Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
maar met die banden van mij.
ik snap er niks meer van moet ik die gearing nou wel of niet aan passen.
de een zegt wel en de ander van niet.
en welk moet ik dan kopen??
ik wil niet men moter kapot rijden

Dat ligt eraan hoe warm je motor word. Als je een tempgun hebt kun je lezen hoe warm je motor word en van daaruit je gearing eventueel aanpassen... Maar mocht je de welbekende thermovinger gebruiken dan kan dat natuurlijk ook!

Laatst bewerkt:
Dat ligt eraan hoe warm je motor word. Als je een tempgun hebt kun je lezen hoe warm je motor word en van daaruit je gearing eventueel aanpassen... Maar mocht je de welbekende thermovinger dan kan dat natuurlijk ook!

thermo vinger?
Je moter is tog niet te heet als je je vinger er op kan houden.
maar hoef je dan niks aan te passe??

Beetje grove schatting maar als je je motor ongeveer 6-7 seconden kan aanraken is die zeker niet te heet. maar koop gewoon een TEMPGUN bij HK zijn ze 5 euro ofzo en werken perfect.

De motor wordt zeker te heet , gewoon logisch nadenken. Tevens wordt de gearing en andere onderdelen zwaarder belast omdat ze meer gewicht moeten rond sleuren en meer raak oppervlakte = weerstand hebben met de grond.

keuze tempgun 15 a 20 € of nieuwe motor , daar moet je toch niet logisch voor na te denken hé:p

Beetje grove schatting maar als je je motor ongeveer 6-7 seconden kan aanraken is die zeker niet te heet. maar koop gewoon een TEMPGUN bij HK zijn ze 5 euro ofzo en werken perfect.

5 euro wil ik er wel voor uitgeven.
geef me de link ff.
maar waar moet ik zon gearing kopen dan??
ik heb men Rustler vxl pas een maand ofzo en ik moet ook nog leren.:D

welke gearing moet ik nu hebben dan???
kan iemand me aub een een link sturen??

lees de manual

als je nu gewoon je manual leest, daarin staan diverse gearing's omschreven , zonder nu ongeduldig te worden en niet om de halve dag een antwoord te zoeken.

Dus gewoon even lezen in je manual en kijken welke gearing het beste gaat met grotere banden........

als je nu gewoon je manual leest, daarin staan diverse gearing's omschreven , zonder nu ongeduldig te worden en niet om de halve dag een antwoord te zoeken.

Dus gewoon even lezen in je manual en kijken welke gearing het beste gaat met grotere banden........

ja dat heb ik gedaan.
maar er zijn er 4 dus welke???
en als je er daar 1 van hebt moet je tusse verschilllde kiezen:confused::confused::confused:

+1

@ashwin, probeer het eens uit te zoeken zonder te vragen.
tip: gebruik :google:.

Nogmaals: Zodra je je temperatuur weet kun je je gearing aanpassen, het trucje is dus om je temperatuur te weten, het beste is om dit met een tempgun te meten.

Ben je te gierig, ondanks ieders goede bedoelingen hier, dan kun je een vuistregel aanhouden dat wanneer je je vinger 5 seconden op je motor kunt leggen na 15 minuten hard rijden je temperatuur goed is. Wanneer je begint met testen is het aan te raden elke 2 minuten even te voelen omdat je dus niet weet of je gearing te hoog is en je binnen 15 minuten je motor best wel in de soep kunt rijden.

Stop nu aub met al het nutteloos crossposten want het is vrij irritant.

Nogmaals: Zodra je je temperatuur weet kun je je gearing aanpassen, het trucje is dus om je temperatuur te weten, het beste is om dit met een tempgun te meten.

Ben je te gierig, ondanks ieders goede bedoelingen hier, dan kun je een vuistregel aanhouden dat wanneer je je vinger 5 seconden op je motor kunt leggen na 15 minuten hard rijden je temperatuur goed is. Wanneer je begint met testen is het aan te raden elke 2 minuten even te voelen omdat je dus niet weet of je gearing te hoog is en je binnen 15 minuten je motor best wel in de soep kunt rijden.

Stop nu aub met al het nutteloos crossposten want het is vrij irritant.

oke dan stop ik met vragen dacht dat daar een FORUM voor was.
anders kom ik tog niet te weten welke ik moet.
ik rij wel gwn met die standaard banden:mad:

welnu, lees eerst de post's door , daar staat een heleboel info in,..

jij wilt een kant en klare oplossing voor je gearing, wat er dus niet is , en door gewoon de info te lezen zoals gegeven, moet je heel ver komen met de oplossing van je vraag ............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back