Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nope, een heatsink kun je vergelijken met wat er op je ESC zit. De koelvinnetjes zeg maar. Ik denk dat mixit weer te snel of niet gelezen heeft want jij hebt het over de motor en mixit over de ESC.

ok,
heb toch al een ventilator op esc.

maar nu even over de vragen:
vraag 1:is een heatsink (met ventilator) goed? heb ik een antwoord: ja
vraag 2:moet dan de ventilator in channel 3 of 4? heb ik een antwoord: nee
vraag 3:is een wheeliebar handig als bescherming voor de heatsink tegen koprollen en kleine wheelies? heb ik een antwoord: ja, maar niet het goede antwoord op m'n vraag
vraag 4:kan je eigen lijk de gaten in de velgen niet dicht plakken want waar is het goed voor? heb ik een antwoord: ja
vraag 5:moet een 7-cell (3000 mAh) even lang laden als een 6-cell (3000mAh)? heb ik een antwoord: nee

Nope, een heatsink kun je vergelijken met wat er op je ESC zit. De koelvinnetjes zeg maar. Ik denk dat mixit weer te snel of niet gelezen heeft want jij hebt het over de motor en mixit over de ESC.

Nee hoor, ik had het over de motor heatsink. Maar op de manier hoe hij het zij had ik door dat hij er 1 met een ventilator heeft. Want een heatsink zonder ventilator kost geen stroom.

En ik zei 'Het kost stroom als er een ventilator op zit ja.' Omdat ik dacht dat hij er waarschijnlijk een ventilator op had.
Dus dikke hond heeft weer te snel of niet gelezen want ik had het over de motor.

Laatst bewerkt door een moderator:
topcadmotorfan.jpg

int_2961gun.jpg

540sinkfan.jpg

Hoi dikke hond ;)

maar hij lijkt eerder langer dan korter maar dat kan ff niet toch?
Elk segment heeft 3 bronzen haakjes. Je ziet ze niet, want het zit binnenin. Als die losgeschoten zijn, kan de antenne langer worden. MAAR een segment kan nu ook helemaal loszitten en erafvallen. Het lijkt bij jou nog vast te zitten. Als het maar een centimetertje langer is of zo, dan is er niet zoveel aan de hand (voor wat betreft het zenderbereik), maar verzeker je erzelf goed van dat alle segmenten nog goed vastzitten.
en om te repareren woon je aan de andere kant van het land.:sad:
Je kan een losse antenne niet repareren, gewoon een nieuwe kopen en erin schroeven.
maar een nieuwe antenne kopen lijkt me iets te overdreven.(10,- !)
Als je dit te duur vind, dan is deze hobby niet geschikt voor jou. Ik heb net voor 100 euro aan banden voor mijn savage gekocht en ook nog voor 35 euro aan hex hub converters.... ;) en dan nog ben ik er niet....
ik heb hem al een keer eruit gedraait iis da erg?
Het is niet goed om zonder antenne te zenden. dan kan je zender stuk gaan, want de eindtrap in de zender kan zijn energie niet meer kwijt en wordt te heet. Ik moet zeggen dat ik het nog niet mee heb gemaakt.
of kan ik er eentje van iemand krijgen?
Ja hoor, we hebben allemaal een antenne op voorraad, want stel je voor dat ik mijn zender eens zou laten vallen.... get real :rolleyes:

ha ha biertje voor mixit :proost:
Zo'n ventilatortje verbruikt maar 0,1 Ampere of zo en het stroomverbruik is verwaarloosbaar klein. Een 5000mAh accu kan hem 50 uur continue laten draaien.

Het maakt niet uit in welke kanaal je hem steekt (channel 3 of 4). Hij pakt alleen de voeding, meer niet. En die zit op allebei de kanalen wel.

En dat kan allemaal passen? De enigste waarvan ik denk dat het fatsoenlijk kan passen is de bovenste! Het is zowiezo onzin om daar nog een fan op te zetten omdat de motor toch al naar buiten steekt imo. Als je motor dan echt zo heet word doe je toch iets verkeerd...
Als het spul erop past is het lekker steentjes happen voor de fans!

edit: dan kijk ik wel naar een VXL, ik weet niet hoeveel ruimte je hebt bij set-up van darkfire.

Laatst bewerkt:
@foppe
hij doet het toch prima.ik heb geen probleem met het zenden. en ik heb hem van nog geen 20 cm laten vallen, maar hij schuift een beetje stroef in.
maar je zij zelf dat je hem kan repareren:confused:
ik heb hem er alleen ff uit gedraait om te kijken hoe die in elkaar sit

@dikke hond, het kan toch geen kwaad om een heatsink met ventilator te kopen:confused:
en dan hoef ik niet ff te stoppen met rijden om de motor te laten afkoelen. en voor 10 eurie heb je er al eentje met ventilator!

Laatst bewerkt:
@dikke hond, het kan toch geen kwaad om een heatsink met ventilator te kopen:confused:
en dan hoef ik niet ff te stoppen met rijden om de motor te laten afkoelen. en voor 10 eurie heb je er al eentje met ventilator!

Het kan ook zeker geen kwaad! :) maar ik ben nog steeds van mening dat als je motor zo heet word met een ''normale'' set-up dat je eerst naar je vertanding bijvoorbeeld moet kijken!
Een fan zou ik niet doen vanwege al het vuil en steentjes. Als je dan offroad gaat is het binnen de kortste keren kapot en dan is het gewoon zonde van het geld.
Nogmaals, ik probeer je te helpen.

Het kan ook zeker geen kwaad! :) maar ik ben nog steeds van mening dat als je motor zo heet word met een ''normale'' set-up dat je eerst naar je vertanding bijvoorbeeld moet kijken!
Een fan zou ik niet doen vanwege al het vuil en steentjes. Als je dan offroad gaat is het binnen de kortste keren kapot en dan is het gewoon zonde van het geld.
Nogmaals, ik probeer je te helpen.

ik weet dat je me probeert te helpen en ik heb denk ik wel een goede vertanding 19/90.
en als ik een heatsink van alu. neem met een ventilator van alu. lijkt het mij best stevig en ik ga er toch een wheeliebar mount overheen doen;)( de noods koop ik een dichte zolas op de onderste foto van mixit

Regel nou eens een thermometer, Die motoren mogen best warm worden. Als je je net niet brand, is het 60 graden... Volgens mij geen enkel probleem.
ennuh Fan, idd, niet doen. Het houdt zelfs rijwind tegen en dus zou het best kunnen dat ie minder koelt als je rijdt, dan een heatsink zonder Fan.

dat ligt aan een groot aantal factoren.
onroad of offroad, grote of kleine sprongen, welke olie heb je in je shocks, hoeveel gaatjes heb je op dat schijfje in je shocks....

zoek eens op het forum en gij zult vinden..

En ik heb nog een vraag (ik kan er altijd wel een bedenken:p)

kan je een nimh accu no echt hele maal leeg rijden of zit er dan er altijd nog wat in? heeft dat een nadeel? is een ontlader dan handig?

een nimh zou je helmaal leeg kunnen maat dan moet je door blijven rijden als hij langzaam gaat. een ontlader is om de accu helemaal leeg te trekken, als je je accu's ontlaad gaan ze langer mee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back