Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
de bandjes komen inderdaad bij RC Central vandaan (woon zelf ook in almere). Velgen zijn inderdaad niet mooi en de verf komt er ook vanaf (maar dat zie je niet als er blubber op zit :-)), maar over de kwaliteit heb ik niets te klagen. Ik rij hier alleen mee op het gras en zand en de slijtage is niet groot.

Heeft iemand hier ervaring met de alu gearbox van Hot Racing? Eveneens de vraag wat men voor olie in de achterste shocks heeft en welke veren! Heb zelf de Big Bores met 45wt en de BB springs maar ben nog niet echt tevreden met de terugslag...
Aangezien er een MIP cvd setje onderweg is en het gewicht van een alu gearbox die op de planning staat zal de achterkant behoorlijk aan de zware kant zijn! Of iemand moet weten waar ik de gearbox kan vinden die VOOR de achterste shocktower ligt...

Laatst bewerkt:
Kan iemand mij msschien vertellen wat het verschil is tussen de Badlands "M3" en de Badlands zonder deze aanduiding?
Bij de standaard Rustler heb je zoals jullie wel weten verschillende voor -en achterbanden, mijn vraag bij deze is of het nu echt meerwaarde geeft om de voorbanden ook te vervangen? Mijn standaard voorbanden zijn eigenlijk nog prima, maar ik kan me voorstellen dat je voor de looks en voor de grip in de bochten de voorbanden ook zal vervangen.
Ik hoor het nog wel.

Hallo, Heeft er iemand een idee wat ik zou moeten doen???
Ik heb een rustler met 2,4 Gh zender, gisteren wilde ik gaan rijden en kwam er achter dat mijn besturing ineens anders is( links gaat rechts en rechts gaat links) ik heb al in de handleiding gekeken maar krijg het niet goed:(
En het lampje op de zender blijft rood knipperen.
wat nu?
Alvast bedankt voor de reaktie!
Grtz, Jan

Hallo, Heeft er iemand een idee wat ik zou moeten doen???
Ik heb een rustler met 2,4 Gh zender, gisteren wilde ik gaan rijden en kwam er achter dat mijn besturing ineens anders is( links gaat rechts en rechts gaat links) ik heb al in de handleiding gekeken maar krijg het niet goed:(
En het lampje op de zender blijft rood knipperen.
wat nu?
Alvast bedankt voor de reaktie!
Grtz, Jan

Traxxas Support FAQ - Model goes right when I steer left

Doe dit op je TQ Zender:

1282573111-540.jpg

Laatst bewerkt:
@ DH, die conversie die ik toen linkte was een normale gearbox met wat mods toch? Stond daar geen linkje bij met info?

@ Scrammy, M3 is de compount (samenstelling van de band). M2 is harder dan M3. Met M3 zul je in meer gevallen iets beter grip hebben maar de banden zullen ook harder slijten. Ik zou gewoon voor de M2 versie gaan, al helemaal wanneer je ook af en toe onroad wilt racen.

M.b.t. de voorbanden ... geen idee. Ik heb ze destijds alle vier vervangen omdat ik het gewoon mooier vond. Bovendien kun je de voorstande banden dan ook omwisselen zodat de slijtage gelijk blijft.

@ jansinke, even de ''steering'' knop op je zender omdraaien.
Rood lampje betekend denk ik een lege batterijen ofzo?

als ik rij met de trekker vol in gedrukt.
en maak ik een scherpe bocht dan hoor je even blrrrrrrrrrrrr, wat is dat geluid?(heb geen vxl, dus een andere snelheid, maar dat probleem is wel denk ik met meerdere snelheden)

Ik wil dezelfde velgen, voor en achter.

Kan ik dan het beste dirt hawk 2.8(23,50) met de standaard velgen van traxxas(9,50) combineren voor achter?(pkracing) (dan kan ik de standaard voorbanden/velgen houden)
Of 2x dirtworks(velg aan band)(49,00),maar kunnen die voor en achter?(rc-central)
Of basher dirthead? (49,95) (rc-central) (nard raad deze af, voor de gene die het niet weten)

Laatst bewerkt:
Iemand hier ervaring met alu gearbox'en? Werkt het fijner (icm andere driveshafts, de werking en kwaliteit)

Ben erover na aant denken om een FLM tranny en wellicht een verlengd chassis volgende maand aan te schaffen... Mocht ik met het beste been uit bed gestapt zijn en heb ik weer een vrolijke dag zal ik de verlengde armen er eventueel ook bij kopen... (oja, en dan natuurlijk ook de shocktowers...;))

Het gewicht en de temps spelen natuurlijk ook een rol!!

Laatst bewerkt:
Van wat ik heb begrepen op diverse sites is de alu gearbox van flm een stuk stiller dan de stock gearbox. Waar ik zelf last van had met de stock gearbox, was dat de motormounts altijd los trilden. Misschien is dat met de alu gearbox ook beter.

Hoi jongens / mannen,

Ben sinds deze namiddag ook een trotse bezitter van een rustler VXL ( tweedehands gekocht van iemand die er maar 5 maal mee gereden heeft )

Hij ziet er echt nog perfect uit zonder schade en rijd ook lekker.

Zit een standaard batterij bij en 2 lipo batterijen waar ik nog wat info over moet zoeken want heb geen idee van het merk en de eigenschappen van die lipo's.

Maar anyway ik zal wss nog veel dingen komen vragen hier in het topic (btw heb trouwens alle pagina's gelezen de laatste 4 dagen pffffft)

Groeten AndaInc.

Maar anyway ik zal wss nog veel dingen komen vragen hier in het topic (btw heb trouwens alle pagina's gelezen de laatste 4 dagen pffffft)
Dan zul je het meeste waarschijnlijk wel al weten ;)

Maar vragen zien we wel tegemoet, je hebt in ieder geval een goede start gemaakt met het lezen van het complete topic.

Laatst bewerkt:
Dan zul je het meeste waarschijnlijk wel al weten ;)

Maar vragen zien we wel tegemoet, je hebt in ieder geval een goede start gemaakt met het lezen van het complete topic.

Wel ja de belangrijkste vragen zullen wss over de lipos gaan maar die zal ik morgen wel stellen want op dit moment zie ik de lettertjes op mijn scherm niet meer :)

En als ik een vraag stel zal ik het ook met foto doen eventueel zodat jullie er beter aan uit kunnen.......mijn uitleg (vragen) zijn dikwijls nogal stom opgesteld.

Vanavond de 2 lipo's die ik bij de auto bijkreeg compleet plat gereden hehe.

Dat ding ging met gemak rete snel vooruit, en de kiezelsteentjes op de baan vlogen lustig in het rond
icon_smile.gif

Wheelies a volente (gelukkig is er een wheeliebar op anders had het 100 keer over kop gegaan hehe)

Nu deze nacht maar de gewone standaard batterij opladen en als ik deze week nog tijd heb een beetje deftige lipo lader gaan kopen want die heb ik nog niet.

Ik heb hier wat namen voorbij zien komen welke een woonplaats in de omgeving van mijn woonplaats hebben, maar waar rijden jullie? Is er in de buurt een mooi offroadbaantje o.i.d?
Ik ben tot nu toe alleen maar op de crossbaan in Markelo geweest, in het bos naast mij en op het crossbaantje tussen Rijssen en Holten.
Graag zou ik willen weten waar en wanneer jullie rijden? misschien dat we dan eens een kleinschalig meetinkje kunnen houden.

maar de helft van de topic staat er een onderwerp dat al (een paar keer) besproken is.
ik bedoel, hoe vaak is hier over lipo's gepraat?:p

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back