Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Simpel: ik zou voor de Rustler gaan.
Zelf heb ik nu al 4 jaar 2 rustlers en ben er zelf mee begonnen. Er zijn veel onderdelen en upgrades voor op de markt en zijn ook echt niet duur. Lrp daarentegen...
Ik heb zelf ook een Rustler geupgrade met een zelfde soort Hobbyking brushless-set. Wel toen ik de xl5 kocht, gelijk kogellagers erin gedaan. Dan heb je een hele leuke auto die ook nog best wel hard kan :0
 
Ik ben van plan om gewoon op wat modder te rijden en laag gras niet veel bijzonders dus. Ik heb er ook aan zitten te denken om gelijk een tustler vxl te nemen, maar die is een beetje uit mijn prijs klasse. En ik heb ook al brushless motoren gezien die €60 euro waren. Dus dan ben je veel goedkoper uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Simpel: ik zou voor de Rustler gaan.
Zelf heb ik nu al 4 jaar 2 rustlers en ben er zelf mee begonnen. Er zijn veel onderdelen en upgrades voor op de markt en zijn ook echt niet duur. Lrp daarentegen...
Ik heb zelf ook een Rustler geupgrade met een zelfde soort Hobbyking brushless-set. Wel toen ik de xl5 kocht, gelijk kogellagers erin gedaan. Dan heb je een hele leuke auto die ook nog best wel hard kan :0
Hie duur zijn zulke kogellagers dan? En zijn ze lastig te installeren?
 
De vxl versie is inderdaad een stuk duurder, en ja, een ezrun setje bijvoorbeeld heb je voor 60 euro wel. Maar dit is lang niet hetzelfde als een vxl set. Dus als je xl5 doet, wees dan zeker dat je een soort gelijke brushless set hebt qua motor en regelaar, anders zou je wel eens telleurgesteld kunnen zijn. En gras en modder :) hier heb je toch liever een 4x4 hoor ;) spaar gewoon iets bij en koop een slash of stampede 4x4. Dan heb je de traxxas support en toch 4x4.
 
Als je gaat upgraden naar een brushless set zou ik voor een VXL roller gaan.
Ik weet niet zeker of het nu nog zo is, maar eerder had de XL5 glijlagers, vaste camber en toe links, en de VXL kogellagers, en stalen instelbare turnbuckles.
Met Proline Badlands zou je een heel eind moeten komen dan.
 
Ik was al van plan om de pro line badlands te kopen. Maar als ik een slash 4x4 zal halen (zoals anthem2 zei) kunnen die er lijkt mij niet onder.
 
Laatst bewerkt:
Maar ik heb ook gehoord dat 2wd makkelijker is om te besturen dan 4wd. Is dit waar?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij heeft Proline ook badlands in shortcourse versie.

Wat ik gehoord heb, is dat 4 juist makkelijker en directer rijd.
 
Ja en nee. Op de weg met speedruns is een 4wd erg zenuwachtig vergeleken met een 2wd. Maar rij je onverhard is 4wd juist weer makkelijker.

Zoals Ruud aangeeft, is het misschien handig om die roller aan te schaffen.
 
Zou ik dan misschien een Rustler kopen. En dan een chassis van een stampede 4wd kopen. Of gaat dat niet lukken ofzo?
En als ik een stampede chassis koop (zonder kap en wielen) hoef ik dan alleen de motor, regelaar en wielen er op te zetten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ofwel koop je een 2wd ofwel een 4x4 maar die 2 mixen gaat niet. (Totaal andere chassis opbouw, meer onderdelen enz)
Je kan wel bijvoorbeeld een stampede 4x4 zoeken en deze ombouwen naar truggy. Dit is door meerdere mensen gedaan al en ook door "the jang" op youtube. Effe zoeken naar "ultimate rc shapeshifter" ofzo, hier maakt hij verschillende wagens met telkens als basis een stampede 4x4.
Als je een rollend chassis koopt heb je nodig:

Motor
Regelaar
Servo
Zender
Ontvanger
Eventueel body

Een stampede 4x4 chassis met een rustler body misschien, heb je je rustler en toch 4x4. Al zou ik dan wel gelijk een mooiere truggy body zoeken dan die stock rustler.
 
Dat ziet er echt super vet uit!. Alleen, Hoe krijg je het voor elkaar om het chassis zo laag te doen. Want als ik een foto van een Stampede opzoek staat deze veel hoger.
 
Maar jullie, of één van jullie had(den) het over kogellagers. Maar maakt dat zoveel verschil uit? En hoeveel verschil is er tussen Traxxas kogellagers en merkloze kogellagers?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kogellagers maken zeker verschil,auto loopt soepeler dus sneller en langere batterijduur.Glijbussen slijten ook snel waardoor je speling krijgt enz.
De auto krijg je lager door kortere veren over de dempers te doen.
 
ik heb nu al een tijdje traxxas rustler xl5. Alleen de bandjes zijn nu redelijk versleten. Al het profiel is er zo goed als af. Hoog tijd voor nieuwe bandjes. Nou heb ik 2 soorten verschillende bandjes gezien die mij wel aanspreken: de pro-line trencher en de pro-badlands. Voor welke zou ik gaan en waarom? alvast bedankt
trenchers: http://www.trxxs-winkel.nl/line-pr1170-trencher-wielen-rustler-stampede-p-4664.html
badlands: http://www.trxxs-winkel.nl/line-pr1173-badlands-terrain-tires-mounted-p-6102.html
 
Back
Top