Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Ziet er lekker uit.
Ik zeg: "chassis zwart"
Ga ik binnenkort ook nog doen.
Heb er nu reeds bijna overal inox boutjes inzitten,volgende week mijn groene rpm onderdelen.Zal allemaal leuk afsteken op een zwart chassis denk ik.
Daarna misschien nog een blanco kapje scoren en ofwel wit met zwart ofwel wit met groen.

Ziet er lekker uit.
Ik zeg: "chassis zwart"
Ga ik binnenkort ook nog doen.
Heb er nu reeds bijna overal inox boutjes inzitten,volgende week mijn groene rpm onderdelen.Zal allemaal leuk afsteken op een zwart chassis denk ik.
Daarna misschien nog een blanco kapje scoren en ofwel wit met zwart ofwel wit met groen.

Wit met groen vind ik persoonlijk wel het mooist staan!

Bedankt voor de antwoorden, daar kunnen we mee vooruit!

Maar ik blijf vol vragen zitten;) Daarom nog een paar...
Zijn fans(ESC/Motor) echt noodzakelijk op een RustlerVXL? En vreten ze veel van de batterij?

Inderdaad, probleem aanpakken bij de oorzaak. Al moet ik nog zien om mijn huidige gearing op 6S(erevo) de zomer overleeft

Veel te warme motor is inderdaad de oorzaak van te grote pinion of te kleine spur en kan je best zo oplossen maar het voorbeeld van warmer of kouder weer vind ik wel goed en ik ben dan ook voorstander van een fan.Er worden zo vaak esc's verkocht met standaard een fan erop dus waarom niet?Je moet niet overdrijven in je gearing "omdat je toch een fan hebt..." maar waarom zou je 1 of 2 tandjes lichter gaan en dus trager gaan rijden als er een fan bestaat?Beetje van de 2 lijkt mij ideaal.

Ik raad ook een fan aan , ik heb deze ook en niets problemen.
Dat van het aanpassen van spur en pinion klopt.
Maar als je bv bij 15 graden een goede set up hebt moet je niet gaan veranderen bij 25 graden dat is idioot.
Dan opteer je best voor een fan.

Als je denkt dat een fan niet noodzakelijk is dan kan je misschien ook de fan van uw cpu in uw pc of laptop afzetten en enkel op zetten bij 30 graden buiten:D

Even een aluminium batterij strapje gemaakt voor de rustler :)

2qb83t2.jpg

Ik heb vanmiddag even met me rustler vxl gereden, maar hij sloeg over de kop.
en nu rijd die met erg weinig kracht. het lijkt net of de slipperclutch helemaal los is gedraaid.
hij kan moeilijk op snelheid komen en je hoort het zelfde geluid als je de slipperclutch los hebt en dat die dan niet meer naar voren kan rijden.

weten jullie wat er mis is. ik kan niks zien dat iets kapot is. ik heb ook al het achterste blok open gehaald waar alle tandwielen inzitten, die de assen laten draaien (kan niet op de naam komen) maar ik daar verder ook niks raars gezien.

Laatst bewerkt:
Ik heb vanmiddag even met me rustler vxl gereden, maar hij sloeg over de kop.
en nu rijd die met erg weinig kracht. het lijkt net of de slipperclutch helemaal los is gedraaid.
hij kan moeilijk op snelheid kopen en je hoort het zelfde geluid als je de slipperclutch los hebt en dat die dan niet meer naar voren kan rijden.

weten jullie wat er mis is. ik kan niks zien dat iets kapot is. ik heb ook al het achterste blok open gehaald waar alle tandwielen inzitten, die de assen laten draaien (kan niet op de naam komen) maar ik daar verder ook niks raars gezien.

Xl 5? Dan is er een koolborstel afgebroken

De as waarop je spur zit, zit aan het tandwiel binnenin de gearbox met een pennetje (kijk naar onderdelen #3793 op de exploded view van je gearbox). Dat wil nog wel eens sneuvelen. Misschien is dat bij jou gebeurd.

@Stammetje: Er staat rustler vxl in de post ;)

De as waarop je spur zit, zit aan het tandwiel binnenin de gearbox met een pennetje (kijk naar onderdelen #3793 op de exploded view van je gearbox). Dat wil nog wel eens sneuvelen. Misschien is dat bij jou gebeurd.

Bedankt, ik ga zo kijken of dat het probleem is

:hammer::hammer::hammer::hammer:

Stom stom zie het nu pas! Dagje renesse met desperado's ben je niet zo helder meer s avonds haha.

Wel lekker gereden op het stand overigens.....

Back