Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heey,
Sinds een half jaartje ben ik bezig met deze zeer leuke hobby, maar af en toe wat probleempjes gehad met mijn Rustler VXL.

Het begon met dat mijn stuur servo vreemd begon te doen. De standaard was me kapot gegaan en vervangen door een iets sterkere.
De nieuwe servo bleef heel nerveus doen. Dit verholpen doorn een nieuwe ontvanger.

Toen heb ik een weekje normaal kunnen rijden.
Maar toen ging mijn lader naar de haaien. Opgestuurd naar graupner, jammer genoeg duurde het wat lang. Lader bijna 2 maand weg.
In de tussentijd maar weer een andere gekocht. Voor een leuk prikkie.
Maar nadat ik mooi blij was en weer ben gaan rijden viel die af en toe spontaan uit. Gewoon rijden op een open vlakte, bijna geen hobbels. Maar Telkens viel hij weg.
Na een paar keer aansluitingen van alles controleren deed hij het weer normaal.
Naja even accu mooi leeg gereden. Aan de lader der me, volgende dag even ergens anders rijden. Maar hij deed nu nog gekker.
Met een volle lipo schoot hij binnen een paar min in Lipo save. Naja gek, opnieuw aangezet en probleem weg.

Weer even en weer hetzelfde probleem en telkens uitvallen, steeds vaker.
Hij valt dus spontaan uit. En hij schiet in de lipo save terwijl hij nog op 7,9 V staat.
Als ik hem omhoog til en wat gas geef, en tegelijkertijd een beetje aan de draden frutsel. Valt hij soms ook uit. Ik ben zelf bang dat er ergens een draad breuk zit. Net boven de regelaar.
Wel heeft mijn lipo eenmalig een flinke opdonder gehad. Net een paar dagen na dat ik heb had is een van de aansluitingen (Hard case Lemon 5400) Dus in de case iets krom gezet door een boom die in de weg stond… Hier heb ik lange tijd me gereden en nooit problemen me gehad.

Kan dit mijn regelaar zijn of heeft iemand zoiets eerder gehad. Heb al wel gezocht maar kon zo niks vinden.

Ik veronderstel dat je de 7.9V meet met een multimeter. Dat is de onbelaste spanning. De spanning zakt wat in als je hem belast, en dan komt hij wel bij de afslag spanning.

Dat gefrutsel met de draden kan ik je geen antwoord op geven. Het klinkt als een draadbreuk maar dat lijkt me met draden van 3 of 4mm en soepele kern wat onwaarschijnlijk.

Ja ik weet dat hij inzakt, maar als ik hem dan aan de lader hang pompt hij er max 2000 mA in. Niet dat dat helemaal nauwkeurig is. Maar ik heb als ik hem verder leeg trek stopt hij er wel 4500 mA in (5400 10% over houden etc) Ik denk dat ik morgen maar even langs de winkel ga. En even kijk of zij het probleem kunnen vinden.

Ja die draad breuk lijkt me ook niet maja, hopelijk wel dat is een redelijk goedkope Fix

Heeft er echt niemand ervaring met anti roll bars / sway bars?? :confused:
Ik weet dat het de "bars" zijn van een Jato, maar heeft niemand ze eerder gebruikt bij een Rustler (VXL)? Of voor off-road gebruik?

Groeten, Jean-Baptist.

Ik vraag me af of het zin heeft om swaybars op een Rustler te steken. Dan kan je toch beter je vering positie ten opzichte van je draag armen wijder zetten. Of zie ik het nu verkeerd?

Als ik naar Traxxas artikelnummer 5589X kijk (op Ebay.com), zie ik toch echt "sway bars" of "roll bars" voor een Traxxas Jato.

Zou dit een verstandige aankoop zijn voor een "off-road minded" rijder?

Groeten, Jean-Baptist.

@Selwyn; Ik weet dus ook niet of het een voordeel zou geven. Vandaar mijn vraag hier. :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zeg ook niet dat het niet zo is, zeg alleen dat ik het niet wist, had het namelijk ook nog even nagekeken ;)

Ik ben wel benieuwd als je het zou gaan proberen, al op Traxxas forum gezocht ??

@Nard Cox; Nee, ik heb nog niet op Traxxas forum gezocht. Ik heb geen betaald mailadres.

Groeten, Jean-Baptist.

Laatst bewerkt door een moderator:
ISP?

Het is een afkorting...... maar wat betekend dat?

Groeten, Jean-Baptist.

Internet Service Provider. Of te wel als je een internetverbinding hebt krijg je normaal ook een email adres van je provider.

Oh ja..... dat mailadres wat ik maar niet kan onthouden....

Ik ga nog eens een poging wagen....

Bedankt mensen...

Jean-Baptist.

Sorry, was inderdaad Internet Service Provider. Je kunt er vaak een stuk of 6 (afhankelijk van je ISP) aanmaken.

ps. heb nog een shocktower liggen als iemand er een nodig heeft.

Nard: weet jij nog of je bij jou Rustler ooit hetgene wat boven aan de Front Shock Tower zit ( de 2 punten waar je ook je kap kunt borgen) ooit hebt ge-upgrade? Ik heb een FST van RPM besteld maar raar genoeg hebben ze dat onderdeel niet :confused: en vind het nogal iets te flexibel...

Andere mensen met ideeen zijn natuurlijk ook welkom! :mrgreen: ;)

Laatst bewerkt:
Dank je wel voor de snelle reactie selwyn, maar aangezien de RPM onderdelen behoorlijk stug en stevig zijn zou het flexibelere gedeelte van Traxxas teveel moeten opvangen als de Rusty op zn dak terecht komt en dus sneller zal afbreken...
Dat lijkt mij in ieder geval! ;)

edit: nu lees ik weer mn berichtje terug en zal het wederom verduidelijken... Ik heb de FST van RPM besteld maar ik bedoelde het ontiegelijke flexibele gedeelte hebben ze niet bij RPM en daar zoek ik ook een geschikte vervanger voor. (zie hierboven)
Ik moet echt eerst mn berichtjes 3 keer lezen voordat ik ze post :rolleyes:

Ik snap wat je bedoeld. Ze noemen het iets van ''bridge'' volgens mij. Hoe dan ook, ik heb gewoon het standaard ding gebruikt, nooit problemen mee gehad. Zie ook geen reden voor upgraden aangezien ze zo flexibel zijn dat ze toch niet kapot gaan. Gaan ze wel kapot, dan koop je voor een euro een nieuwe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back