Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Als pauze intermezzo de 1/16 Hongkong 4wd Beetle aangeslingerd. Is ook leuk en rap speelgoed, maar redt het niet qua funfactor tegen de VLX Rustler.

Rustler is meester op alle terreinen. Beetle doet het leuk op afgetrapte voetbalveldjes en ff spelen op een basketbalveld kan ook.

Kwaliteitsverschil is duidelijk merkbaar, mindere remwerking en veeeeel langere schakeltijd tussen voor en achteruit.

Rustler is meester op alle terreinen.
Wacht maar totdat je een 1/8 monster truck zoals de Savage Flux hebt gereden ;). Ik vond de Rustler ook king maar toen ik de SFlux had verplaatste de liefde zich. Een 1/5 MT lijkt me ook helemaal lijp!

@ roaldo, gewoon armpje er afhalen, overtrekken op alu en dan beginnen met bewerken. Zoals gezegd voor goed alu (6061) heb je goed gereedschap nodig. Heb je 7075 ... dan veel plezier ;)

Wacht maar totdat je een 1/8 monster truck zoals de Savage Flux hebt gereden ;). Ik vond de Rustler ook king maar toen ik de SFlux had verplaatste de liefde zich. Een 1/5 MT lijkt me ook helemaal lijp!

@ roaldo, gewoon armpje er afhalen, overtrekken op alu en dan beginnen met bewerken. Zoals gezegd voor goed alu (6061) heb je goed gereedschap nodig. Heb je 7075 ... dan veel plezier ;)

Rustler VLX is leuk speelgoed, voor groter en sneller pak ik wel een 1:1 voertuig.

Het is allemaal speelgoed ;). Maar je zegt heer en meester, maar dat is de Rustler VXL bij lange na niet imo. Daarnaast doe ik niet alles met mijn 1op1 wat ik met mijn scalers wel doe :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Speelgoed is het zeker.

Ben begonnen met heli's, daarna bootjes en uiteindelijk bij de offroad RC auto's terecht gekomen als het ultieme buiten speelgoed.

Traxxas Rustler VXL is gewoon af voor de huis tuin en keuken parkracer.
Paar accu's leegknallen en daarna afspoelen in de badkuip.

Het is allemaal speelgoed ;). Maar je zegt heer en meester, maar dat is de Rustler VXL bij lange na niet imo. Daarnaast doe ik niet alles met mijn 1op1 wat ik met mijn scalers wel doe :D

Dat zijn flinke jumps! Niks kapot? :D

Het kan altijd groter, hoger en beter.
Maar ik denk niet dat je Flux voor 339 rijklaar was.

Traxxas levert met de 1/10 VXL serie mooie instapauto's die voldoende uitdaging bieden en niet snel kapot gaan. Een RC beginner is voor € 500 klaar (RTR auto, stapeltje LiPo's en een goede lader).

Die was zeker niet voor 339 rijklaar. Ben zelf ook met een Rustler begonnen, leuke begin wagen. Ma na een tijdje wilde ik toch dingen die de Rustler me niet kon geven.

ps. nee geen schade op die jumps. De flux is though!!

Lol, vooral dat laatste zinnetje: 'was da nou mijn auto? tering' ;).

Hoe krijg ik de VXL regelaar in lipo stand?
LED blijft rood (NiMh stand) en bij ingedrukt houden kom ik in het standen menu (sport / competitie / 50%). Zou het wel fijn vinden om de lipo accu's boven de 7.0V te houden, worden nu tot 6.4V leeggetrokken. Kunnen ze wel aan, maar blijf liever een veilige marge aanhouden.

Vandaag modder en zand losgewoeld met de Rustler. Nat zand is appeltje eitje, ben wel benieuwd wat die op een droog strand doet :vamp:

LED blijft rood (NiMh stand) en bij ingedrukt houden kom ik in het standen menu (sport / competitie / 50%). Zou het wel fijn vinden om de lipo accu's boven de 7.0V te houden, worden nu tot 6.4V leeggetrokken. Kunnen ze wel aan, maar blijf liever een veilige marge aanhouden.

Vandaag modder en zand losgewoeld met de Rustler. Nat zand is appeltje eitje, ben wel benieuwd wat die op een droog strand doet :vamp:

Door de power knop ingedrukt te houden tot de piep.Vervolgens kleurt de let groen op.

Zender aan, esc aan, dan ingedrukt houden.
niet meteen indrukken als de esc nog uit staat want dan komen idd de standen.

In de LiPo stand worden de accu's niet verder ontladen dan 7.4V zoals het hoort.

Heb wel wat problemen met de ESC, auto wil vaak niet achteruit terwijl de ESC in sportstand staat. Kan zijn dat de goedkope RC-plus accu's reeds gesloopt zijn door de tot 6.3V ontlading.

Vooruit gaat het dan nog steeds als de brandweer op 1 of 2 wielen.

Ander zwak punt van deze made in Taiwan rc-auto zijn de wiellagers.
Na amper 3 rij-uren door modder, zand en nat gras beginnen de lagers slijtage te vertonen.

Iemand tips voor betere wiellagers.

Niet afspoelen onder de douche wil ook wel helpen ;-)
Verder moet onderhoud de rest doen en moeten ze echt wel langer meegaan dan 3 uur.
Weet niet of je een compressor hebt, maar anders blijft het vocht van die douche toch echt in de lagers achter, en denk ook niet dat je ze elke keer uit elkaar haalt en opnieuw invet.

Ik ben ook aardig gecharmeerd van die HPI Savage Flux, die 'blair witch trail' youtube clip van HPI doet me bijna de portemonnee trekken. Ik weet alleen nog niet het verschil tussen een HP en en XL maar dat zoeken we op ;)

Na afdouchen en drogen rollen beide voorwielen ongeveer even snel. Lagers zijn dus nog in orde. Wellicht heeft er een grasspriet dwars gelegen op het linker voorwiel.

Zit wel wat onbalans in de wielen, oorzaak zal water in de schuimvulling zijn.

Laatst bewerkt:
2 Gaatjes in de band maken( +/- 2mm ) en dan het gaatje in de velg dichtstoppen, dan heb je er als het goed is geen last van.

Back