Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Beide bedankt voor de uitleg. Aluminium onderdelen worden het nog even niet omdat ze zo duur zijn. De steering knuckle is nog in goede staat alleen de caster block is door midden. Nieuwe Rpm onderdelen bestelt.

Ah, ik dacht dat de steering knuckle ook kapot was.
Dat valt nog mee dan.
De shock caps zou ik zsm toch doen, dat scheelt een boel schoonmaken, demper opnieuw vullen etc,
En omdat het nu een keer gebeurd is, zijn de schroefdraden wat beschadigd, en zal het alleen maar snellen weer gebeuren, zeker bij wat springen.

De shock caps zou ik zsm toch doen, dat scheelt een boel schoonmaken, demper opnieuw vullen etc,
En omdat het nu een keer gebeurd is, zijn de schroefdraden wat beschadigd, en zal het alleen maar snellen weer gebeuren, zeker bij wat springen.

+1

heb dit ook gehad en bij een volgende jump lagen de caps er alweer af.
Alu erop en geen problemen meer.

Hoe vullen jullie de shocks? Ik heb de vorige keer de shocks gevuld en goed dicht gekregen.
Vorige week heb ik de shocks voorzien van schone olie en de voordempers krijg ik met geen mogelijkheid lekvrij.
Ik ben letterlijk 4 avonden bezig geweest en heb uiteindelijk de shocks van mijn SC10 op de Slash gezet.
(Ik heb plastic caps en meer geduld dan ik dacht)

UltimateRC op Youtube heeft nog een filmpje met tips over het vullen van Traxxas shocks.
Misschien zitten daar nog handige tips tussen?

Het Kv vind ik persoonlijk wat hoog.
Als hij op 2S rijd kan het misschien nog, maar niet te zwaar vertanden.
Kijk ook eens naar Ezrun, of Hobbywing, die maken ook goede setjes.
Bij Ezrun wel opletten dat je een ,5 turns setje besteld, anders krijg je geen echte 540 motor.

Hoger kv is meer toeren/volt dus veel sneller een te warme motor.Meer koppel/lager kv = koelere motor en inderdaad wat minder snelheid. Maar het is een offroad wagen, dan is koppel meer van belang dus lager kv beter. Wil je speedruns doen kan je nog altijd een 3s erin duwen.

Een lager Kv gaat misschien iets langzamer, maar die kan je vaak zwaarder vertanden.
Een hoog Kv motor gebruikt ook meer stroom waardoor hij warmer word, en je iets korter kan rijden.
Daarom rijden veel zware 1:8 monstertrucks met een 1800Kv of minder motor op 6S, dat is veel efficiënter.
Ik zou rond het Kv van de Velineon gaan zitten ( 3500 Kv dacht ik? ), en als je dan speedruns wil doen inderdaad op een 3S rijden.

Ik rij met mijn Slash op 4000 kv en dat bevalt goed tot nu toe. Veel trekkracht en genoeg topsnelheid. Ben alleen bezig om achter grip te vinden, die is niet aanwezig op het moment.

Volgens mij is de VXL idd 3500 kv.

Allen bedankt voor de informatie. 3500kv it is. Kan je dan stellen dat bij vrijwel elke motor min of meer de zelfde performance heeft bij dezelfde ampere en Kv?

Hangt allemaal af ook van de gebruikte materialen, is niet zomaar dat bijvoorbeeld een castle set het dubbele of meer kost van een hobbywing. Niet dat hobbywing slecht is, maar het prijsverschil zit hem ergens natuurlijk.En anders moet je kijken naar een vxl setje 2dehands, deze vind je vaak tussen de 75-90 euro naar gelang de staat en hoe vaak ze gebruikt zijn.Spijtig voor jou maar mijn extra vxl set is vorige week net verkocht.

Vandaag heb ik de Rustler weer lekker gesloopt. Ik was met mijn broertje lekker aan het racen tot dat ik een steen raakte die de output yoke raakte aan de rechter kant. Nu wil ik deze vervangen maar nu vraag ik mij af of ik de stalen versie moet nemen of de standaard plastic variant. Staal is sterker maar ik heb gehoord dat deze vrij snel buigen. Onderstaand het filmpje van het voorval:

Back