
    Natuurlijk komt nu de hamvraag of een auto heel moet blijven wanneer deze bij een jump verkeerd terecht komt. Als je dat verwacht verwacht je in mijn ogen te veel van een auto. Dat de ene auto hier beter tegen bestand is dan een ander is geheel waar maar moet je dan een merk afbranden omdat hij bij verkeerd gebruik kapot gaat?
    Wanneer na 3x rijden de assen ingesleten zijn, de tandwielen tot haaientanden zijn geslagen en/of flink speling op de onderdelen staat kan je van een slecht product praten.

    En door de jaren heen heb ik veel merken gezien en gereden dat ik wel een aardig idee heb over de kwaliteit van een product heb. De enige echte auto waar ik zwaar ontevreden over was was de Serpent Excel welke toen een nieuw soort kunstof gebruikte wat ze niet onder controle hadden. Het nemen van een curbstone of zelfs al bij hard remmen kon plastic onderdelen doen breken.
     
  14. Banana

    Banana

    Lid geworden:
    25 mrt 2008
    Berichten:
    482
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik sluit me aan bij Roelof. Op begeven moment is het de rijder die ervoor zorgt dat iets stuk gaat. Aan het materiaal hoeft het dan niet meer te liggen..

    Naar mijn mening is er nog geen auto op de markt die bullet-proof is. Alles is stuk te krijgen. En naar mijn mening heb je aan een rustler gewoon een hele leuke stevige auto voor weinig geld.
     
  15. tomvelsen

    tomvelsen

    Lid geworden:
    23 jul 2011
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Middelburg, Zeeland
    Rijstijl of Auto? LE-ZEN!!!

    Kom daarnaast ook met andere suggesties dan alleen maar zo hard mogelijk "TRAXXAS!" te blaaten. Ik heb jullie traxxas-fanboys nog niets anders horen doen. En daardoor heb ik o.a.(ik ga niet voor wen praten) een schijthekel aan traxxas(mannetjes).

    En dat 'leuke auto voor weinig geld' 300 euro voor een vxl uitvoering vind ik vrij hoog ten opzichte van 250 of minder voor durango, associated en team c.

    Dus beste Roelof en Banana, kom nu eens met feitelijk onderbouwde argumenten aanzetten ipv in te gaan op onze voorbeelden van wat wel en niet kan. En het klopt dat geen enkele auto geheel bulletproof is, maar ik zou op zn minst moeten kunnen verwachten dat ik in de eerste 15 ritten niks kapot maak.
     
  16. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Zo. Genoeg modder gespuid.

    Nu graag weer echt de TS adviseren..
     
  17. tomvelsen

    tomvelsen

    Lid geworden:
    23 jul 2011
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Middelburg, Zeeland
    Durango Dest210r rtr
    Associated RC10 T4.(1/2) rtr
    Team C TR02T rtr

    Das toch wel advies als ik me niet vergis?
     
  18. 187RC-NMGN

    187RC-NMGN

    Lid geworden:
    20 jan 2012
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik ben zelf ook met een Stampede begonnen die ik later omgebouwd heb als Rustler. Zijn prima wagentjes.
    Voor een beginner is het erg handig dat je bijna op elke straathoek onderdelen kunt kopen en niet elke keer iets moet bestellen via internet.
    Onderhoud aan deze wagentjes is ook erg makkelijk wat denk ik ook een pre is. Als je de onderdelen die breken vervangt voor RPM is er weinig aan de hand.
    Ik ben zeker niet zuinig met mijn auto's en bijna elke keer als ik de Slash uitlaat rijd ik wel iets stuk of krom ( draagarmen en asjes ) maar dat is toch echt mijn schuld, niet van de auto.
    Je kunt ook niet verwachten dat als je met 60 km op een stoeprand knalt er niets gebeurt.
     
  19. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Ten eerste, de gebroken chassis vd slash was na een goeie landing. Lande toen gewoon op 4 wielen, alleen er zat een klein steentje die precies op de verkeerde plek de chassis raakte, net bij de achter diff daarzo. Verder heb ik met mijn scte talloze zelfde jump gemaakt en op dat zelfde steentje geraakt, alleen die chassis is gewoon heel.
    Ga dan niet denken dat ik niet kan rijden of dat soort dingen, waardoor de auto kapot gaat.

    Ooit een keer 6s in een erevo gestopt, na 10min 2 gebroken assen en een kapotte diff, dat valt toch wel onder jouw beredenering van een slechte auto he?
    Tevens zijn die draagarmen van traxxas gewoon te bros. Bij een landing op 1 wiel breek ik bijna altijd wel een arm, terwijl dat bij hpi, losi of xray niet het geval is.

    Aangezien ts nog een beginneling is, is het niet nodig om over de belabberde weggedrag van traxxas te praten tov losi of hpi.
     
  20. mark.vanrossum.1

    mark.vanrossum.1

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    89
    Jongens als je een traxxas chassis breekt dan gaat een ander merk chassis toch minimaal krom en heb je er toch ook niks meer aan ???traxxas koop je zo een nieuwe voor relatief lageprijs ,en een alu chassis van bv hpi is niet te betalen ,dus wat is t probleem ?
     

Deel Deze Pagina