Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

De dus eigenlijk kan ik er niks mee stuk maken hoe veel men lipo ook kan geven de regelaar en motor vragen tog alleen maar wat ze nodig hebbden dus mijn motor heef een piek van 100A dus als ik nu 35c 5000mah pak die geeft constant 175 A dan ga ik er niks mee opstoken ofzo ?!

Mvg Joeri

Accu kan een beperkende factor zijn maar gaat nooit meer leveren dan gevraagd wordt.

Karretje reed immers ook met de old fashion meegeleverde NiMh.

Naast tandwielen / lagers / aandrijfassen is het ook handig om wheelhub pennetjes op voorraad te hebben. Sprong er net eentje weg en was blij dat ik een nieuwe uit een zakje kon graaien.

Tegenwoordig haal ik de assen los ipv afdouchen na een regenrit op het gras :D

Waar ik bang voor was met een offroad RC auto is waar geworden, veel sleutelen en schoonmaken..

Gelukkig kosten Traxxas onderdelen geen drol :D

rustler xl-5

hey,
ik en mijn broertje hebben allebei nu een traxxas maar,
sinds vandaag trekt de rustler niet meer zo hard als,
mijn slash en ze zijn nog maar twee dagen oud.
ze hebben allebei de titan 12t motor met xl-5 regelaar.
weet iemand wat het kan zijn?

gr. jolt

Hallo

nog eens even over die lipo die ik wil kopen

mijn motor is die velineon 3500 van de standaard rustler VXL die vraag een piek van 100A klopt dit ?

en als dit klopt is dan een lipo die 125A kan geven 25C 5000Mah 3s genoeg ?

MVG Joeri

hey,

gr. jolt

betere motor en ESC kopen, brushless is goed.
de titan is eigenlijk niet de beste motor als je hem niet laat in lopen.

hey,

gr. jolt

Wellicht zit er rommel om je assen gedraaid.

Leuk spul zo'n Rustler VXL, maar zit nu toch wel ff in een dip. Nu weer de aandrijfassen aan diff kant kapotgedraaid (onderdeel 4628R). Originele plasticken staan in bestelling.

Metalen uitvoering (4628X) kan altijd nog.

Duurzaamheid van de Rustler valt tegen, hoop dat dit opgelost is zodra de hele aandrijftrein weer als nieuw is.

Voordeel is dat Traxxas onderdelen goed verkrijgbaar en betaalbaar zijn, maar baal wel van wederom panne en onrijdbaar op de brug...

Slijtage begint zijn tol te eisen.

Rij er ook vrij veel en lang mee (6 Lipo's aanwezig) en altijd offroad.

Zoals eerder gemeld heb ik nu wel een goed beeld van op voorraad te houden onderdelen:
- aandrijfset (1951 / 4628R / 2753X)
- wiel / aandrijfaslagers (5116)
- tandwielen (pinion / spurgear) in verschillende maten zodat de gearing ook naar wens / ondergrond / wielmaat aangepast kan worden
- HEX bouten in diverse soorten en maten
- suspension assen (willen wel een loslopen vanwege kromgeraakt)
- reserve clips
- pennetje 2754 (wil wel eens wegspringen tijdens (de)montage wheelhubs)

Edit / aanvulling
Zie net dat ik in het bezit ben van de decadente hoeveelheid van 7 LiPo's (5x4000 en 2x 5000).
LiPo's. je kan er niet genoeg van hebben :cool:
Kom ook wel eens op plekken waar geen 220 aanwezig is. 6.5A lader kan niet op de 1:1 auto aansluiting en 3A schiet niet op met RC-auto hardcases (>4000mAh).

Denk er ook over om een kale VXL erbij te kopen, kan de oude versleten als donor dienen. Twijfel alleen nog tussen deze 2 versies:
Traxxas Chassis Compleet - Bandit VXL - Rustler XL5 / VXL - Toemen Modelbouw

Chassis Rustler - Kaal - Rustler XL5 / VXL - Toemen Modelbouw

Voordeel van de duurdere is dat er een kap bij zit maar geen servo, goedkopere is dan wel weer voorzien van een servo.

Laatst bewerkt door een moderator:
Verlagingsveren Rustler ?

Beste medeforummers,

Heeft iemand van jullie ook een idee of er schokdempers en of losse veren in de handel zijn
waardoor de Rustler ca. 2 tot 3 cm. lager komt te liggen?
Ik vind persoonlijk het ding vrij hoog op z'n "poten" staan. Als hij iets lager ligt heeft dit meer mijn voorkeur. Zelf iets fabriceren is ook geen probleem, maar ik zou graag jullie ideeen eens willen horen!

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Mvg.

Erwin

Beste medeforummers,

Heeft iemand van jullie ook een idee of er schokdempers en of losse veren in de handel zijn
waardoor de Rustler ca. 2 tot 3 cm. lager komt te liggen?
Ik vind persoonlijk het ding vrij hoog op z'n "poten" staan. Als hij iets lager ligt heeft dit meer mijn voorkeur. Zelf iets fabriceren is ook geen probleem, maar ik zou graag jullie ideeen eens willen horen!

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Mvg.

Erwin
klik :D

Hoi Roaldo,

Bedankt voor jouw reactie!
Wellicht een stomme vraag of ten overvloede, maar zijn deze shocks i.d.d. korter
en maken ze dan gebruik van de originele (spiraal-) veren?

Mvg.

Erwin

Vanwege kloteweer, gisteren Labor Day (vertraging bestelling) en niets beters te doen op mijn vrije dag toch maar een ritje winkels gedaan om output yokes en lagers te scoren.

Planning was Toemen in Den Bosch, maar het ommetje langs Muco (A'dam West) was voldoende. Altijd leuk om te komen al was het alleen maar vanwege de rondborstige dame die meer verstand van lagers / tandwielen / accustekkers heeft dan menig RC snotneus :cool:

Huismerklagers zitten nu ter test in het linker voorwiel, de praktijk zal uitwijzen of deze goedkopere lagers duurzamer zijn dan originele Traxxas lagers.

Edit
Meer dan 2 euro voor een 5x11 lager (onderdeel 5116) is van den zotte, het rubber seal laat al los als je er naar kijkt.

Laatst bewerkt:
Back