Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
gisteren een testje afgerond na een tip op dit forum.
ik had gaatjes in mijn banden gemaakt en het gat in de velg dicht gemaakt, mijn broer had dit niet gedaan.
gisteren vond hij zijn wielen wel zwaar worden.
dus eerst even op de weegschaal gelegd...achterwielen 187gram en 185gram.
hierna de gaten in de banden gemaakt en zand eruit laten lopen.
ik vermoed dat nog niet alles eruit is, maar het resultaat was verbazingwekkend.
de ene was nog maar 112 gram en de andere 109gram.
dat is dus bijna 75gram aan zand per wiel.

dus advies voor de offroadrijders maak gaatjes in de band en maak de velg dicht:)

mijn tandwielen (pinion en spur)zijn aan vervanging toe.
nou vond ik de motor wel erg warm worden, helaas heb ik nog geen temp-gun om de temperatuur te meten.
na 1 accu leeg te hebben gereden kan ik de motor maar een paar secondes vasthouden, en ik wil zorgen dat deze wat koeler blijft.

ik reed met de standaard tandwielen 83/25dit is een verhouding van 3,32, en ik heb de volgende andere mogelijkheden gevonden:
86/25=3,44
90/25=3,60
83/23=3,61
86/23=3,74

welke raden jullie me aan? of zal ik nog hoger moeten?
ik zal in ieder geval zsm een temp-gun aanschaffen.

Heb er nu de standaart accu van traxxas bij zitten van 3000mah.
Opzich geen verkeerde accu zolang je maar op een klein terein rijd.
Als je deze accu op lange stukken gaat gebruiken waar de topsnelheid hoog is dan is hij na 10 min leeg!
Wat denken jullie van de onderstaande accu

http://www.teamorion.com/orion/products/091020_ORI10342_3_bg.jpg

Lipo is natuurlijk beter, maar rij je dan niet alles kapot ( tandwielen ed)

Heb gisteren m'n teamorion accu binnen gekregen.
Ga hem van de week uitproberen dus ben wel benieuwd hoelang ik met die 5100 mah kan rijden

Juist! :cool: Heb je toevallig ook een site waar ik die gekke dingen kan bestellen? RCplanet en de vloeibare RC heeft ze namelijk niet... :confused:

Gevonden! Het zijn namelijk de TRA1765

Toch bedank voor de moeite!

Laatst bewerkt:
RCplanet heeft ze wel maar dan moet ik weer 25 dollar aan verzendkosten betalen terwijl die 4 rubberen dopjes maar 1,75 kost :confused:
Gaat weer helemaal nergens over!

pkracing en rc-central heeft ze en normaal krijgt liquid ze weer op stock. Heb die van mij namelijk gisteren binnen gekregen van liquid.

Laatst bewerkt:
mijn tandwielen (pinion en spur)zijn aan vervanging toe.
nou vond ik de motor wel erg warm worden, helaas heb ik nog geen temp-gun om de temperatuur te meten.
na 1 accu leeg te hebben gereden kan ik de motor maar een paar secondes vasthouden, en ik wil zorgen dat deze wat koeler blijft.

ik reed met de standaard tandwielen 83/25dit is een verhouding van 3,32, en ik heb de volgende andere mogelijkheden gevonden:
86/25=3,44
90/25=3,60
83/23=3,61
86/23=3,74

welke raden jullie me aan? of zal ik nog hoger moeten?
ik zal in ieder geval zsm een temp-gun aanschaffen.

niemand een antwoord voor mij:confused:

2s 5000mAh 30C

ik heb er met de battery expensionset wel 2 accu's in zitten waarvan er maar 1 aangesloten zit.
ik vind op deze manier de gewichtsverdeling beter (minder wheelie, meer tractie en betere stuureigenschappen, maar dat is natuurlijk persoonlijk).
natuurlijk is het wel extra gewicht dat de auto mee moet slepen.

Laatst bewerkt:
thanx,
83/19 vind ik wel een heel groot verschil met stock 4,37 tov 3,32(stock).
ik heb nu gekozen er een beetje tussenin te gaan zitten, maar toch wel de hoogste vertanding die ik in mij lijstje had.
ik heb 23t pignion en een 86 en 90T spur besteld.
dit komt neer op 3,74 of 3,91, eens kijken of dit ook koeler blijft

Ik heb vele combinaties geprobeerd en voor de motor niet te warm te krijgen was dit de oplossing. Heb ook alle mogelijke andere combinaties gedaan. Of hij ging veel minder snel of hij werd veel te warm.

Goedemorgen luitjes,

gister lekker offroad wezen rijden totdat mn alu caster block van SRTC het voor gezien hield...
Rechtsvoor gebroken en linksvoor verbogen en gescheurd!:confused: Had niet verwacht na 4 lipos qua rijtijd al gescheurde en gebroken alu onderdelen te hebben! En mn Rustler is niet hoger geweest dan 30 cm los van deze aardkloot...
Nu maar weer wachtten op de vervangers van RPM!!:mrgreen:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back