Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Ik heb een nieuwe ESC ontvangen. Ik zou een gloednieuwe krijgen, is mij verteld. Dan ga ik er van uit dat je het ook eraan ziet, geen krasjes etc.

De ESC is niet echt gloednieuw als je het uiterlijk bekijkt. De 'vinnen' zijn gewoon bekrast en de 'lak' is eraf bij een paar, hier een foto:

20130522224305.jpg

Kan ik zo wel gewoon rijden met de ESC? Hij werkt namelijk wel gewoon goed en bevat niet de storingen die mijn oude had. Maar wat ik nu wel heb, is dat ik een beschadigde ESC heb terwijl ik hiervoor eentje had die echt niet bekrast was. Nou weet ik ook wel dat ik een fan erover heen heb zitten, en het mij niet gaat hinderen tijdens het rijden, maar kan ik hem wel gewoon gebruiken? Nu hij beschadigd is op de 'vinnen'? Ik weet niet waarom ze er zijn, maar misschien dat er straks hierdoor een probleem ontstaat waar ik geen garantie op heb (oververhitting etc.)

Als ze jou een nieuwe beloven moet je een nieuwe krijgen punt uit...
Ik zou hier geen genoegen mee nemen, ook al werkt hij naar behoren.
De kans op weer stuk lijkt mij groot en de kans op terug een nieuwe wordt alleen maar kleiner met die beschadigingen.

Zo, effe de iphone op de rustler gehangen met een speed app.
Top lag gemiddeld op 64 km/h,slipper redelijk los en achterbanden zo goed als kaal.
Tandwielverhouding van 23/83. Heb thuis nog een 25 en 28 pinion liggen.
Moet ik toch wel de 70 mee halen denk ik maar motor wordt wel snel warm met de 28.

Zo, effe de iphone op de rustler gehangen met een speed app.
Top lag gemiddeld op 64 km/h,slipper redelijk los en achterbanden zo goed als kaal.
Tandwielverhouding van 23/83. Heb thuis nog een 25 en 28 pinion liggen.
Moet ik toch wel de 70 mee halen denk ik maar motor wordt wel snel warm met de 28.
Van 23T naar 28T ga je ruim 20% omhoog in rollout, dat zou dus zeker moeten lukken. Met de 25T zal het erom hangen.

De ESC komt uit een gloednieuwe auto.

Anyway. Ik heb levenslang garantie erop. Dus mocht hij weer stuk gaan krijg ik een nieuwe, het termijn maakt dus niet uit.

Lipo beveiliging

Vraagje ik heb een 2e hands Rustler gekocht met een 2s Lipo. De lipo blijft een regelaar fout geven in de auto. Ik heb middels de lader de acuu leeg gemaakt en weer geladen maar bij vol vermogen uit de accu blijft het probleem zich voordoen.

Heeft iemand tips?

2e vraag, mijn zoontje heeft een Himoto booster op gewone accu's. Kan ik die lipo die, mogelijk te weinig vermogen heeft, op die auto gebruiken ondanks dat de auto geen lipo regelaar / motor heeft of blaas ik dan spullen op?

Bedankt,

Jeroen

Wat voor lipo is het? Hoeveel MAH, C discharge? En in de himoto? Welke regelaars zitten er in de auto's? De himoto is 1:8 toch?

De accu van de booster zou wel in je rustler kunnen, ik neem aan nimh?
Vergeet niet dat je lipo minimaal 3,3V moet behouden bij het dischargen en leegrijden.

Op de regelaar zit misschien een aparte lipostand...

De ESC komt uit een gloednieuwe auto.

Anyway. Ik heb levenslang garantie erop. Dus mocht hij weer stuk gaan krijg ik een nieuwe, het termijn maakt dus niet uit.

Dus je hebt ze gebeld en dat was het antwoord??? vreemd,een beschadigde esc uit een nieuwe auto...Maar ja als je gelukkig bent :D

ik zou gewoon een nieuwe eisen. kost allemaal een hoop geld en dan zou ik niet genoegen nemen met zoiets. zeker als ze een compleet nieuwe beloven en deze toch al wat beschadigde plekjes heeft. klopt niet helemaal....

Heb ze vandaag gebeld. De auto komt uit een auto die klaar werkt gemaakt als een rollend chassis. Dus daarvan heb ik een ESC gekregen...nogmaals gloednieuw beweert hij. Hij werkt iig naar behoren. Vandaag getest.

Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met 1 van deze 3 sets banden?
Zou een ervan graag willen op mijn rustler maar twijfel om ze aan te kopen en dewelke.Bij de eerste set staan reviews maar zowel zeer goed als zeer slecht dus....
Ben persoonlijk het meeste voor de 3de set omdat deze volgens mij het dichtste komen bij de rustler afmetingen maar de eerste lijken mij wel minder hard te slijten...

http://www.conrad.be/ce/nl/product/237003/

http://www.conrad.be/ce/nl/product/237118/

http://www.conrad.be/ce/nl/product/234766/

Wat voor lipo is het? Hoeveel MAH, C discharge? En in de himoto? Welke regelaars zitten er in de auto's? De himoto is 1:8 toch?

De accu van de booster zou wel in je rustler kunnen, ik neem aan nimh?
Vergeet niet dat je lipo minimaal 3,3V moet behouden bij het dischargen en leegrijden.

Op de regelaar zit misschien een aparte lipostand...

De Himoto is ook een 1:10 maar met een gewone aan uit schakelaar. Ik zie geen mogelijkheden voor settings.
Ik heb de lipo via de lader ontladen, geladen, gebalanceerd maar niets werkt. Even vol gas en de Rustler staat in Lipo bescherming. Gezien de Himoto een lichtere motor heeft (denk ik) wilde ik hier de lipo eens op proberen. De auto is ook 7,4 Volt. Wat gebeurt er als een lipo onder de 3,3 volt komt? Kapot lijkt hij toch al. Liefst zou ik de lipo gebruiken in mijn Rustler maar dat lukt dus niet. Met een nieuwe lipo rijd de auto prima.

De Himoto is ook een 1:10 maar met een gewone aan uit schakelaar. Ik zie geen mogelijkheden voor settings.
Ik heb de lipo via de lader ontladen, geladen, gebalanceerd maar niets werkt. Even vol gas en de Rustler staat in Lipo bescherming. Gezien de Himoto een lichtere motor heeft (denk ik) wilde ik hier de lipo eens op proberen. De auto is ook 7,4 Volt. Wat gebeurt er als een lipo onder de 3,3 volt komt? Kapot lijkt hij toch al. Liefst zou ik de lipo gebruiken in mijn Rustler maar dat lukt dus niet. Met een nieuwe lipo rijd de auto prima.

Als je de lipo te ver leegtrekt,onder de 3,3V per cel,dan is deze onherroepelijk beschadigd en dus voor de vuilbak.
Je hebt hier aparte lipo buzzers voor indien je een regelaar hebt zonder lipo afslag.Deze kosten amper een paar euro en kunnen je een heleboel extra euro's besparen.
Kan ook zijn dat je je lipo eens per ongeluk eventjes kortgesloten hebt (heb ik ook eens gehad).
Hierdoor laadde die nog wel op en balanceerde goed en kwam mooi op zijn voltage maar 1 cel leek toch hard beschadigd en na 5 seconden rijden zakte de lipo in en deed de wagen niets meer.Bij hobbyking kosten de lipo's ook niet gigantisch veel dus misschien eens kijken naar een nieuwe? Heb er zelf van turnigy en ben er zeer tevreden over.

Als je de lipo te ver leegtrekt,onder de 3,3V per cel,dan is deze onherroepelijk beschadigd en dus voor de vuilbak.
Je hebt hier aparte lipo buzzers voor indien je een regelaar hebt zonder lipo afslag.Deze kosten amper een paar euro en kunnen je een heleboel extra euro's besparen.
Kan ook zijn dat je je lipo eens per ongeluk eventjes kortgesloten hebt (heb ik ook eens gehad).
Hierdoor laadde die nog wel op en balanceerde goed en kwam mooi op zijn voltage maar 1 cel leek toch hard beschadigd en na 5 seconden rijden zakte de lipo in en deed de wagen niets meer.Bij hobbyking kosten de lipo's ook niet gigantisch veel dus misschien eens kijken naar een nieuwe? Heb er zelf van turnigy en ben er zeer tevreden over.

das niet helemaal waar miin auto slaat af bij 3v per cel en lipo Werkt nog perfect. een vriend van mij had laatst zijn lipo ook te ver leegetrokken toen heb ik via nihm stand boven de 3 v percel gekregen en de lipo werkt nog perfect.

Is alleen niet bevorderlijk voor de levensduur van de LiPo..
Beter is om hem boven de 3.3V per cell te houden..

Nope is niet waar, 3V per cell kan zeker wel zonder de levensduur van de lipo in te korten. Waarom we het liever boven 3.3V per cel houden is omdat de lipo rond 3.0V exponentieel ontlaad(dus je zit dan maar ook zo rond de 2.7V bijvoorbeeld), zie:
50554d1338473350-degradation-battery-lipo_discharge_curve_sm.png

Zal er een beetje vanaf hangen inderdaad daar heb je gelijk in maar r wordt meestal 3,3 of 3,4 gezegd gewoon om het nog veilig te houden.mijne gaat nog op halve kracht als hij 3,4 volt per cel heeft, zo kan ik rustig terug rijden zonder dat er schade zou kunnen komen aan de accu.sommige slaan dan gelijk af en kan je de wagen gaan halen in het midden van het circuit wanneer er al 10 man op geknald is.beter voorkomen dan genezen toch ;)

Bedankt voor alle reacties, ik neem wel een nieuwe lipo.
Zou de regelaar van de Himoto gewoon met die lipo om moeten kunnen gaan of kan ik die opblazen als de spanning gewoon klopt? Gevoelsmatig zou ik zeggen spanning klopt en de regelaar vraagt niet meer stroom dus blijft heel.

Back