Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Ik heb die vxl van mij bij TRXShop.eu gekocht, was ie toen in de aanbieding voor 279. Bij HK nog een accucel 6 en 2 x Zippy 2S 6000 besteld, en bij liquidRC een setje rpm upgrades (armen/axle carrier/bumper).

Die aanbieding van Toemen ziet er goed uit, veel goedkoper zal je m niet vinden denk ik.

klopt,goedkoper heb ik hem i d d niet gezien.
Ik bestel hem wel bij toemen,met lipo.
Nu maar hopen dat de centjes er voor het weekend zijn:-)
Nog wel een vraagje,ik wilde idd de wijde rpm bumper mee bestellen,maar ik zie nergens de wheelybar?
Die is er toch ook van rpm?

Sjesus, die XL5 esc met Lipo cutoff voor 29$ op ebay gekocht ...19 euro invoerkosten! Het is toch van de zotte.

En idd ... wheely bar is van Trxs.

jammer idd van de invoer rechten.
Oke dan zal ik ff verder zoeken voor de wheelybarr.
Morgenochtend de rustler bestellen:-)

jammer idd van de invoer rechten.
Oke dan zal ik ff verder zoeken voor de wheelybarr.
Morgenochtend de rustler bestellen:-)

Zo de rustler is besteld!
Goed gevoel om eindelijk eens een nieuwe rc aan te schaffen i p v weer een gebruikte!.
Gelijk ook maar de rpm bumper en wheelybar mee besteld.
Het plan is om hem uiteindelijk volledig rpm te krijgen.
Nog wel een vraagje,maar meer uit nieuwschierigheid.
Ik denk dat ik en wel meerdere rustler rijders altijd op pad moeten om een mooi stukje grond of iets dergelijks te vinden om lekker te rijden.
Ik vroeg mij af hoe en waarin jullie de rusler mee nemen?
En wat zou een goed setje gereedschap zijn voor de rustler?,wat ik tegenkom zijn prijzen die mij toch veel te hoog zijn!

Laatst bewerkt:
Goed gereedschap is een investering.
Ik gebruik EDS, en doe al 2 jaar of meer met hetzelfde setje.
Als die eindelijk op zijn, dan kan je er losse punten voor bestellen, en hoef je niet een hele nieuwe schroevendraaier te kopen.

Maar over de Turnigy hoor je ook redelijke verhalen!

Super mannen voor de uitleg! Hoer heb ik wat aan!

Het motortje wat je hebt liggen is dus een 380 9t 4300kv? Wat vraag je ervoor?

Laatst bewerkt door een moderator:
Juist thuis van een half uurtje op het strand gaan rijden , die turnigy high power headlights zijn echt de max.
Wel werd de motor 60° , dus kzal toch nog eens de tandwiel verhouding bekijken ( 3S 16-96 met sandpows en 4400 KV castle motor) bij een buitentemperatuur van 8°.
Ik heb koeling voor de motor liggen maar op een rustler heb je weinig plaats of ik moet een beetje plastic van de gearbox housing afdremelen.
Ik reed wel hoofdzakelijk op volle snelheid op hard en zacht zand.

Sandpaddles vragen ook meer van de motor en ESC.
Ik heb het al vaker gezegd, maar een koelfin of een fan zou niet nodig moeten zijn.
Ook koelt dit niet efficiënt, omdat het niet volledig om de motor zit, en hij dus aan de andere kant nog warm word..

Beter oplossen door wat met de gearing te spelen.

Als ik hier lees dat iedereen met de rustler gemakkelijk wheelies trekt en de mijne. Het zelden doet ga ik ervan uit dat hij undergeard is .zal dan eens 19-96 proberen

Dat ligt eraan, er zijn namelijk veel meer factoren. Je moet bijvoorbeeld kijken naar: welke motorset heb je? (Vxl?)
Heb je de slipperclutch vast?
Rij je op lipo? (Dan maak je makkelijker wheelies)

Mijn motor is zo zwaar dat hij stilstaand al bijna een wheelie maakt [emoji16]

Dan zou hij een wheely moeten kunnen trekken, mits er genoeg grip is, zoals met sandpaddles is los zand.
Misschien dat hij undergeared is inderdaad, maar dat kan iemand die een Rustler heeft u vast beter vertellen.

Persoonlijk vind ik wel dat wheely's snel gaan vervelen, en je hebt geen/minder controle, omdat je niet kan sturen..

Back